Gå til innhold

Student-mac til maks 10000

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg må ha en ny data, og har bestemt meg for å kjøpe mac. Men jeg sliter litt med å forstå forskjellen på alle typene. Er det noen som kan anbefale med en type å kjøpe?

Jeg trenger ikke akkurat den nyeste typen, siden jeg vet at det innebærer at den er dyrere. Jeg kan betale 10 000 for den, men kan godt betale mindre også.

Hovedsaklig skal den bare brukes til vanlig bruk som internett og skrive oppgaver.

Jeg vil at den skal være stor nok til at jeg kan se film hvis jeg vil, men samtidig vil jeg ikke at den skal være for stor slik at den er upraktisk å ta med seg på f.eks skole.

Jeg vil ikke høre at jeg heller bør kjøpe en annen pc, siden jeg har bestemt meg for mac. Jeg vil heller bare få informasjon om hva jeg bør velge innenfor mac.

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Macbook pro 13", eller 15" burde være perfekt. Den vanlige macbooken kunne også funket, men jeg liker ikke helt hvordan den er bygd. MBP 15" har i5 prosessor, og MBP 13" har vanlig dualcore tror jeg det var. Du får vel studentrabatt også?

Lenke til kommentar

Hva med en lenovo thinkpad t410 eller t510 ? begge skal være fantastiske maskiner med tanke på byggekvalitet og robusthet. t140 er med 14" skjerm og t510 er med 15" skjerm, selv har jeg akkurat bestilt meg en t510 med i5 cpu til 9800NOK greit de har ikke designet til en macbook og ja de kan vel mest se ut som en dinosaur blant bærbare pcene, men de har et fantastik taststaur og brukervennlighet. Hvis du skal ha windows pc så er jo disse noe å vurdere vil jeg si.

Lenke til kommentar

Hva med en lenovo thinkpad t410 eller t510 ? begge skal være fantastiske maskiner med tanke på byggekvalitet og robusthet. t140 er med 14" skjerm og t510 er med 15" skjerm, selv har jeg akkurat bestilt meg en t510 med i5 cpu til 9800NOK greit de har ikke designet til en macbook og ja de kan vel mest se ut som en dinosaur blant bærbare pcene, men de har et fantastik taststaur og brukervennlighet. Hvis du skal ha windows pc så er jo disse noe å vurdere vil jeg si.

da er det vell like greit å bestille en acer timelinex i stedet for ?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599097

14'' både stylish og har i5.... de har samma greia i 13,3'' også

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597130 (litt kraftigere) veier mindre en mac også (ser penere ut in real life)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...