Gå til innhold

Tilfeldig høy ping når jeg spiller [LØST]

Anbefalte innlegg

Har allerde en tråd om dette i AoC forumet, men lurte på om noen her kanskje kunne bidra litt mer?

Det gjelder spillet age of Conan;

Har lastet ned gratisversjonen jeg fikk fra nettavisen, der du kan herje fritt vilt på Tortage og opp til lvl 20 for å kunne leke meg litt i Conan's verden igjen!

Men jeg opplever store problemer med tilfeldig høy latency.

Den ligger stabilt på rund 70-100ms før den plutselig hopper opp i alt fra 400-2600ms og så blir den bra igjen etter noen sekunder. De sekundene får emg ofte drept :cry:

Jeg har lest litt på nett men finner ikke helt ut av det, noen mener det er fordi at W7 hele tiden leter etter nye trådløse nettverk, noen mener det er serverene til AoC, noen mener det er ISP og noen mener det er ruter. Da har vi vel dekket det meste som kan forårsake dette, men få/ingen kommer med en løsning!

Noen andre som har opplevd det samme?

Kjører på en Acer laptop 5920G, har trådløst internett.

Har pinget vg.no over en lengre periode og den ligger på rundt 22ms omtrent konstant når jeg ikke laster ned noe.

Pinget samtidig som jeg tok en speedometer test og da viste pingen mellom 50-70ms, så da burde vel både ruter og ISP være utav problemstillingen..?

Har ellers ingen problemer på internett, men jeg spiller ikke så mye på nett med denne laptopen heller.

Usikker på om denne burde vært i nettverks-katerogien, men postet den her tilfelle noen erfarne AoC spillere kjenner igjen problemet?

Kan legge til at jeg også har prøvd på den stasjonære PC'en nå som har tilstrekkelig specs til å kjøre AoC på rimelig god grafikk, samme problem.

Jeg har pinget www.bbc.co.uk med ca 50-60ms ping og tok en pingtest på pingtest.net som viste meget gode resultater.

Er det serverne til Funcom som er helt ræva, eller kan det være noe annet?

Har forresten 1/1Mb linje med fiber fra BKK.

Edit:

Ble kanskje litt rotete satt opp, siden jeg hadde det litt travelt :)

Men jeg har funnet løsningen, jeg slettet en fil som het shader.cache.local som ligger i Aoc mappen. Nå funker det fint :new_woot:

Endret av NorvegianDad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...