Gå til innhold

Vuvuzela i VM. Rett eller galt?

Latias

VM  

268 stemmer

1. 1. Burde vuvuzelaene være forbudt under VM?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper de engelske hooligans`a rister litt vett i huet på lokalbefolkningen, de vil neppe like det bråket for å si det sånn :D

Signed.

Burde vært lovlig på SA sine hjemmekamper, totalt forbudt ellers. Håpløst å ødelegge ordentlig tribunekultur med afrikansk søppel.

Lenke til kommentar

Håpløst å ødelegge ordentlig tribunekultur med afrikansk søppel.

For et ignorant utsagn. Hva er "ordentlig tribunekultur"? Kubjeller? Mesterskapet spilles i Sør-Afrika der Vuvuzelaen er en del av "ordentlig tribunekultur", og man hadde derfor ødelagt tribunelivet for veldig mange hvis man hadde forbydd blåseplastikken.

Hvorfor skal man forby Vuvuzelaen og ikke sang? Fordi du personloig liker sang bedre?

Lenke til kommentar

Fordi det er en jævla ulyd som ingen andre enn gethofolket fra Sør Afrika liker. I mangel på egen identitet plukket de opp en plasttrompet fra en dårlig 17mai feiring og kaller det egen kultur. Om verden hadde klaget på våre kubjeller, hadde vi latt dem bli hjemme. Som vertsnasjon burde SA hatt såpass med ydmykhet at de droppet vuvuzelaen og heller holdt seg til dansing og synging som afrikanere flest. Skal de ødelegge fotball Vm for resten av verden, bare så de selv skal fremstå som særegne? Tafatt.

Jeg håper SA ryker tidlig og heier stort på Mexico i dag.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Engelsk og italiensk tribunekultur. Sang, hopping, klapping, bannere og flagg er ordentlig tribunekultur.

Ellers deler jeg Games synspunkter. Greit nok at de kan ha de på sine kamper, men hvorfor skal de stå på andre kamper og overdøve andre supportere som prøver å støtte laget sitt?

Lenke til kommentar

Sør-Afrika kan få bruke vuvuzelaene på sine kamper, så kan det forbys på de andre kampene. Jeg håper virkelig ikke at masse europeiske idioter synes det er så gøy at de også tar det med seg på kamper. Satser på at Sør-Afrika ryker i gruppespiller så vi slipper ulyden i sluttspillet.

Men... nå må vi ikke trekke forhastede slutninger. Vi får se første kampen og se hvordan det er. Det er godt mulig at de klarer å filtrere ut den verste ulyden.

Lenke til kommentar

Nå er jo hele verden gjester i Sør-Afrika, så da bør vi jo respektere vertsnasjonen. Sør Afrika har de mest entusiastiske supporterne jeg har sett noengang. Tror de bryr seg nada om hva de pessimistiske og trangsynte europeiske supporterne mener om deres supporterkultur. Men tror det skal gå greit jeg. Det er ikke verre enn på Nou Camp med de infernalske lufthornerne enkelte har med seg.

Lenke til kommentar

Sånn bortsett fra at det ser ut som om de er mer opptatt av å spille musikk på tribunen enn å faktisk følge med på kampen, er de kanskje entusiastiske.

De står jo bare og blåser uansett. På europeiske supportere kan man i alle fall høre hva de mener om ting som dommeravgjørelser, spillet på banen osv på reaksjonene og på sangene, hvordan man gjør dette med vuvuzela er for meg en gåte. Ett blås er for å støtte laget, to blås betyr at dommeren er ei ku, mens tre blås er for å henge ut motstanderen?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke verre enn på Nou Camp med de infernalske lufthornerne enkelte har med seg.

Forskjellen er at vi hører om laget scorer på Nou Camp, i tilegg til at i 99% av hjemmesupporterne ikke har med seg horn!

Spent på om opplevelsen blir like traumatisk som jeg frykter.

Lenke til kommentar

Går helt greit. Ikke noe problem for det meste, og når det blir spennende øker lyden og gjør det ekstra spennende. Men det blir hva man gjør det til, enkelte hadde klaget om det bare var en enkelt Vuvuzela på stadion. "Den jævla Vuvuzelaen!!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...