Bjarnemann Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Har jobbet som selger i over et år nå, og har det veldig bra på jobben. Selger mye, tjener godt, møter mennesker,osv. Jeg trives med salg, og det er noe jeg kunne tenkt å bygge videre på. Har hørt eiendomsmegler er en jobb med forholdsvis kort utdanning, og veldig god lønn. I tillegg ser det interessant ut. Dessverre vet jeg for å si det rett ut ikke en dritt om yrket, så det jeg lurer på er om noen her inne har litt kunnskap om bransjenm de ønsker å dele? Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Har jobbet som selger i over et år nå, og har det veldig bra på jobben. Selger mye, tjener godt, møter mennesker,osv. Jeg trives med salg, og det er noe jeg kunne tenkt å bygge videre på. Har hørt eiendomsmegler er en jobb med forholdsvis kort utdanning, og veldig god lønn. I tillegg ser det interessant ut. Dessverre vet jeg for å si det rett ut ikke en dritt om yrket, så det jeg lurer på er om noen her inne har litt kunnskap om bransjenm de ønsker å dele? Eiendomsmegler er rett og slett forhandlingsperson mellom to parter selger og kjøper av eiendom og eller hus/leilighet osv. har ikke direkte erfaring fra yrket og er 17år, men har lenge lest om det å studert det ettersom det er noe jeg vil bli. Kan hvertfall si at i selger bransjen er det mer på personlighet og evnen til å selge og overtale som betyr mest. Trenger ikke nødvendigvis 5-6år utdanning. Men uten utdanning kan man ikke bli statsautorisert eller få lovbeskyttet tittel som "Eiendomsmegler" men du kan fremdeles selge boliger og einedommer etter hvor du jobber. Skal du ha tittelen "Eiendomsmegler" krever det 3års utdanning i eiendomsmegling og 2 års praksis og ren vandel. Utdanningen kan man ta på for eksempel BI. Siden du allurede er selger tenker jeg du har en del faste kunder? De som har faste kunder og er flink i jobben er de som er mest ettertraktet i meglerbransjen. Kontakt ett firma som søker etter nye eiendomsmeglere du. De ser veldig positivt på viss du har erfaring og faste kunder som kansje du drar videre over til eiendomsmeglingen. Bare bli enda flinkere i det du gjør, samle opp mange kunder som er fornøyde og bare prøv uten utdanning først, tenker da selvfølgelig vis du har lite penger og ikke er så gira på 3års utdannelse. men prøv! Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Nei jeg er standselger for Aftenposten, så har nok ingen faste kunder Men det som gjør at jeg er litt interessert i meglerbransjen er hvordan salget foregår. Som standselger går jobben min ut på å først stoppe kundene, så snakke med dem og overtale dem. Siden jeg er så beskjeden av meg vil jeg påstå at jeg er veldig god på den siste delen. Selve salgssamtalen. Derfor kunne det vært interessant å prøve seg som megler, da det er nettop de skillsa (regner jeg med?) man må ha i orden for å gjøre det bra. Vet du noe om hvordan arbeidstidene er? Har hørt at de fleste som jobber som meglere er arbeidsnarkomane og jobber døgnet rundt, og at det er det man må gjøre om man ønsker å gjøre det bra i bransjen. Takker for svar btw Endret 6. juni 2010 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Blax Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 bumper denne jeg, siden jeg også lurer på hvordan en eiendomsmegler har det Og til trådstarter, har du begynt på studiene? Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Er fortsatt lykkelig som standselger, mens jeg går rundt og funderer på hva jeg vil gjøre videre. Så nei Eiendomsmegling er noe som absolutt høres gøy ut, men en jobb der jeg må legge livet til side for å lykkes er ikke aktuell. Pdd går det fint med en arbeidsuke på 50 timer+, men det er ikke noe jeg ser for meg å drive med om 20 år. Så har ikke så mye peiling atm, står mellom så mye rart. Lenke til kommentar
Blax Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Samme her. Men du har jo veldig mange muligheter til å velge noe annet, når du er utdannet eiendomsmegler. Trenger jo ikke være ren selger resten av livet Lenke til kommentar
Blax Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Det jeg ble fortalt av en nyutdannet eiendomsmegler iallefall. Næringseiendom f.eks Og med litt kursing her og der kan du få mange andre spennende jobber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå