Gå til innhold

Reklamere på bærbar pc


Anbefalte innlegg

Kjøpte en 'HP Pavilion dv9700 Notebook PC' for ca to år siden. Garantien var på ett år. For noen uker siden begynte jeg å få rosa flekker over hele skjermen, og har siden da opplevd tilfeldige blåskjermer hver dag og at skjermkortdriveren skrur seg konstant av og på. Jeg kan ikke kjøre noen spill eller programmer som krever ytelse fra skjermkort uten å oppleve forstyrrelser på skjermen og blåskjerm.

 

Har prøvd å avinstallere driveren, men problemet fortsatte. Har også prøvd å installere andre drivere uten at det har fikset problemet.

 

Det er vel mest sannsynlig at skjermkortet er defekt, men siden garantien er gått ut lurer jeg på om man kan reklamere til MPX (der jeg kjøpte den fra) eller HP for å få fikset problemet?

 

Et annet problem er at ordrenummer osv på pcn ikke er lagret på mpx sine sider (noe som er rart siden alt annet jeg har bestilt fra mpx er lagret)

 

Legger ved noen screenshots:

 

http://bildr.no/view/662576 - Slik ser det ut hele tiden, prikkene beveger seg når bildet på skjermen forandrer seg, feks når jeg beveger musa rundt på skjermen

 

http://bildr.no/view/662581 - I spill blir noen objekter forvandlet til krystaller

 

http://bildr.no/view/662584 - Opplever rare farger på skrivebordet til tider

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Reklamasjonsrettenved forbukerkjøp i Norge er 5 år på en bærbar masin ved forbukerkjøp (regulert via forbrukerkjøpsloven). Du behøver ikke tenke på hvor lang garantitid er.

 

2) Årsaken til dine problemer behøver ikke skyldes feil ved maskinen. Det kan være noe så enkelt som støv (som reduserer kjølingen i maskienen. Feil som skyldes behandling av maskinen (som bl.a. støv, uvørn bruk etc) dekkes hverken av garanti eller reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar
2) Årsaken til dine problemer behøver ikke skyldes feil ved maskinen. Det kan være noe så enkelt som støv (som reduserer kjølingen i maskienen. Feil som skyldes behandling av maskinen (som bl.a. støv, uvørn bruk etc) dekkes hverken av garanti eller reklamasjonsrett.

Du kan da vitterlig ikke forlange at det ikke finnes støv, og at dette vil samle seg rundt viftene? Dette må jo gå under normal bruk av PC-en, og jeg har aldri hørt noen som ikke har fått reklamert grunnet støv og derfor overopphetning.

Lenke til kommentar

Åjoda.. halvparten av servicene som kommer inn på verkstedet med feilbeskrivelsen om at PCen slår seg av automatisk kommer tilbake til kunde med faktura på en arbeidstime for teknikker pga dette.

 

"Arbeidsrapport: renset støv, byttet kjølepasta. Testet OK."

 

"650,- eks moms + frakt" som utgjør ca en tusenlapp.

Lenke til kommentar

Det hørtes ganske forferdelig ut. Jeg renset viftene før jeg sendte min inn, men jeg måtte jo skru omtrent alt fra hverandre før jeg kunne gjøre det. Bra de ikke fant det ut.

 

Ja, på akkurat denne modellen er det jammen ikke bare-bare å rense viftene selv. Må jo demontere hele laptopen for å komme til.

 

Jeg hadde ikke godtatt å bli belastet for at de må fjerne støv på en DV 9xxx serie, er jo en håpløs konstruksjon hvor det er umulig å komme til om du ikke tør å demontere hele pc'en.

Lenke til kommentar
Ja, på akkurat denne modellen er det jammen ikke bare-bare å rense viftene selv. Må jo demontere hele laptopen for å komme til.

 

Jeg hadde ikke godtatt å bli belastet for at de må fjerne støv på en DV 9xxx serie, er jo en håpløs konstruksjon hvor det er umulig å komme til om du ikke tør å demontere hele pc'en.

Jeg gjorde da også det (skrudde omtrent alt fra hverandre), og med mindre de kan se på skruene eller noe at de har blitt skrudd ut, burde det da fungere... :p Jeg fulgte en manual som lå på Dells sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...