Duckfoot Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med en liten filleting som irriterer meg. Jeg har nettopp installert Windows 7 Pro, funker fett, men når jeg lukker vinduer som Messenger og Skype som da vanligvis legger seg på linja sammen med ikonet for volumkontroll, nettverk osv., legger seg i stedet bare på den vanlige linja hvor åpne programmer er, som om jeg bare skulle minimert vinduet. Har foreløpig bare hatt dette "problemet" hvis det kan kalles det med Messenger og Skype, Spotify finner plassen sin når jeg lukker vinduet. Endret 6. juni 2010 av nimrodzor Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 skype har jeg nede i notification area men msn plager livet ut meg og. har ikke hatt gidda til å dille med det så kult om det kommer noen svar på det jeg har kun dette med msn (bruker ikke spotify) har du nyeste versjon av skype? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Det er fordi nye MSN messenger og nye Skype er kodet for å støtte Windows 7 taskbar. Dette løser man enkelt ved å gå til \programfiler\ mappen til MSN. Høyreklikke på msnmsgr.exe velge egenskaper - kompabilitet - Vista Når MSN da lukkes minimeres den til system tray. Det samme kan man gjøre med skype. Ps! Men man må sette de i kompabilitets mode = Vista på den eksekverbare .exe fila i \ProgramFiler\SUB mappe for programmet. Gjøre det på shortcut/snarvei virker ikke. Endret 6. juni 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 ting bruker mye mer resurser da når man bruker kompatibilitet modus. er det ikke en anna kjekk måte med å inn i registry editoren eller noe? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Mere ressurser med compability mode for Vista.. Hvor har du det i fra ? MSN bruker ikke noe mere ressurser minimert til systray enn til taskbar. Programmet er "still running" - men minimert - med samme ressursforbruk enten på den ene eller andre måten. Og nei dette er eneste muligheten. Endret 6. juni 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 jeg har det i fra når jeg prøvde å bruke explorer på compatibility mode fordi vi skulle teste ut noe saker her. Jeg brukte 11mb ram på explorer i vanlig modus også brukte jeg 40-60mb ram i vista compatibility mode. og selv om det ikke er så mye på et 24gb ram system så er det ikke noe jeg gidder å gjøre hvis det er slik. men skal nå teste nå så får vi se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå