ocp Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hei! Har tenkt til å bygge meg en pc. Er da helt grønn på dette området, og trenger da all den hjelpen jeg kan få for å skjønne alt og velge de riktige tingene. Har enda ikke funnet et kabinett, men hos meg er ønskene mest mulig plass, og at det er fancy blålys Takker for det hvis noen vil hjelpe! Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hvis du vil ha et kabinett med stor plass og smarte løsninger, så sjekk ut; Corsair 800D og Cooler Master ATCS 840. Men hva er bruksområdet med pc'en? Lenke til kommentar
ocp Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Hvis du vil ha et kabinett med stor plass og smarte løsninger, så sjekk ut; Corsair 800D og Cooler Master ATCS 840. Men hva er bruksområdet med pc'en? Tenkte vel mest på å bruke den til 1080p filmer og spilling. Men at det helst ikke skal gå så høyt opp i pris, ca 7.500,- tenkte jeg. Er denne bra nok? Mål: 220 x 440 x 430 mm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Det kabinettet var litt lite, synes jeg.. Ta en titt på Antec 902 Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hvor bra et kabinett kommer ikke av hvor stort det er i dimensjoner, Men hvor smarte løsninger som finnes inni i kabinettet. Lenke til kommentar
ocp Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Det kabinettet var litt lite, synes jeg.. Ta en titt på Antec 902 Det er det med at det skal se fint og fancy ut ikkesant, og helst ikke en firkanten klump.. men en som har litt ringer og fancy lys Men jeg er jo enig i at det fort kan bli litt lite, men ettersom det jeg har sjekket ut litt, så er det vanskelig å finne store og fancy kabinetter Hvor bra et kabinett kommer ikke av hvor stort det er i dimensjoner, Men hvor smarte løsninger som finnes inni i kabinettet. Det er jo sant, men har du noen forslag på hva som ligne på det ene bildet jeg har, men som er stor og praktisk? Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Antec Twelve Hundred Cooler Master HAF 932 APLUS Er veldig usikker på disse men Antec 1200 er kjent for å være et ganske fint og bra kabinett. Endret 6. juni 2010 av Resell4 Lenke til kommentar
ocp Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Antec Twelve Hundred Cooler Master HAF 932 APLUS Er veldig usikker på disse men Antec 1200 er kjent for å være et ganske fint og bra kabinett. Men det som er, det er at jeg er bare nybegynner og vil bygge en bra pc og trenger ikke så mye tilbehør ekstra inne i den. Men jeg har bestemt meg for denne: http://www.pixmania.com/no/no/3116188/art/aerocool/pc-kabinett-syclone-sort.html 220 x 440 x 430 mm men trenger da hvertfall informasjon og hjelp til hva jeg trenger for å få en bra, billig gamer pc Endret 6. juni 2010 av ocp Lenke til kommentar
Sandviiik Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hvis du vil ha et kabinett med stor plass og smarte løsninger, så sjekk ut; Corsair 800D og Cooler Master ATCS 840. Men hva er bruksområdet med pc'en? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599984 det er det beste kabinnettet på markede og det knuser 800d med pris, vifter, utsene og mere + muligheten for 4 way sli:D Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Ta en titt på denne: Tom’s Hardware: How To Build A PC Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Her er en kjekk guide på norsk til å bygge sin egen pc: http://www.hardware.no/artikler/bygg_pc-en_selv/45552/8 Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hvis du vil ha et kabinett med stor plass og smarte løsninger, så sjekk ut; Corsair 800D og Cooler Master ATCS 840. Men hva er bruksområdet med pc'en? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599984 det er det beste kabinnettet på markede og det knuser 800d med pris, vifter, utsene og mere + muligheten for 4 way sli:D Knuser 800D kan diskuteres.... + at Cooler master HAF ser ut som den ble bygd av militeret selv... Ikke min smak. Lenke til kommentar
ocp Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Her er en kjekk guide på norsk til å bygge sin egen pc: http://www.hardware.no/artikler/bygg_pc-en_selv/45552/8 Er det samme uansett hvilket land jeg kjøper prosessor fra? og kan jeg bruke hva som helst for å bygge? hvis jeg hadde kjøpt godsaker utenlands? Lenke til kommentar
ocp Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Ta en titt på denne: Tom’s Hardware: How To Build A PC Kan jeg bruke ting fra usa uten at det spiller noen rolle? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Du skal kunne bruke komponenter fra feks USA, men norge er blandt det billigste landet innen elektronikk. Lenke til kommentar
ocp Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Du skal kunne bruke komponenter fra feks USA, men norge er blandt det billigste landet innen elektronikk. Sjekket rundt på komponenter fra usa, men er enig med deg der! HVilken prosessor bør jeg ha til en litt rimelig pris, som jeg kan mekke en gamer pc med god grafikk osv.. ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Intel i5 750 eller Amd Phenom X4 965 Lenke til kommentar
ocp Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Intel i5 750 eller Amd Phenom X4 965 Ettersom det jeg har funnet ut etter lirr research, er at jeg tror jeg bør gå for Intel.. men takker for tipset pmrosvik Noe mer tips?!? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Vil legge til det at AMD er hadde bedre når det gjelder pris vs ytelse:) Lenke til kommentar
magb Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Når det gjelder i3 og i5 så får du mer eller mindre samme ytelse/pris forhold som med Amd Phenom. Intel har også et lavere strømforbruk. Rent spillmessig så kan du nok spare en hundrelapp med Amd for samme ytelse. i7 derimot er mange ekstra kroner for lite ekstra ytelse, i tilegg koster i7 hovedkort endel mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå