Gå til innhold

Rollespill - 3. verdenskrig har brutt ut, hva gjør du?

Anbefalte innlegg

Kriger er ikke bare noe som plutselig skjer, det tar tid før det bryter ut krig, så man har veldig god tid til forberedelser.

Så, nei, man bør ikke begynne å forberede seg.

Ja, vi var jo så godt forberedte sist gang?

Sist gang var det helt andre spille-regler enn det evt. kommer til å bli nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, frem til et par år siden så trengte man knapt det. Et par stridshoder på avveie, USSR's doomsday maskin påslått - så hei presto, atomkrig.

En full skala atomkrig kommer jo sannsynligvis av urasjonelle beslutninger - et stort politisk spill vil ikke generere den frykten og usikkerheten som skal til for å sette den igang.

Lenke til kommentar

Nja, frem til et par år siden så trengte man knapt det. Et par stridshoder på avveie, USSR's doomsday maskin påslått - så hei presto, atomkrig.

En full skala atomkrig kommer jo sannsynligvis av urasjonelle beslutninger - et stort politisk spill vil ikke generere den frykten og usikkerheten som skal til for å sette den igang.

Hehe, trur du har sett litt for mykje på 24 ;).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Bryter det ut full atomkrig går vi under. Vi har nok atomvåpen til og utrydde jorda 100 ganger. (og sikkert mer)

Lenke til kommentar

Ser det nevnes ta dekning i bunker, men er det særlig mange tilfluktsrom der ute som er egnet til beskyttelse etter en atomkrig? Kreves vel bl.a. gedigne ventilasjonssytemer som kan håndtere radioaktive stoffer i luften osv.

Egentlig står vel dårlig til med beskyttelse/beredskap generelt i et atomkrig-aftermath scenario? Er endel tilfluktsrom i mitt distrikt, men for det meste fuktige ufyslige tomme fjellhaller bygd i mellomkrigstiden.

Hadde jeg hatt røven full av penger ville jeg heller satset på bygging av privat tilfluksrom. Skulle ikke forundre meg om man kan bestille denslags ferdig-kit/tegninger fra USA

Lenke til kommentar

flere mulighetere for de med penger :)

http://www.bomb-shelter.net/products.html

Kan evt. spleise med naboen. Billigste jeg ser tror jeg er denne(?)

$194.300

http://www.bomb-shelter.net/cat%2010.html

Så kan man spørre seg, i worst-case scenario, om det har noen hensikt å seigpine seg nede i et hull i bakken x-antall uker hvis man alikevel blir "grillet" når man omsider stikker hodet ut? :D

Men ved mindre alvorlig hendelser kan slike annlegg sikkert ha noe for seg

Lenke til kommentar

Utrolig mange ville avstått fra å gjøre noe som helst.

9.April 1940 viste oss hvor handlingslammet de fleste blir når man konfronteres med katastrofenyheter.

Etterhvert som realiteten kryper inn under huden så tror jeg følgende kan skje:

Man bør forvente at telefon/internett/elektrisitet kan bli borte.

Vanntilførsel i springen kan forsvinne.

Huset blir kaldt og mørkt, og informasjon blir mangelvare.

Det blir vanskelig å holde frykten på avstand, og rykter blir vår verste fiende.

Butikkhyllene tømmes raskt. Bensinstasjoner går tom og fylles ikke opp igjen.

Et atomangrep vil ikke nødvendigvis etterfølges av konvensjonelle styrker.

Det kan gå svært lang tid før fiender eller allierte dukker opp.

Mange vil få sterke psykiske reaksjoner. Angst og panikk vil bli vanlig.

Selvmord vil ikke være uvanlig dersom situasjonen blir virkelig ille.

Jeg tror regjeringen og Forsvarets handlinger vil være avgjørende,

sammen med informasjonsutveksling og lederskap på alle nivå.

Mennesker opptrer som flokkdyr under ekstremt stress.

Ressurser og kunnskap/klokskap blir nøkkelfaktorer, uansett.

La oss inderlig håpe dette aldri hender.

Endret av Kafir
Lenke til kommentar

Det mest fornuftige ville være å reise til et land som ikke har blitt rammet av krigen.

Forsvaret her til lands er en vits, vi kommer ikke til å kunne forsvare oss mot en invasjon.

Og det morsomste, det kommer til å bli atomkrig en gang, men ingen vet når, men om du tror på det er en annen sak.

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...