IntelAmdAti Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Har begynt å spille Dragon Age: Origins, førsteinntrykket var bra men kampsystemet falt ikke helt i smak - sålangt. Jeg står fast i første etasjen i tårnet hvor jeg skal klatre opp til toppen og tenne på en varde. Alistair og to vakter er med i party. Partymemberene har ingen autopilot, hvis de ikke får noen angrepsordrer står de bare i ro. Helten min er en mage som ikke tåler så mye. Normal gang i kamper er at magen dør relativt tidlig (alternativet er å løpe for livet) mens de tre andre uviktige folkene enten vinner kampen eller dør de også. Slik jeg oppfatter spillet så er det meningen at jeg skal spamme pause-knappen og micro-manage hver enkelt partymember for å gjøre hver eneste handling og gjerne etterhvert ha fulle actionbars med abilities på dem hele gjengen. Skal partymembers ha AI? Samtidig som at disse partymemberene skiftes ut med jevne mellomrom, de tre første jeg hadde døde i cut-scenes og nå har jeg fått 3 nye som jeg regner med forsvinner rimelig fort også. Jeg vil fokusere på èn helt, ikke 4-5.. Det er ikke at det er vanskelig, jeg føler jeg spiller Starcraft uten mulighet for å velge flere units på en gang - altså at det er nesten som å måtte velge en og en unit og attack eller move. Med pause-knapp går det jo helt fint, men hver pause er et avbrekk som er like interessant som en reklamepause på tv. Har jeg misforstått eller er kampsystemet faktisk lagt opp på denne måten? Virker som at det beste er å lage en tank med 4 healere i party som healer og følger etter automatisk? Endret 6. juni 2010 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Øverst er det et sikte som kalles Tactics. Evt trykk: \ I tactics boka må du sette melees på 'aggressive', øverst til høyre. Og ja du bør ha 1 som driver hovedsaklig med healing (mage Spirit healer), og en som kan litt healing i tillegg til annen magi. I tactics boken til healer kan du f.ex. sette opp: Ally: Health < 75% Heal Som Spirit healer får du også group heal og Revive som hjelper på. Du får utfoske tactics bokas fulle potensiale Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Samtidig som at disse partymemberene skiftes ut med jevne mellomrom, de tre første jeg hadde døde i cut-scenes og nå har jeg fått 3 nye som jeg regner med forsvinner rimelig fort også. Du spiller fortsatt Tutorialen. Når du kommer gjennom tårnet får du endelig velge selv hvem du vil ha med. Disse kan du beholde resten av spillet om du vil, selv om du får nye etterhvert om du vil ha dem med. Jeg vil fokusere på èn helt, ikke 4-5.. Dragon Age er lagbasert, så du må nok venne deg til å fokusere på flere helter om gangen eller spille noe annet. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Fant ut at det blir mulig å ha flere tactics etterhvert, 3 hadde vært for lite når alle har tretti abilities hver. Har akkurat kommet til Redcliff Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Satte party på "move freely" istedenfor "hold position" og da ble det andre boller, dette var dritgøy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå