Gå til innhold

Rollespill - 3. verdenskrig har brutt ut, hva gjør du?

Anbefalte innlegg

Det har brytt ut en tredje verdenskrig. Atomvåpen er tatt i bruk. Vind sprer avfall mot Norge. Økonomien er kollapset. Matvarer blir vanskelig å få tak i.

Spørsmålet mitt til deg.

Hva gjør du i en slik situasjon?

Den dagen du får vite det skjer?

Den første uken?

Den første måneden?

Det første året?

Hvordan tror du det går ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var litt lite info, ja. Men sannsynligvis så ville det blitt dannet en rekke småsamfunn her og der, mens resten er "outlaws". Jeg hadde ihvertfall sørget for å ha kontroll på hvor mine nærmeste er, og tatt det derfra. Jeg kunne gjerne ha delt med andre, men er det noen som ikke vil dele, så blir det å kjempe for mat og et sted hvor man kan ha tak over hodet.

(Forutsetter da at jeg ikke kjemper i selve krigen).

Lenke til kommentar

Drar til en eller annen bunker, kontakter familie og hører hva deres planer er, evt. støtte dem på best mulig måte.

Den første uken?

Jeg sitter fortsatt i en bunker, antagelig en annen bunker enn den forrige. Jeg sjekker regelmessig status på resten av familien.

Den første måneden?

Jeg fortsatt i bunker.

Det første året?

Jeg fortsatt i bunker...

Hvordan tror du det går?

Tja, si det, kommer antagelig til å gå bra med meg, men nasjonen Norge kommer nok til å slite hardt.

Endret forresten emnetittel til noe mer beskrivende.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Jeg tenker: Nå går hele verden til helvete!

Den første uken?

Jeg sitter å tenker på hva jeg skal gjøre hvis Norge blir hardt rammet.

Den første måneden?

Hvis Norge blir hardt rammet: Gjemmer meg i en bunker med familien.

Hvis Norge ikke blir hardt rammet: Sitter å tenker på hvordan det kommer til å gå.

Det første året?

Hvis Norge blir hardt rammet: Sitter fortsatt i bunkern med familien og er livredd for å blir sprengt i lufta.

Hvis Norge ikke blir hardt rammet: Holder meg hjemme og nekter å gå ut døra.

Da tror jeg rett og slett verden går til helvete...

Med at Norge blir hardt rammet tenker jeg: Det er mye bakkeslagsmål, bombing osv...

Endret av Anarkorken
Lenke til kommentar

Jeg tror flere ting kan skje i en slik situajosn.

økonomi kollapser, det blir dårlig med mat, folk dør, epidemier kan bli satt i gang pga lik som ligger over alt, atomavfall vil kunne spre seg over Norge. Den vanlige befolkning vil kunne bli drevet til å bli voldelige og lovløse pga matmangel.

Jeg ville nok også holdt meg i en bunker rett og slett til 90% av befolkningen hadde dødd ut av matmangel.

Jeg ville og ha hatt våpen, medisiner, sanitær, vann o.l. lagret slik at jeg kunne holde ut i et års tid. Jeg regner med at det hadde blitt dannet småsamfunn, gjenger og lignende med ulik grad av moral.

I enhver krig viskes og moraliteten ut, normer forsvinner og mer tvilsomme ting blir "lovlig". Det vil gjøre at det ville blitt et tøft sted å leve.

Lenke til kommentar

Jeg skaper en underjordisk base sammen med andre krigerske sjeler. Gi alle en dobbeltløpet hagle og går ut å splætter kapitalisthuer (for det er dem som starter krigen right?).

Vi lever på meitemark og muldvarper, men vi får månedlige rasjoner fra rebellene som holder til i moskvas massive metro. Vi har et massivt minefelt rundt basen og vi klarer å holde et område på 2km i omkrets, dette området er da beskyttet av en massiv vegg laget av skrot... Åja... Hele Norge er forresten helt øde etter det ble bombet sønder og sammen av atomvåpen.

