Gå til innhold

Bygging av Gamer-PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at du har et ganske stort budsjett. Da kan jeg egentlig anbefale at du først setter opp en handleliste på prisguiden, også muligens bestemme deg for nettbutikk, eller til og med en "fysisk" butikk.

Uansett, her er et oppsett :)

Du får selv bestemme om du skal ha den varmeovnen av et grafikkort GTX480, eller slenge på et par hundrelapper til et Radeon HD 5970. Er ingen fanboy, men etter det jeg leser av tester er 5970 bedre, om det ikke er et eller annet med 480 du foretrekker. Er ca. 4K billigere enn den lista du lagde hos Komplett, og det kan du sikkert bruke på OS, tastatur/mus, e.l.

Kabinettet kan du også bytte til et du liker om du finner PC-A71 litt dårlig/stygt eller noe slikt.

Håper dette hjelper :D

Lenke til kommentar

Når du først skal bruke så mye penger på et kabinett så ville jeg ha kjøpt meg et full tower... Som Corsair 800D eller Cooler Master ATCS 840.

Har prøvd flere kabinett og nå har jeg et Corsair 800D. Er glad i god plass og orden i kabinettet og det får du her. Så jeg ville gått for det i stedet for, men obs kabinettet er STORT og litt tungt.

Kablene kan du skjule bak monteringsbrettet til hovedkortet, også har du plass til 4 sata disker med slike harddiskskuffer som du kan ta ut og inn.

I og med at dette er første pcen du skal bygge kan du ta en titt på vidoene på http://www.corsair.com/products/800d/default.aspx Der får du se kabinettet og i tillegg ser du hvordan det bygges.

Vil også tipse om en annen cpu kjøler, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502731 Kjøler bra og støyer lite.

Dine andre valg vil jeg ikke si noe på da jeg selv for øyeblikket sitter på en 3 år gammel maskin. Har bestilt ny som er på tur og kan bare si at jeg har valgt mye av det samme som deg der bortsett fra at jeg har gått for ASUS P6T Deluxe V2 hovedkort og Ati 5870 skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...