Gå til innhold

Spørsmål ang. minimering av vinduer i W7

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med en liten filleting som irriterer meg. Jeg har nettopp installert Windows 7 Pro, funker fett, men når jeg lukker vinduer som Messenger og Skype som da vanligvis legger seg på linja sammen med ikonet for volumkontroll, nettverk osv., legger seg i stedet bare på den vanlige linja hvor åpne programmer er, som om jeg bare skulle minimert vinduet. Har foreløpig bare hatt dette "problemet" hvis det kan kalles det med Messenger og Skype, Spotify finner plassen sin når jeg lukker vinduet.

Endret av nimrodzor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fordi nye MSN messenger og nye Skype er kodet for å støtte Windows 7 taskbar.

Dette løser man enkelt ved å gå til \programfiler\ mappen til MSN.

Høyreklikke på msnmsgr.exe velge egenskaper - kompabilitet - Vista

Når MSN da lukkes minimeres den til system tray.

Det samme kan man gjøre med skype.

Ps!

Men man må sette de i kompabilitets mode = Vista på den eksekverbare .exe fila i \ProgramFiler\SUB mappe for programmet.

Gjøre det på shortcut/snarvei virker ikke.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Mere ressurser med compability mode for Vista..

Hvor har du det i fra ?

MSN bruker ikke noe mere ressurser minimert til systray enn til taskbar.

Programmet er "still running" - men minimert - med samme ressursforbruk enten på den ene eller andre måten.

Og nei dette er eneste muligheten.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

jeg har det i fra når jeg prøvde å bruke explorer på compatibility mode fordi vi skulle teste ut noe saker her.

Jeg brukte 11mb ram på explorer i vanlig modus også brukte jeg 40-60mb ram i vista compatibility mode.

og selv om det ikke er så mye på et 24gb ram system :p så er det ikke noe jeg gidder å gjøre hvis det er slik. men skal nå teste nå så får vi se

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...