ocp Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Når det gjelder i3 og i5 så får du mer eller mindre samme ytelse/pris forhold som med Amd Phenom. Intel har også et lavere strømforbruk. Rent spillmessig så kan du nok spare en hundrelapp med Amd for samme ytelse. i7 derimot er mange ekstra kroner for lite ekstra ytelse, i tilegg koster i7 hovedkort endel mer. Ok, takker for info! Men jeg tror jeg skal gå for Intel. Nå som prosessor er lagt på listen, hva er det neste jeg trenger? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Vil nå si det er for mye generalisering det der magb. Skal du ha ren spill pc til en billig penge kan jeg godt anbefale AMD Phenom II X4 965 med kanskje et FX890 HK. i5 vil nok gi deg litt svakere ytelse. X4 kan derimot ikke måle seg spesielt med en i7 CPU. Ja de er dyrere, men de gir veldig god ytelse overall, ikke bare til spill. Så vidt jeg husker ligger den beste X6 til AMD på rundt 2,5k. Du kan få en i7 930 til 2,2k. Til sammenligning fins det svært gode Gigabyte HK til rundt 1900 til i7'en, mens det beste AM3 oppsettet er vel et Crosshair IV HK Phenom II X6 yter bra den, men må se seg slått av 920 noen ganger til og med. Den største forskjellen er vel hvordan i7 prosessorer skalerer så voldtsomt bra med multi GPU's i forhold til AMD prosessorer. Endret 10. juni 2010 av Maccan Lenke til kommentar
magb Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hmm, jeg ser jeg har formulert meg litt feil der gitt. Det jeg prøvde å si var at en i7 ikke gir noe særlig høyere gaming ytelse. Når det gjelder videoredigering, konverteringer osv, så knuser i7 alt fra amd. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Enig der ja. Endret 10. juni 2010 av Maccan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå