jevel Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Min første FroYo-rapport: Tid siden strømmen ble koblet fra: 1 dag, 23 timer, 14 minutter Genstående batteri: 18 % Topp fem strømforbruk: Celle-standby: 26 % Telefonen ikke i bruk: 24 % Skjerm: 23 % Telefonsamtaler: 11 % Android-system: 5 % Kort beskrivelse av bruksmønster: Rolig søndag og første dag på jobb etter ferien, så er nok ikke 100 % representativt. Men surfet en del, installert noen apps, sjekket Wimp for Android og en del SMS / e-post. Synker både Exchange og gMail, men kun hver time på Exchange. Testet et par spill og lest litt bok. Har du kjørt OTA-oppdateringen? Ikke interessant, da jeg kjører FroYo med nyere radio enn den som HTC har sluppet i 2.1 Jeg synes uansett at disse tallene viser for alvor at det er noe veldig rart med den originale ROMen som HTC shipper med enheten. Sammenlign med min første rapport så ser man at jeg nå har over 30 timer bedre batteritid på telefonen... -KJ 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Enorm forbedring ja. Du nevnte Exchange til htc, det har ingenting med å hente Gmail eposter? 1 dag 12 timer 29 minutt siden lading 14% strøm igjen. Celle-standby 36% Telefonen ikke i bruk 34% Trådløsnett 14% 14 timer og 34 minutt på Telefonsamtaler 7% 43 minutt samtaler Android system 7% Skjerm 2% Knapt brukt mobilen siden i går. 1 times tid med FM radio, et par telefonsamtaler, wireless på med gmote under x antall tv-serier. Enda er det noe som suger livskraften ut av mobilen. Hadde den liggende på første (!) lading i over 7 døgn på standby. Vurderer en fatory reset og nøye vurdering av apps. Endret 5. juli 2010 av Jotun Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Jeg har flashet til FroYo for to dager siden (DeFrost 1.8) og opplever faktisk dårligere batteritid... får la det gå et par dager enda, og et par utladninger kanskje. 5h 4m 33s since unplugged Gjenstående: 64% Android OS 40% Display 20% Voice calls 15% Android System 5% Cell standby 5% Telefonen knapt brukt siden tatt ut av lader. Noen meldinger og to tre korte telefonsamtaler på rundt minuttet. Endret 7. juli 2010 av jdmik Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Ca. samme som jeg hadde med OpenDesire. Skiftet til Modaco sin og fikk meget bra tider. Problemet er white noise i samtale som ble såpass ille at jeg flashet tilbake. -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Enorm forbedring ja. Du nevnte Exchange til htc, det har ingenting med å hente Gmail eposter? 1 dag 12 timer 29 minutt siden lading 14% strøm igjen. Celle-standby 36% Telefonen ikke i bruk 34% Trådløsnett 14% 14 timer og 34 minutt på Telefonsamtaler 7% 43 minutt samtaler Android system 7% Skjerm 2% Knapt brukt mobilen siden i går. 1 times tid med FM radio, et par telefonsamtaler, wireless på med gmote under x antall tv-serier. Enda er det noe som suger livskraften ut av mobilen. Hadde den liggende på første (!) lading i over 7 døgn på standby. Vurderer en fatory reset og nøye vurdering av apps. Exchange henter kun firmapost hos meg, ja. gMail er en egen applikasjon så vidt jeg ser. Kan hende at de henger sammen på no vis internt i systemet, men det vites ikke. Jeg lurer nesten på om at det kan være en kombinasjon av at ROMen er snillere på batteriet samt at jeg ikke gidder å installere så mange apps når jeg tester. Den varte i to døgn nå med vanlig bruk før jeg gikk tilbake til original ROM på grunn av problemene med støy. Skal teste den lekkede FroYoen nå og se om den har fikset problemet med støy. -KJ Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Har samlet opp de tipsene jeg har tilegnet med i det siste for å oppnå bedre batterilevetid for telefonen @ http://wp.me/pvreS-8e, tipper noen her kansje vil sjekke de opp mot sin desire Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Noen andre som har opplevd at mobilen ikke lader helt opp? To ganger har jeg opplevd at den stopper på 93 og 95%. Det lyser grønt for at den er helt oppladet, men når jeg trakk ut strømmen falt den rett ned på henholdsvis 93 og 95%. Begge gangene satt jeg i laderen igjen, og da fortsatt den opp til 100% før "ladelyset" ble grønt. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 14 timer i standby --> 88% batteri. Skal la den ligge i natt også uten å røre den, så får vi se hva den er etter 24 timer uten bruk. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Her er en batteritid fra meg tok den ut fra lading, og slo av wifi og mobilt nettverk og autosync. etter 2 timer uten at telefonen ble brukt, var det fortsatt igjen 100% batteri. akkurat nå med autosync slått på og mobilt nettverk. 4 t 53 min. Cellestandby 42% Ikke i bruk 41% Android system 10% telefonsamtaler 4% skjerm 2% gjenværende batteritid 95% Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Her ser jeg at WIFI er helt uten tvil en som suger batteri hos meg. jeg har ikke brukt telefonen idag til annet enn 5 minutter surfing og 5 minutter spilling. mottatt en mail og 3 sms. en samtale på 3 minutter. 11t 19 m siden strømmen ble trukket ut. cellestandby 31% trådløsnett 29% ikke i bruk 29% android system 8% skjerm 3 % 67% gjenstår. jeg har en eldgammel router, kan hende det har en årsak i at det blir litt ustabil styrke...men jeg var redd for dette.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå