Gå til innhold

Batteritid til HTC Desire

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker Spotify for å gjøre endel i bakgrunnen - den hadde åpne TCP-tilkoblinger uten at jeg engang var logget inn. Bruker dere andre som sliter med batteritid Spotify?

Telefonen har også brukt mye mer datatrafikk enn normalt (har riktignok gått over fra HTC Dream til Desire, men synes den har brukt svært mye på kort tid).

Dette tror jeg stemmer svært godt. Har testet en dag hvor Spotify har vært offline og resultatene ser en del bedre ut.

Min tredje rapport:

Tid siden strømmen ble koblet fra:

14 timer, 4 minutter, 54 sekunder

Genstående batteri: 53%

Topp fem strømforbruk:

Cell standby 31%

Phone idle: 31%

CardioTrainer: 10%

Wi-Fi: 9%

Camera: 8% / Android System: 8%

Kort beskrivelse av bruksmønster:

Nok en rolig dag, denne gangen har Spotify vært offline og ikke i bruk.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nok en dags bruk uten Spotify med lignende resultater som gårsdagen, så skal teste en dag med tilsvarende bruk, men la Spotify være online for å komme til bunns i dette. Jeg må si meg enig med deg, jeg tror en synder er identifisert.

Lenke til kommentar

11.06.2010

12 timer, 39 minutter

Gjenstående batteri: 4 %

Topp fem strømforbruk:

Celle-standby: 34 %

Telefonen ikke i bruk: 31 %

Android-system: 19 %

Skjerm: 7 %

E-post: 6 %

Hørt på musikk i ca. 1,5 time, surfet på nettet og lest mail med dårlig dekning (edge), sendt et par sms. Ellers ikke brukt så mye.

Har du kjørt OTA-oppdateringen?

Ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Bare et kjapt spm, kan jeg kladd lade Desire'en min utan at det tærer serlig på batteriet? Ja vet det er Litium men ja....:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Ummm, kan man stole på det? Har jo hørt at det går ann, men forsatt liker jeg ikke å gjøre det før jeg vet det helt sikkert. Denne htc'en kosta flesk for min del og har lyst til bruke den fullt ut en stund.

Lenke til kommentar

Det er bedre å klattlade enn å lade den helt ut og helt opp hver gang....

Klattlade er ikke noe du kan gjøre, men noe du bør gjøre, for så å ta en og annen lengre utladning.

Var et innlegg om dette i en av htc trådene. Let der.

Lenke til kommentar

Etter å ha ladet telefonen om natten, fjernet den fra laderen i seks tiden om morgenen, og observert at batteriet var nede i 60 prosent allerede klokken 12 om dagen uten at jeg har brukt telefonen i det hele tatt til hverken samtaler wifi eller gps, bar den rett tilbake på angreretten . makan til drittbatteri!!!

Lenke til kommentar

Da gjør du noe rart med den telefonen. For min låg i over 7 døgn uten å måtte lades. Det gikk 4 døgn før den gikk nevneverdig nedover på skalaen.

Brukerfeil er som regel hovedgrunnen. Men selvsagt kan det være ødelagt batteri.

Lenke til kommentar

Tviler på brukerfeil! Hva er det du hinter til at jeg liksom skulle ha gjort ?

den lå i vesken sin uten hverken 3g wifi eller gps eller noe på.

forøvrig veldig skeptisk til det du sier om 7 døgn.

Bruker du telefonen i det hele tatt ?

Har hatt en HTC touch hd 1 i over ett år . den er VELDIG mye bedre på batteri.

Lenke til kommentar
uten at jeg har brukt telefonen i det hele tatt til hverken samtaler wifi eller gps

forøvrig veldig skeptisk til det du sier om 7 døgn.

Bruker du telefonen i det hele tatt ?

Du skriver at du ikke har brukt telefonen og batteriet raser. Så skriver eg at den låg i 7 døgn. Da handler det jo selvsagt om ubrukt. Tror du eg har kjørt wifi, 3g, tusen samtaler og x antall sms og den varer i 7 døgn?

