Gå til innhold

Vuvuzela i VM. Rett eller galt?

Latias

VM  

268 stemmer

1. 1. Burde vuvuzelaene være forbudt under VM?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mykje snakk om kultur, men eg forbinder ikkje fløyta med afrikansk kultur. Eg ser for meg dans, sang og musikk, noko ein og kan sjå på tribunane. Med vuvuzelaene får ein derimot ikkje med seg ein dritt av dette. Å kalle fløytene kultur er å dra det litt langt. Eg ser ikkje på 17. mai-fløytene våre som kultur. Eg skulle mykje heller høyrt sang og musikk frå afrikanerene under VM. Fløytene gjer ein god jobb med å fjerne all form for afrikansk kultur ein måtte kunne oppleve.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jojo, men dette handler om Afrikansk fotball kultur.

På samme måte som Hooligans er i kulturen til England, og høyreradikale er i enkelte Italienske klubber. Ikke helt sammenlignbart, men likefullt er alle tre ting som ikke hører hjemme i nærheten av en fotballbane. Jeg låner om så hornet på hurtigruta for å understreke poenget mitt om noen trekker med seg driten til Alfheim.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

En skamslått hooligan har vel aldri gjort en middelaldrende kvinne klam i hakket av begjær og fått henne til å melde seg på trommekurs. Afrikanerne er jo sååå lidenskapelige, assa, og må nesten få lov, ikke sant, ellers er vi jo rasister ..

Dette har ingenting med kultur å gjøre, så kulturkortet må forbli i bunken. Dette er utålelig støy, og den som mener at det burde være andre regler i Afrika enn hvor som helst ellers, bør ta seg en runde med fordommene sine. Hvilken del av ordet verdensmesterskap er det som er vanskelig? Dette er ikke Afrika-mesterskap med lag fra hele verden. Endelig har Afrika sjansen til å være med i gjengen, og så kommer det en gjeng lokale nativister og internasjonale bleikfiser og ødelegger med paternalismen sin, dakars negerne som ikke får blåse i plasttrompeten sin, liksom. Høres det kjent ut? "Barn er nå engang barn", sier de samme kjerringene. Systemet er tungrodd og sendrektig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...