Gå til innhold

Batteritid til HTC Desire

Anbefalte innlegg

Jeg er, som flere, ikke helt fornøyd med batteritiden til HTC Desire, og ser at på min telefon er det alltid Celle-standby som tar størstedelen.

Hva om vi sammen tar en liten "undersøkelse", der vi bruker mobilen som vanlig fra toppladet til temmelig utladet, og poster følgende:

Tid siden strømmen ble trukket ut

Resterende batteri i %

5 største forbrukere med prosent

Kort beskrivelse av bruksmønster

Versjon av Android (Har du kjørt OTA-oppdateringen?)

(Meny -> Innstillinger -> Om telefonen -> Batteri -> Batteribruk)

På den måten kan vi se om vi finner de største synderne, eller om det er ulike ting som stjeler strøm hos de forskjellige.

Her er min (første) rapport:

Tid siden strømmen ble trukket ut: 14t 40m

5 største forbrukere med prosent: Celle-standby (26%), Telefonen ikke i bruk (26%), Bluetooth (21%), Trådløsnett (9%), Android-system (8%)

Resterende batteri i %: ca 30% (ut fra indikatoren på statussiden, er det en enkel måte å få mer nøyaktig avlesning på?)

Kort beskrivelse av bruksmønster: Lite brukt i dag. Overførte en fil via BT og glemte å skru av etterpå. Ellers kun korte telefonsamtaler, en melding og installasjon av ett program.

Versjon av Android (Har du kjørt OTA-oppdateringen?): 2.1 med oppdatering

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min første rapport:

Tid siden strømmen ble koblet fra:

14 timer, 30 minutter

Genstående batteri: 15 %

Topp fem strømforbruk:

Celle-standby: 24 %

Telefonen ikke i bruk: 23 %

Android-system: 19 %

Telefonsamtaler: 13 %

Trådløsnett: 13 %

Kort beskrivelse av bruksmønster:

Rolig dag med lite bruk. Ca. 15 korte samtaler, ingen ut over tre-fire minutter. Noen få meldinger og e-post. Lastet ned et par applikasjoner, bla. a. JuiceDefender og JuicePlotter som skal gi meg bedre oversikt over hva og hvordan jeg bruker batteri. Lest nyheter og sjekket valuta et par-tre ganger.

Har du kjørt OTA-oppdateringen?

Ja.

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Min første rapport:

13 timer, 40 minutter, 15 sekunder

Genstående batteri: 20 % 2/10 bars

Topp fem strømforbruk:

Android System 26%

Cell standby: 22%

Wi-Fi: 22%

Phone idle: 17 %

Display: 7%

Rolig dag. Koblet til trådløst nett hjemme hele dagen. Noen få meldinger sendt, spilt litt en halv times tid totalt, omtrent en halv times surfing på nettet. Koblet til forsterker via minijack-output og spilt av musikk via Spotify en time-halvannen. Ladet to ganger, tredje batterisyklus.

Ja.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra iPhone 3G til Desire, og synes batterilevetiden på de to er identiske, med lik bruk får jeg 1 og en halv dag på begge, så desire er ikke verre en iPhone 3G..

3G (H) er alltid slått av da jeg bor i grensen av 3Gdekningen, bedre av en å miste signalet..

GPS er selvfølgelig av sålenge jeg ikke bruker den, når den er på sluker den batteri...

Wi-Fi er alltid på når jeg er hjemme og på jobb, men slår det av om jeg husker når jeg skal bort uten wi-fi i lengre tid..

Blåtann er alltid av, bruker ikke handsfree og synker ikke med blåtann..

Skjermlysstyrke er på laveste innendørs, å setter styrken opp når det trengs..

Push og synk er på, tror det står på 2timer eller noe...

Jeg har en sort, men animert (starfield) bakgrunn, en sort bakgrunn bruker langt mindre strøm en en hvit bakgrunn..

Jeg skjønner ikke helt i prosess manager ; blandt annet er : FM-radio, Bluethooth Share, Footprints, Meridian, Spotify, Peep, LED Desire Light, PDF-visningsprogram og Twitter åpent som jeg ikke har brukt på mange dager/siden jeg restartet telefonen sist...

Tilsammen bruker de over 200Mb av minnet, for meg som kom fra 3G som har 128Mb totalt og alltid bare 3Mb ledig, virker det som sløsing, men er usikker på om det påvirker batteriet at de ligger der "ubrukt"?

(Posten oppdateres med hvemsom er strømbrukerne når jeg har brukt den en dag, skulle helst vært en arbeidsdag, ikke en daff helgedag... )

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Hvorfor tror du at GPS sluker batteri med mindre den er helt deaktivert? Min bruker ikke GPS uten at et program benytter seg av den.

Upresist formulert, når den er på så bruker jeg den, skal ikke mange timene til før batteriet sier byebye når man bruker GPS, altså når GPS er påslått for min del...

Lenke til kommentar

Da har jeg lagt inn min første rapport i førsteposten :) Håper vi finner utav noe vettugt, men det ser ut som om brorparten går med på å holde kommunikasjonen i live. Kan teste å skru av mest mulig, inkludert datatrafikk, en dag (leser til eksamen om dagene, så da er det ikke stort som skjer likevel).

