Gå til innhold

Trenger hjelp til bygging

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt til å bygge meg en pc.

Er da helt grønn på dette området, og trenger da all den hjelpen jeg kan få for å skjønne alt og velge de riktige tingene.

Har enda ikke funnet et kabinett, men hos meg er ønskene mest mulig plass, og at det er fancy blålys :dribble:

Takker for det hvis noen vil hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha et kabinett med stor plass og smarte løsninger, så sjekk ut; Corsair 800D og Cooler Master ATCS 840.

Men hva er bruksområdet med pc'en?

Tenkte vel mest på å bruke den til 1080p filmer og spilling.

Men at det helst ikke skal gå så høyt opp i pris, ca 7.500,- tenkte jeg.

Er denne bra nok? Mål: 220 x 440 x 430 mm

post-216331-1275842571,673_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det kabinettet var litt lite, synes jeg..

Ta en titt på Antec 902

Det er det med at det skal se fint og fancy ut ikkesant, og helst ikke en firkanten klump.. men en som har litt ringer og fancy lys :D

Men jeg er jo enig i at det fort kan bli litt lite, men ettersom det jeg har sjekket ut litt, så er det vanskelig å finne store og fancy kabinetter :p

Hvor bra et kabinett kommer ikke av hvor stort det er i dimensjoner, Men hvor smarte løsninger som finnes inni i kabinettet.

Det er jo sant, men har du noen forslag på hva som ligne på det ene bildet jeg har, men som er stor og praktisk? :yes:

Lenke til kommentar

Antec Twelve Hundred

Cooler Master HAF 932

APLUS

Er veldig usikker på disse men Antec 1200 er kjent for å være et ganske fint og bra kabinett.

Men det som er, det er at jeg er bare nybegynner og vil bygge en bra pc og trenger ikke så mye tilbehør ekstra inne i den.

Men jeg har bestemt meg for denne: http://www.pixmania.com/no/no/3116188/art/aerocool/pc-kabinett-syclone-sort.html

220 x 440 x 430 mm

men trenger da hvertfall informasjon og hjelp til hva jeg trenger for å få en bra, billig gamer pc :w00t:

post-216331-1275845873,4255_thumb.jpg

Endret av ocp
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha et kabinett med stor plass og smarte løsninger, så sjekk ut; Corsair 800D og Cooler Master ATCS 840.

Men hva er bruksområdet med pc'en?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599984

det er det beste kabinnettet på markede og det knuser 800d med pris, vifter, utsene og mere + muligheten for 4 way sli:D

Knuser 800D kan diskuteres.... + at Cooler master HAF ser ut som den ble bygd av militeret selv... Ikke min smak.

Lenke til kommentar

Du skal kunne bruke komponenter fra feks USA, men norge er blandt det billigste landet innen elektronikk.

Sjekket rundt på komponenter fra usa, men er enig med deg der! :yes:

HVilken prosessor bør jeg ha til en litt rimelig pris, som jeg kan mekke en gamer pc med god grafikk osv.. ? :hmm:

Lenke til kommentar

Intel i5 750 eller Amd Phenom X4 965

Ettersom det jeg har funnet ut etter lirr research, er at jeg tror jeg bør gå for Intel.. men takker for tipset pmrosvik :thumbup:

Noe mer tips?!? :dribble:

Lenke til kommentar

Når det gjelder i3 og i5 så får du mer eller mindre samme ytelse/pris forhold som med Amd Phenom. Intel har også et lavere strømforbruk. Rent spillmessig så kan du nok spare en hundrelapp med Amd for samme ytelse.

i7 derimot er mange ekstra kroner for lite ekstra ytelse, i tilegg koster i7 hovedkort endel mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...