Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen nekter å starte opp

Anbefalte innlegg

Hei!

Den stasjonære PCen min har for ente gang slått seg vrang, og denne gangen nekter den å starte. Det eneste som skjer når man kobler PCen til strømuttaket, er at det lille lyset som viser om PCen er av eller på, blinker konstant. Det skjer ingenting om man trykker inn start-knappen.

Men av og til stopper blinkingen, og jeg kan skru den på uten problemer. Da kan den fungere i noen dager, før den slår seg vrang på nytt igjen. Men selv de dagene den fungerer, bruker den 5/10 min på å blinke etter jeg har skrudd den av, før den blir svart.

Og en gang da jeg kun hadde koblet strømkabelen inn i PCen, men ikke inn i et strømmuttak i veggen, fikk jeg støt da jeg tok på de to "pinnene" på enden av kabelen. Hvis det har noe å si.

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du har et problem med strømforyningen, jeg annbefaler deg å kjøpe en stor og kraftig strømforsyning fra Corsair (Det er både brukervennlige og solide strømforyninger.) på ca 1000 watt. (Avhenger litt av hvor mye dill-dall du har i pcen.)

Lenke til kommentar

En 400 W strømforsyning er ikke mye hvis du har 3 hard disker, og så kommer det an på skjermkort, CPU etc, etc som du ikke sier noe om.

Men her har du en Corsair 650 W som er bra, pluss en Corsair 750 W. Kommer an på hvor mye du vil betale for en PSU.

Bare vær sikker på at du har en PSU som er stor nok under full belastning av PCen. Du kan jo bruke denne PSU kalkulatoren for å se hvor mye du trenger som minimum PSU. Kanskje ikke 100 % rett, men den gir en liten pekepinn på hvor stor PSU som er nødvendig.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Okai, takk for informasjonen! Skal se om pengene strekker til i den nærmeste framtid :) Nå funker jo PCen igjen, men får se hvor lenge det varer..

Btw: Jeg kan heller ikke starte opp PCen uten å ha windows xp cden i.. noe som vet hva som er galt? Ja, jeg har fucka opp pcen ganske greit gjennom åra.

Endret av EET_FUK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...