eveant Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Burde det ikke være premie til hele pallen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Burde det ikke være premie til hele pallen? Det burde det jo ... Dette startet som en utfordring; men våre venner på Akam har vært vennlig og rotet litt i skuffene slik at vi kunne premiere ihvertfall vinneren. Nå jobbes det med flere premier, og får vi det til, så blir det premier på flere. Men det er noe som vi vil komme tilbake til en gang i august vil jeg tro. Det som er viktig nå, er å komme seg ut å ta bilder, gjerne mange. Om du liker å tenke ut bildene på forhånd før du går ut å tar de; eller om du tar bilder ettersom det faller deg inn, og velger ut noe passende i ettertid, er opp til deg. Dere bør også vente med å sende inn til fristen; selv om du har et bilde som du er veldig fornøyd med nå; så kan det dukke opp et enda bedre ett i morgen Lenke til kommentar
eveant Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Høres helt konge ut! Kom på enda en idè istad, en trøstepremie. En helt tilfeldig som har deltatt blir trukket ut og får en liten oppmerksomhet Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Fikk først tak i denne utfordringen først nå og vurderer å slenge meg på som førstegangs på en utfordring på forumet. Et lite spørsmål til en av reglene. Bildet kan justeres på alle måter, men elementer kan ikke fjernes/legges til. Det er dog tillatt å fjerne støvflekker. Hva vil dette si? Elementer kan ikke fjernes/legge til. Noen som kan utdype? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Hvis du har ett flott bilde av nattehimmelen så kan du ikke legge på en ufo... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) "Elementer": Katter, hunder, mennesker, byer, planeter, stjerner, strømledninger, lyktestolper, veiskilter, bananskall etc. Objekter. Ting. Mao: ligg unna "content aware fill" Endret 16. juli 2010 av Anew Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Og hvor går grensen mellom justering, behandling og manipulering? Nei jeg tror jeg holder meg til noe jeg kan og dermed holder meg vekke fra alt utenom lett justering i DPP. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Har iallefall eit bilete til Svart/hvitt kategorien, og det blir nok nokon til dei andre og. Spanande. Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Om et bilde er tatt 12.07.2010, skal da "ååmmdd" i filnavnet være "120710" eller "100712"? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Om et bilde er tatt 12.07.2010, skal da "ååmmdd" i filnavnet være "120710" eller "100712"? Ja. Du kan velge selv. 12072010, 20010-07-12 osv er også OK. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Hvordan går det med dere der ute. Har dere fått tatt passende bilder? Det er fortsatt litt over tre uker igjen, så det er ingen grunn til panikk. For egen del har jeg nå kandidater til 4 av kategoriene. Og håper å få tatt et par til i løpet av helgen. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hvordan går det med dere der ute. Har dere fått tatt passende bilder? Det går ikke bra Tror jeg har kandidater til to av kategoriene Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Har iallefall til to av kategoriane. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Det går ikke så alt for bra, men om jeg ikke er så kresen har jeg muligens kandidater til 5 av kategoriene. Men det er nå noen kategorier jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal vise med bilder... Ellers har jeg jo fått tatt en del gode bilder (etter min mening) nå i ferien, men dessverre er det mye som ikke passer inn under disse kategoriene Endret 23. juli 2010 av Meh. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Har bilder til 5 av kategoriene, 3 igjen. Skal på fotowalk i morgen, så jeg regner med å få noe på brikka under turen. Endret 23. juli 2010 av lessis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Skal på fotowalk i morgen, så jeg regner med å få noe på brikka under turen. Det er det jeg også håper på. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 I og med at man ikke kan trekke fra og legge til ting på bildene i etterbehandlingen, så hadde det vært gøy å lage noe som ser "photoshoppet" ut, men som ikke er det. Har mange idéer - bare ikke noen tid til å utføre dem.. ..Som kameraten her.. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Det står i reglene at man ikke kan fjerne elementer fra bildet, men kan man "fjerne" elementer om man gjør det ved å beskjære bildet? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Cropping og horisontretting er nok i kategorien "Bildet kan justeres på alle måter". Bildet kan justeres på alle måter, men elementer kan ikke fjernes/legges til. Det er dog tillatt å fjerne støvflekker. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Var det jeg trodde. Måtte bare være sikker Endret 26. juli 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå