Gå til innhold

Kjøp av stasjonær gaming PC!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal kjøpe ny stasjonær pc og håper at noen kan hjelpe meg litt:)

datamaskinen skal i hovedsak brukes til gaming. Den skal kjøre alle spill på maks grafikk nå, og spill som kommer om noen år fremover...

Den skal helst være satt sammen av deler på komplett.no eller eventuelt alienware.com:)

Sååå er det noen som har lyst til å ta seg litt tid og sette sammen noen komponenter for meg?:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For lite info.

Budsjett?

hva trenger du?

skal maskina bygges av komplett, eller skal du bygge selv? kommer ikke helt klart frem her syntes jeg...

Uansett burde du ikke forvente en maskin som kjører alt på "max" i noen år fremover, da utvikling innen data er så stor..

Lenke til kommentar

Cooler Master CM 690 II Advanced Sort, 849kr.

Corsair HX 650W PSU, 1179kr.

ASUS M4A89GTD PRO/USB3, 1225kr.

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9, 1050kr.

AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 1495kr.

Noctua NH-U12P SE2 CPU Kjøler[/b, 719kr.

WD Caviar® Black 1TB 3,5", 795kr.

Samsung DVD±RW burner, 199kr.

XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5, 2795kr.

Microsoft Windows 7 Home Premium NO OEM, 64bit, 995kr.

Totalt 11301kr.

Jeg har ikke spart på noe på dette oppsettet og det er ment som ett forslag for å gi en pekepin på hva og hvor mye ting koster.

Lenke til kommentar

Komplett bygger... Jeg tenker maks 15k. Men hvis jeg vil oppgradere komponenter i fremtiden, kan jeg få noen til å gjøre det? For du skjønne at pc er jo et dyrt kjøp så jeg ønsker at den skal holde mer enn 1 år...

Lenke til kommentar

Hvor lenge kan en byggepc holde hvis man oppgraderer komponenter når det trengs?

og er det noen fler som kan gi forslag, f.eks finne ut hva jeg kan spare på oppsettet jeg postet og fortsatt ha nesten like bra ytelse?

takker for svar

Lenke til kommentar

Jeg har som sagt fremdeles orginaldeler i mitt orginaloppsett fra 2001 og den er oppgradert 3 ganger. Den første oppgraderingen var en heftigere cpu, den neste power og skjermkort, den siste oppgraderingen var bytte av nytt hovedkort,minne, cpu og skjermkort.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Ikke viss du beholder skjermkortet, men en oppgradering av skjermkort om noen år vil gi den en boost, som gjør at den holder litt lenger

Lenke til kommentar

Jeg tipper du kan regne 2-3års levetid på ett HD 5870kort, mulig noe mer avhengig av hva slags spill som lages.

Min maskin ble oppgradert sist for ca 3 år siden og den holder fremdeles til f.eks Dragon Age Origins, Risen etc. (Har ett 8800GTS kort)

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at du bare kan kjøpe nytt skjermkort evt ny cpu da jeg ikke har sett at Intel har noen planer om å lansere forbruker serier av cpuer med det første.

Hvis så skjer så er det smart å følge med litt en stund etter lansering så man kan få grabbet utstyr før det går ut av produksjon. Jeg har måttet gjøre det ved ett par anledninger.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Du kan gjøre det men det er ikke nødvendig. Det beste hadde vært å ha OS på en SSD disk men de er fryktelig dyre(1800kr for 80Gb) så det kan bare du avgjøre om du har råd til.

Dette er den beste SSD'en på markedet, Intel X25-M SSD 80GB 2,5"

Skjønner de på komplett at de skal innstallere os'et på ssd'en da? eller er det en eller annet måte å si det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...