Gå til innhold

Vuvuzela i VM. Rett eller galt?

Latias

VM  

268 stemmer

1. 1. Burde vuvuzelaene være forbudt under VM?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så USA - England i går (svensk TV4). Ganske sikker på at det var lavere volum på vuvuzelaene der enn i de andre kampene jeg har sett. Det kan være fordi stadionet "bare" har plass til 39000, eller fordi det er såpass lavt at mye lyd slipper ut av stadion. Alternativt kan det være fordi det var 16 000 amerikanere / engelskmenn som så på kampen.

Konklusjonen blir i alle fall at det er fullt mulig å både se og høre enkelte kamper.

Lenke til kommentar

Så USA - England i går (svensk TV4). Ganske sikker på at det var lavere volum på vuvuzelaene der enn i de andre kampene jeg har sett. Det kan være fordi stadionet "bare" har plass til 39000, eller fordi det er såpass lavt at mye lyd slipper ut av stadion. Alternativt kan det være fordi det var 16 000 amerikanere / engelskmenn som så på kampen.

Konklusjonen blir i alle fall at det er fullt mulig å både se og høre enkelte kamper.

allikevel var det sykt irriterende.

Lenke til kommentar

Det er noe forbanna drit, satt med et lite håp om at Engelskmennene skulle gå mental på de som hadde den driten. Det viser seg at idiotene har kjøpt sine egne :facepalm:

Det er like plagsomt som trommer. Om du faen ikke kan lage liv uten bruk av "instrumenter" så kan du drite i det mener nå jeg. Heller et glissent stadion enn konstant bråk, det er ikke stemning eller press. Det er bare forbanna bråk.

Lenke til kommentar

Så min første VM-kamp med lyd i går. Fy faen. Spørsmålet er ikke om det burde være forbudt, men om det i det hele tatt er mulig å gjøre noe med det nå. Går det an å konfiskere hundre tusen plastikk-trompeter i døgnet, og vil publikum finne seg i det?

Lenke til kommentar

Bra. Når VMs kanskje største stjerne går ut på den måten så setter det FIFA sin situasjon i et annet lys.

Og til alle politisk korrekte her inne; står respekt av at dere fortsatt klarer å nyte dette mesterskapet. For min del er det 90 minutter med en monoton skjærende lyd som høres ut som en trefning av 100.000 bier og en elefant som føder. Dét er faen ikke mye kultur, ta dere en jævla bolle.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Som sagt, alternativene blir nesten å forby alt annet enn hendene og stemmen eller la det være. Og jeg synes det er korrekt av FIFA å ikke legge seg opp i hvordan folk på tribunen feirer kampene.

Du må da vel være enig i at det må settes en grense for hva som er lovlig. Eller hadde du f.eks hatt samme syn på det, om disse vuvuzelaene hadde hatt dobbelt så høy styrke, slik at en ikke kunne hørt NOE som helst annet, og publikum fikk permanente hørselsskader?

Spørsmålet er hvor grensen skal settes. Jeg mener vuvuzela er godt over grensen for hva som skal være tillatt, når det til og med ødelegger for spillerne.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...