Gå til innhold

Katten flasser - hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du allerede bruker kvalitetsfor (royal canin, eukanuba, hills, el.) tviler jeg på at det er det som er problemet, hvis du bruker sånn kattemat fra butikken kan du jo prøve å bytte til f.eks. royalcanin skincare for å se om det hjelper på problemet. Det finnes også tørrsjampo til katt, men vet ikke om de har slike som er rettet mot flassing.

 

Hvis du likevel skulle bli nødt til å vaske katten kan du brøve å sette henne inn i dusjen, mens du med hånden inn mellom åpningen i kabinettet spyler den. Dette gikk faktisk veldig smertefritt da vi måtte vaske vår katt for en stund siden. :) I tillegg vet jeg at sånn selolje som man kjøper på dyrebutikken skal være bra for pelsen, men jeg vet ikke om det vil hjelpe mot flassing.

 

Lykke til iallefall :)

Lenke til kommentar

Hvis du likevel skulle bli nødt til å vaske katten kan du brøve å sette henne inn i dusjen, mens du med hånden inn mellom åpningen i kabinettet spyler den.

 

Vel, en katt skal ikke ha vann i ørene. Man vil vel heller ikke få spylt ut shampooen godt nok på denne måten. Man kan eventuelt forsøke å vaske en urolig katt ved å være flere personer til å holde den i ro.

Lenke til kommentar

Å holde en katt fast som ikke vil vaskes fungerer som regel dårlig. Blod, biting, fresing kloring og og en katt som vrir seg i alle retninger er min erfaring med dette (selv med hansker). Det jeg nevnte er noe som fungerer å gjøre med min katt (fordi den da ikke bryr seg om at den blir våt), men det betyr ikke at det passer for alle. Forresten vasker jeg ikke katten sitt hode i det heletatt, det er skjeldent nødvendig. Med lav styrke på vannet har man god kontroll over hvor vannet havner, og med en rolig katt kan man ta seg tid til å få ut all såpe på en ordentlig måte uansett.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...