Slik lever jeg, som lederen av den mektigste rebellunionen, og sammen lager vi en påvirkning av krigen, slik at vi nok en gang kan få tilbake velferd og vett i huet fra FRP!

Lenke til kommentar

Gleder meg over at jeg ikke bor i Norge og slipper å puste inn giftig avfall. Allikavel, synes synd på familien min som forsatt bor i Norge.

Den første uken?

Prøver å dyre noe mat sånn at jeg kan overleve litt lenger om det blir fullstendig mangel på mat. Har selvfølgelig hamstret så mye mat som mulig, og vann.

Den første måneden?

Samme

Det første året?

Hvis resten av verden har blitt tatt over kommer de kanskje hit. Forhåpentligvis kan vi bare erklære tap og forsatt leve videre i fred.

Det er helt avhengig av hvem som kriger mot hverandre.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Mine handlinger viss norge blir rammet:

Hamstrer så mye mat jeg klarer, samler alle eiendeler i huset i hengeren og reiser nordover til gården vår (Så langt nord at alle de chineeese folka fryser ihjel).

Den første uken?

Hamstrer all form for byggemateriell, til bunkers og fjøs og låve og hus.

Den første måneden?

Bygger.

Det første året?

Sitter der i campingstolen min og venter.

Det er dømt å gå til helvete nå som alle har så kraftige våpen.

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Begynner å planlegge. Skaffer meg det nødvendige, samt stikker på hytta og blir der.

Den første uken?

venter.

Den første måneden?

Begynner å dyrke mat, og bygge flere "hus" og forsvarverk, finne flere overlevende.

Det første året?

Stort sett det same som eg gjorde den første måneden.

Kjem heilt ann på, noreg som nasjon er ferdig, det kjem heilt ann på kven som kommer til å vinne denne krigen. For heller prøve å gjere det beste utav situasjonen.

Lenke til kommentar

Ut fra det jeg har forstått, vil radioaktivt avfall avtal drastisk etter 2 døgn. Derfor ville det mest ideele være å være inne i hus de 2 første døgnene etter en slik katastrofe. Deretter bør en vel forflytte seg til et mer trygt sted, med tanke på lovløshet osv som kommer av desperate situasjoner.

Lenke til kommentar

Så scenarioet er at verda er så bomba sønder og saman at krigen er over etter to døgn? Full atmokrig kan forsåvidt teoretisk utløyse atomvinter, i så fall vil berre dei som er forberedt ha ein sjanse til å overleve.

Det kan jo være et par atombomber som er sluppet rundt omkring ja. Ikke akkurat nødvendigvis i Norge, da vårt land ikke er noe spesiell trussel, men er jo mye som kan skjer. Og atomavfall kan jo spres langt med vind.

Er det slik at en må forberede seg for et slikt scenario?

Lenke til kommentar

Jeg undrer meg over at folk ikke svarer på dette fordi det høres for absurd ut. Om det skulle skje, ville da folk bli tatt så på sengen at de kanskje hadde blitt handlingslammet?

Om man bør forberede seg tenker du på?

Tja, atom-krig kan skje, kjemisk krigføring, opptøyer, en astroide kan treffe, flodbølger kan komme osv. Å forberede seg på absolutt worst-case senarier syntes jeg blir drøyt.

Jeg ser ihvertfall ingen grunn til å sette i gang å hamstre hermetikk og grave seg en bunker med mindre man har virkelig god grunn til å være bekymret.

Kriger er ikke bare noe som plutselig skjer, det tar tid før det bryter ut krig, så man har veldig god tid til forberedelser.

Så, nei, man bør ikke begynne å forberede seg.

Lenke til kommentar

Det er ingen mellomting her, du maa enten vere skikkeleg forberedt eller ikkje i det heile tatt. Blir det full atomkrig vil berre storre annlegg kunne redde deg, av typen som kan fungere sjolvstendig, kanskje saa lenge som fleire aar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...