Gå til innhold

Gorgat og tomsi42s sommerutfordring

Anbefalte innlegg

Det står i reglene at man ikke kan fjerne elementer fra bildet, men kan man "fjerne" elementer om man gjør det ved å beskjære bildet?

Det er ikke noe problem.

Regelen er der primært for at dere skal fokusere på fotografering og komposisjon. Etterbehandling og beskjæring er en naturlig del av det hele.

Det vi vil slippe er at dere klistrer inn hodet til f.eks. Siv Jensen og setter på på kroppen til tante Olga. Eller fjerner onkel Osvald fordi du ikke likte slipset hans.

Dette er ikke utfordringen for de som holder på med scappping og ting som passer i den Visuelle Kreativitet tråden.

HDR? Liker ikke stilen selv, men tror nok at det må kunne tillates. Hvis ikke Gorgat er veldig imot da ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HDR bør nok tillates med inntil 3 eksponeringer......

Dette da Canon ikke støtter mer enn 3, og en kan vel ikke tillate at Nikonister og evt andre får den store fordelen med flere eksponeringer.

Spøk til side, HDR er helt ok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dere bør også vente med å sende inn til fristen; selv om du har et bilde som du er veldig fornøyd med nå; så kan det dukke opp et enda bedre ett i morgen ;)

Nå har jeg sendt inn bilder! Wohooo....

Det blir lite fotografering for tiden så jeg fant ut det var best å sende inn det jeg har.

Lenke til kommentar

Har forsøkt å sende en pm til Tomsi, men det var for meg ikke mulig å legge ved noen filer. Hvordan skal bildene sendes inn?

Du er ikke den første som spør. Du er ikke en gang den første i dag.

Det du og alle andre må gjøre, er å gå inn på innboksen og trykke på Ny Melding knappen der. Alternativt trykke her.

Lenke til kommentar

Har forsøkt å sende en pm til Tomsi, men det var for meg ikke mulig å legge ved noen filer. Hvordan skal bildene sendes inn?

Sier dette til alle

Når dere skal sende inn deres bidrag så går dere til deres EGEN innboks, trykker "ny melding".

Mottakernavn er naturligvis tomsi42 så da skriver dere inn tomsi42 på mottaker.

Skriv noen koselige ord til Tom og så legger du ved filen, trykk send.

Lenke til kommentar

Jeg finner sikkert noe som på en eller annen måte kan passe til alle temaene, men jeg vil jo helst være fornøyd med bildene også :roll:

Vil tro jeg får tid til å se etetr passende bilder i morgen, mens jeg venter på at ny hardware skal dukke opp i posten :p

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...