Hva du tror om det bryr meg lite. Eg er på jobb i nordsjøen, mobilen låg hjemme og ble kun sjekket for sms og en og annen samtale som kom inn. Så at du har klart å bruke 40% av batteriet på å ha den i vesken din tyder på 1 av to ting:

1. Batteriet er ødelagt

2. Du har en eller annen app som står i bakgrunnen og tapper batteriet ditt.

Lenke til kommentar

Tid siden strømmen ble trukket ut: 1d 9t 39m

Resterende batteri i %: ca 30%

5 største forbrukere med prosent: Celle-standby (38%), Telefonen ikke i bruk (38%), Trådløsnett (13%), Android-system (4%), Telefonsamtaler (3%)

Kort beskrivelse av bruksmønster: Har brukt telefonen litt mindre enn vanlig, men noen økter med GPS, telefonsamtaler og meldinger. Spotify har vært offline

Versjon av Android (Har du kjørt OTA-oppdateringen?): 2.1 med OTA

Det ser virkelig ut til at spotify suger batteri! Foreslår at flere forsøker å ha den offline og ser om resultatene bedrer seg.

Lenke til kommentar

Etter å ha ladet telefonen om natten, fjernet den fra laderen i seks tiden om morgenen, og observert at batteriet var nede i 60 prosent allerede klokken 12 om dagen uten at jeg har brukt telefonen i det hele tatt til hverken samtaler wifi eller gps, bar den rett tilbake på angreretten . makan til drittbatteri!!!

Kjenner meg igjen her. Telefonen lå 10 timer ubrukt og gikk fra 50 til 20% gjenværende batteri. WLAN, mobilt nettverk og GPS var av. Må da være noe som ligger og suger batteri i bakgrunnen?

Lenke til kommentar

Jeg opplever også noen sånne rare utslag på batteriet. Av og til kan batteriet falle 40% uten at jeg bruker mobilen i det hele tatt på noen timer (selv om jeg ikke har noen programmer oppe), mens andre ganger har den bare gått ned 2-3% på samme tiden. Det må jo garantert være noe som trekker voldsomt med strøm uten at selv telefonen selv merker det.

Lenke til kommentar

Som eg skreiv i den andre tråden:

Eg hadde spilt et spill, mer spesifikt Flying High, og i en periode etter lading hadde org.rotate brukt 80% av batteriet. Det var bilde av ikonet til flying high, så eg tolket det slik hen at det var spillet som gikk i bakgrunnen som trakk batteri.

Lenke til kommentar

Ser ut som telefonen har et problem med å gå inn i standby modus, altså du har to timere på telefonen: uptime og awake time, uptime skal tikke å gå hele tiden, men awake time skal bare gå når skjermen er på, eller noe skjer på mobilen o.l.

La nemlig merke til at i natt så var awake time dønn lik uptime, noe som ikke er bra, betyr at telefonen egentlig ikke har vilt noe over natten, som igjen betyr at noe har tulla i bakgrunnen, hva det er, er jeg usikker på, kan godt være noe jeg har installert fra market. Trodde det i første omgang var flickr, da det så ut som ting ble normalt når jeg fjerna accounten min, men awake time har igjen begynt å tikke i standby modus, så nå vet jeg ikke helt hva det er.

Dog en ting er sikkert og vist, batteriet tømmes mye fortere slik.

Edit: Ser ut som kalenderen også er en av synderne, etter at jeg startet den så stopper ikke awake time, dog om jeg restarter uten å starte kalenderen, så stopper awake time når telefonen går i standby.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

2d 3h 45m 4s since unplugged

Gjenstående batteri: 12 %

Topp fem strømforbruk:

Cell standby: 47 %

Phone idle: 45 %

Android System: 6 %

Display: 2 %

En helg med normalt/moderat bruk, litt surfing, spilling, sms, market, samtaler etc. Ingen pushmail (annet enn gmail) i helgen, og det meste av synkronisering har skjedd med lange intervaller eller manuelt.

Har du kjørt OTA-oppdateringen?

Ja.

Fornøyd med dette resultatet, uten pushmail og hvis det kniper på strømmen skal jeg nok klare å komme meg gjennom 3 døgn nå.

/Espen

Endret av MrEspen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...