Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hørsel

Gjest Returns

Anbefalte innlegg

Gjest Returns

Heisann. Har en irriterende plage med hørselen. Jeg hører godt, dvs jeg hører alle frekvenser og meget lave lyder. (jeg vet dette siden jeg er lydmikser og kan teste meg selv med frekvenser og desibelnivå) Fikk også full score på hørselen på sesjon.

Problemet er altså at hvis det er bare litt bakgrunnstøy, så er det helt umulig å høre hva noen sier direkte til meg. For eksempel på kjøpesenter, på cafe, i kantina, på fly og buss osv. Hvis noen jeg kjenner prøver å komunisere med meg der, så sier jeg "hææ" fem ganger før jeg kanskje hører hva de sier. Og da må de i tillegg ha munnen maks 15cm fra øret mitt. Seg imellom kan andre snakke med normal stemme og med vanlig avstand, og likevel greit holde en samtale, men jeg har ikke sjans til det.

Det har blitt så ille at jeg later som at jeg hører hva der sier, og håper at det ikke var noe viktig. Bare sier "ja, ok" og nikker.

Hvorfor er det slik når hørselen min er bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har og hatt dette problemet uten hell av å finne noe ordentlig svar på det.

Det eneste jeg kan tenke meg og har satt til meg selv er at man er for nysgjerrig på alle lydene og slikt at de bråker for mye, hvis du konsentrerer deg om personen som snakker og hva han sier så vil du høre mye bedre

man hører det man vil høre

metoden funker hos meg

;):p

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar
Gjest Returns

Godt å høre at jeg ikke er alene om det hvertfall. Jeg har også insett at å konsentrere seg veldig om den personen, og gjerne se på munnen deres også hjelper. Men ikke tilstrekkelig føler nå jeg da.

Har du også god hørsel ellers? Har du vært utsatt for mye høy lyd i løået av ditt liv? Det har jeg hvertfall, men det skulle virket inn på hørselen generelt. Ikke bare akkurat sånne situasjoner.

Lenke til kommentar

ja har vært en god del på konserter, har jobbet litt med å snekre hus, spiller mye musikk her og diverse divers.

jeg fikk full pott på sesjon da og jeg har ikke hatt noen problemer med ørene mine sånn sett.

Ting kann bruke litt tid for å venne seg til den metoden, om du bare har gjort det av og til eller nylig begynt så kan jeg godt forstå at det kan være vrient, men med tid og tilvenning så blir det bare bedre og bedre etter som jeg har erfart selv da.

Jeg er ingen ekspert på dette området og det hadde vært morro å finne ut om det faktiskt er slik som jeg sier her eller om det er noe annet som forårsaker dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...