Gå til innhold

Hund som bråker om natta

Anbefalte innlegg

jeg trenger noen tips.. jeg har en 9 uker gammel jack russel terrier som sover i bur om natta. dette har den gjort sida fødslen. men problemet er at hun driver av å piper og hyler så fort det blir bevegelse i rommet, dvs, hvis en står opp, hvis noen snur seg i senga..... hva kan vi gjøre for å forhindre dette.? noen ganger roer det seg fort, andre ganger kan hun holde på i flere timer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er hunden i bur om natta? Og når hunden først er i buret, hva slags forhold har hunden til det?

Jeg ville ligget på en madrass på gulvet den første tiden, slik at valpen hele tiden kunne se/vite hvor jeg var.

Og da ville jeg hatt valpen løs, etter å ha sørget for at det ikke er noe i rommet som kan skade den.

Lenke til kommentar

Hunden har sovet i bur sida hu blei født, og hun trives i buret. Når vi er ute å kjører å hu ligger der, er det ingenting hu bryr srg om, da legger hu seg bare til å sove.

vi ligger med hodene våre mot buret på rommet, så hun hele tiden skal se at det er noen i senga. men er jo først når hu ser at noen beveger seg hun begynner å bråke...

Lenke til kommentar

Har ikke peiling på om det hjelper, men en kamerat av meg som skulle venne av hunden fra og sove i senga hans la en gammel brukt tskjorte til valpen som gjorde det så den hadde hans lukt der så den ikke skulle være urolig og sånn. Har ikke peiling på sånt men kan kanskje være verdt et forsøk?

I dette tilfellet var hunden på stua da ikke på soverommet

Lenke til kommentar

Hvorfor er hunden i bur om natta? Og når hunden først er i buret, hva slags forhold har hunden til det?

Jeg ville ligget på en madrass på gulvet den første tiden, slik at valpen hele tiden kunne se/vite hvor jeg var.

Og da ville jeg hatt valpen løs, etter å ha sørget for at det ikke er noe i rommet som kan skade den.

Det sier seg vel forresten selv at ingenting i rommet skal skade valpen?!

Lenke til kommentar

Det sier seg vel forresten selv at ingenting i rommet skal skade valpen?!

Det er veldig mye som sier seg selv, men som folk likevel ikke tenker på eller forstår.

Lenke til kommentar

Hvis det er en valp på bare 9 uker, så kan det hende den må på do.

Valper må som regel alltid på do når de våkner, selv om de bare våkner av at noen snur seg.

Når de blir voksne sover de lenger og må ikke slik på do hele tiden.

Det der går seg til etterhvert. Siden valpen er bare 9 uker må du nok finne deg i å løpe ut med hunden for å tisse noen ganger om natten også. Og det at den piper om natten er helt normalt.

Valpen er nok også veldig kontaktsøkende, det vil nok ikke endre seg før den blir litt eldre. Pass på at du ikke lærer hunden at du kommer løpende hver gang den lager lyd, da kan du få en problemhund senere som piper og bjeffer mye. Prøv å opne buret bare når den er stille.

Du kan prøve å legge deg ved siden av buret en tid, eller bare ha en hånd nedi buret til den roer seg. Hvis det er plass, kan du også vurdere å legge buret oppi senga en tid til hunden blir litt tryggere, da blir den vant til å sove i buret samtidig som den slipper å føle seg ensom og forlatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...