Gå til innhold

Vuvuzela i VM. Rett eller galt?

Latias

VM  

268 stemmer

1. 1. Burde vuvuzelaene være forbudt under VM?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er godt jeg egentlig ikke bryr meg så mye om fotball, for da jeg fant ut at jeg skulle se litt på en kamp så syntes jeg synd på de som piner seg igjennom en hel kamp med det bråket.

Jeg ble så sliten av den lyden at jeg skiftet kanal etter 10 minutter.:ermm:

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til glisne tribuner så langt er at den gjevne sør-afrikaner ikke har sjangs til å betale prisen for en billett.

Alle kampene er visstnok utsolgt. Grunnen til at det er glissent er at folk ikke møter opp. Hva grunnen til det er kan man spekulere i.

Lenke til kommentar

Det er det samme fenomenet som OL i Kina. En stor del av billettene ble gitt bort til VIP-gjester og bedrifter of partnere som ikke hadde noen interesse i å komme til stadion, dermed måtte de leie inn tusenvis av "frivillige" i gule t-skjorter bare for å fylle opp de tomme tribuneplassene. Forskjellen er at Sør-afrika ikke har leid inn tribunefyllere.

Sto i en artikkel i avisen her om dagen. Billettene er solgt, men folk dukker ikke opp, rett og slett.

Dette skjer i Norge også. Ta f.eks. min bedrift, Nycomed. Ofte henger det en plakat med "Vi har 50 råbillige billetter til Opera-forestillingen blablabla den 12.08.10. Kontakt XXXX for kjøp". Hvis ingen kjøper av han, blir alle de setene tomme. Han kan jo ikke selge billettene tilbake til operaen igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

det jeg finner rart i denne tråden er at nei siden er sjokkerende stor, enda de vet at vuvuzelaene gjør at det ikke er noen stemning whatsoever på arenaene. det vil i praksis si at de er for å ikke ha publikum på arenaene i det hele tatt!

Lenke til kommentar

det jeg finner rart i denne tråden er at nei siden er sjokkerende stor, enda de vet at vuvuzelaene gjør at det ikke er noen stemning whatsoever på arenaene. det vil i praksis si at de er for å ikke ha publikum på arenaene i det hele tatt!

Det er nok fordi spørsmålet er "bør Vuvuzelaene forbys", og ikke "liker du Vuvuzela-bråket på stadion".

Lenke til kommentar

De siste dagene har jeg fått mer og mer sansen for vuvuzelaen, ikke minst fordi min medborgere i den vestlige verden klager og syter noe så voldsomt over lyden. Det er nesten vakkert. Velkommen til Afrika, liksom.

x2

Og som Herr Brun sier. Jeg liker mer trubunesang enn vuvuzelaen, men synes ikke den skal være forbud mot den.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Jeg leste en kommentar som setter ting litt i perspektiv.

Holigans er også kultur og et viktig element for enkelte for å skape stemning rundt fotballoppgjør. Det er noen få som liker det og det er kan være svært skadelig for de det går utover på lik linje med Vuvuzelaen.

Til dere Ja til Vuvuzelaen mennesker: Dersom England skal være vertsnasjon for VM bør da holigans ønskes velkommen?

Vel, så lenge slossingen ikke går ut over en uskyldig tredjepart ser jeg ikke hvorfor det skal ulovliggjøres - jeg synes dog det blir litt feil å sammenligne det med vuvuzelaen.

128 DB i 105 minutter er svært skadelig for det hørselen. Lyden fra Vuvuzelaen rammer garantert uskyldig tredjepart.

Endret av WiiBoy
Lenke til kommentar

Jeg stemmer for at vi (resten av verden) gir blanke faen i Sør Afrika og kjører inn et reglement asap. Den korrupte møkkanasjonen har i samråd FIFA ødelagt VM sålangt. Deres kultur er ikke viktigere enn alle andres, selv om SA er vertsnasjon.

1. Ballen er katastrofe. Makkverk av en karakter som gjør meg kvalm. Det er en svindyr badeball.

2. Gressteppet og stadionforholdene er bra, men; Gresset er for hardt og kort/vannet. Dette gjør det vanskelig å spille god fotball, spesielt med en håpløs ball. Men hva er vitsen med å bygge store stadium, når det kun kommer 3-4stk på kamp? FIFA burde tatt høyde for at afrikanere er for fattige til å gå på kamp. At de ikke klarer å styre landene sine til tross milliarder av dollars fra Vesten i stønad øvrig fra VM forteller vel om en nasjon og et kontinent som ikke har organisasjonstyrke til å ta på seg et slikt ansvar. Skal VM bare handle om å gi S-A ny infrastruktur og penger i banken? FotballVM er for alle, ikke for å bygge opp et land. Jeg "gleder meg" til å lese om historiene som kommer når større mengder supportere skal flytte på seg samtidig, det kommer til å bli kaos...

3. Vuvuzelaen deper alt av stemning, ødelegger for spillere, fans, tvseere, tvselskaper og i det store og hele, alle andre enn Sør Afrikanerene selv. Du snakker om egoister! Når det blir viktig og avgjørende ting skjer (feks ei straffe i en semi) vil vi bare høre bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz bzzzzzzzzzzzzzzz og ikke føle dramaet på kroppen - noe som for meg er en helt vestentlig del av fotballen.

Faen i helvette. Har spilt FIFA WC med kompiser i 7-8t nesten dagelig de siste ukene og gledet meg stort til VM. Ristet av glede for noen dager siden, men nå er jeg bare deppa.

Fifa må ta grep. Slipp heller inn folk gratis enn å la tribunene stå tomme. Også var det de forpulte blåsehorna...

Frykt ikke, du depper ikke alene. Du depper sammen med oss ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...