Lenke til kommentar

Jeg setter min til lading hver eneste natt, så jeg har dessverre ikke i nærheten av tomt batteri enda. Men jeg poster status uansett:

10 timer, 32 minutter

Genstående batteri: 80 %

Topp fem strømforbruk:

Celle-standby: 36 %

Telefonen ikke i bruk: 39 %

Earth: 7%

Android-system: 7%

Kamera: 6%

Lite bruk i dag. Sendt noen meldinger og snakket i kanskje 30 min. Lest noen mail, surfet og sjekket nyheter. Jeg har på autosynkronisering av gmail og en imap-konto (hver time) pluss sosiale nettverk (hver time) og vær (hver 6.time) i bakgrunnen. Lysstyrke på skjermen er omtrent 9/10, og 3G er alltid på. Bruker aldri wlan.

Versjon av Android: 2.1 med oppdatering (OTA)

Lenke til kommentar

Min andre rapport:

14 timer, 58 minutter, 36 sekunder

Genstående batteri: 26%

Topp fem strømforbruk:

Android System 24%

Cell standby: 22%

Wi-Fi: 19%

Phone idle: 17 %

Display: 8%

Rolig dag. Koblet til trådløst nett hjemme hele dagen.

Registrerer at Android System nok en dag topper strømforbrukslisten hos meg.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Min andre rapport:

17 timer, 46 minutter

Genstående batteri: 24 %

Topp fem strømforbruk:

Celle-standby: 29 %

Telefonen ikke i bruk: 28 %

Telefonsamtaler: 13 %

Android-system: 13 %

Trådløsnett: 9 %

Middels dag med litt bruk. Ca. 20 korte samtaler, ingen ut over tre-fire minutter og 5 lengre. Noen meldinger og en del e-post. Lest nyheter og sjekket valuta og aksjer et par-tre ganger.

Ja.

Jeg har som sagt installert JuiceDefender og JuicePlotter, og uten vitenskapelige tall å basere mine meninger på, så ser det ut til at disse hjelper. Du kan f.eks. sette opp at WiFi sovner sammen med skjermen som på iPhone, samt en hel rekke andre strømsparende tweaks.

-KJ

Lenke til kommentar

5 dager 1 time 29 minutt

ca: 40% <-- Hun finner ikke nøyaktig prosenttall av en eller annen grunn. Bare en skala. 4 av 10 på denne er igjen.

Celle standby: 49

Ikke i bruk : 49

Android system: 2

Mobilen ligger bare hjemme ikke i bruk. Kun konemor som sjekker for meldinger osv.

Lenke til kommentar

1d 11h 34m 37s since unplugged

Gjenstående batteri: 14 %

Topp fem strømforbruk:

Cell standby: 43 %

Phone idle: 40 %

Android System: 10 %

Earth: 4 %

Display: 3 %

2 dager med lite bruk, synkroniserer gmail med push 24/7 og exchange med push 8 timer daglig, ellers er mail, vær, facebook etc satt til å synkronisere hver 2-6. time (litt avhengig av tjenesten). Ikke særlig mange samtaler, noen SMS, noen mail, litt leting med market, oppdatering av diverse applikasjoner og installasjon og leking med Google Earth (med GPS). Display står på automatisk. 20-30 min Spotify + synkronisering av en spilleliste over WiFi...

Ja.

Sleit i helgen med at batteriet ikke varte 2 dager når jeg hadde slått av synkronisering og hadde telefonen i flymodus over natten... Dette ser ut til å vært Camera-programmet som kødda det til og brukte opp mye av batteriet mitt.

/Espen

Lenke til kommentar

10. juni 2010

Tid siden strømmen ble koblet fra: 15 timer, 22 minutter

Gjenstående batteri: 44 %

Topp fem strømforbruk:

Android System 35 %

Cell Standby 18 %

Wi-Fi 18 %

Display 12 %

Internet 11 %

En helt vanlig dag.

(oppdatere senere)

Kjører den siste versjonen, ja. (1.21)

Endret av JohanOle
Lenke til kommentar

Min tredje rapport:

15 timer, 43 minutter

Genstående batteri: 6 %

Topp fem strømforbruk:

Telefonsamtaler: 32 %

Celle-standby: 22 %

Telefonen ikke i bruk: 20 %

Kamera: 10%

Android-system: 9 %

Vanlig dag med en del bruk. Ca. 50 samtaler, de fleste under tre-fire minutter, men noen lengre. Noen meldinger og en god del e-post. Sjekket valuta og aksjer et par-tre ganger. Konsert med KIZZ på kvelden og tok et par videoer pluss en del bilder. ;)

Ja.

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Jeg mistenker Spotify for å gjøre endel i bakgrunnen - den hadde åpne TCP-tilkoblinger uten at jeg engang var logget inn. Bruker dere andre som sliter med batteritid Spotify?

Telefonen har også brukt mye mer datatrafikk enn normalt (har riktignok gått over fra HTC Dream til Desire, men synes den har brukt svært mye på kort tid).

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

6 døgn 15 timer 42 minutt.

under 14%

Samme bruk som tidligere.

Hadde forventet litt lengre standby tid, men har jo kun ladet den fullt opp en gang siden eg fikk den. Regner med forbedring etter et par ladesykluser!

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

13 timer, 17 minutter

Gjenstående batteri: 38 %

Topp fem strømforbruk:

Celle-standby: 31 %

Trådløstnett: 31 %

Telefonen ikke i bruk: 30 %

Telefonsamtaler: 4 %

Android-system: 2 %

Lite brukt i dag. Kun et par telefonsamtaler og tatt ett bilde. Overrasket over hvor stor andel WIFI tar til tross for at jeg ikke bruker det, kun har det aktivert.

Ja.

Endret av Brulejus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...