rwaters Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Etter at jeg skiftet fra XP pro 32 til W7 Ulimate 64, har jeg fått endel problemer.Enkelte ting går tregere enn før. Diskene åpner seg langsommere i utforsker, innvendige e-sata virker ikke, de utvendige virker ustabile. GPU støtter ikke BluRay. W7 støtter ikke lightScribe. Jeg har hatt 6 stk firewire 800 disker tilkoblet et kontrollerkort. Nå kan jeg bare koble til 2 stk, har jeg på fler vil ingen starte. Disse problemene hadde jeg ikke før. Jeg har prøvd å oppdatere alt jeg kan, men finner ikke W7 drivere til HK. Kun for XP og VISTA. Mulig at HK er for gammelt? Kan jeg oppdatere CPU? HK : Asus P5E WS Pro Minne : 4 stk Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2 CL5 2GB CPU : Intel Core 2 Quad Q9550 2.83 GHz Kjøler : Noctua NH-U12P GPU : Gainward GeForce 9600GT PSU : Corsair HX 850 w Systemdisk : Intel SSDSA2MH160G2C1 BluRay : HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L Diverse utv. og innv. 1-2 TB disker. Kabinett : Corsair 800D Er HK for gammelt, så setter jeg pris på tips til et nytt. Gjerne Asus Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Jeg har Vista 64 og har lagt merke til at f.eks Calculator.exe kan bruke mange sekunder på å starte noen ganger, noe som jeg ikke har en forklaring på. Muligens relatert til at jeg bruker eksterne harddisker. F.eks når jeg skal tømme trashbin, så må tydeligvis mine eksterne harddisker ofte slå seg på og begynne å spinne før jeg kan fullføre slettingen. Endret 6. juni 2010 av Decoman Lenke til kommentar
rwaters Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg opplever det samme. Om filene jeg har slettet ligger på en disk, starter alle etter tur før bøtta tømmes. Lenke til kommentar
rwaters Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg finner ikke ut av dette, bortsett fra at Asus P5E WS Pro ikke støtter W7. Så det får gå i rotekassa . Har bestilt et ASUS P5Q PRO Turbo istedet. Det støtter W7, og jeg kan bruke CPU og minne fra det gamle kortet. Får håpe dette funker bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå