Cpt Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg er på utikk etter noen gode dokumentarer om filosofer, i hovedsak ''de fem store'' men spesifikke dokumentarer som handler om bestemte filosofer funker veldig bra det å. Helst om Platon, aristoteles osv. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Går det treigt med pensum? Har ingen konkrete tips men søk etter philosophy documentaries f.eks. Fant en del videor på de første treffene. Ikke akkurat en av de store, ei det du kanskje søker etter, men jeg har fått sansen for Slavoj Žižek og hans bruk av filosofi og psykoanalyse i hans "filmanalyser". The Pervert's Guide to Cinema bør sjekkes ut! Svært underholdende type. http://www.youtube.com/watch?v=8sFqfbrsZbw Endret 6. juni 2010 av tjalla Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Haha ok da var Žižek nevnt. Da kan jeg ikke nevne det, eller.. Joda, det finnes en film til, med bl.a. Žižek, men også noen andre. F.eks er Cornel West med. De småprater om diverse ting. Examined life (2008) Tror ikke dette hjelper i f.eks noe ex.phil studie. Jeg ville forsøkt noen søk på Youtube! Cpt, er dette for å arbeide med en skoleoppgave? Gidder du å fortelle hva som er selve oppgaveteksten i så fall. Endret 8. juni 2010 av Decoman Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Hei, takker for svar, dog det kanskje ikke var helt dette jeg var ute etter. Skal opp i ex.phil eksamen om noen uker å det er så sykt tørt å lese pensum. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hvis du fortsatt ikke har tatt ex-phil'en så kan du kanskje kikke på denne siden. Hjalp meg når jeg måtte slite meg gjennom pensum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå