Gå til innhold

Vidvinkel vs. størrelse

Anbefalte innlegg

Funderer på å kjøpe nytt digitalkamera. Det må lite å hendig så jeg får plass til det i en skjortelomme. Samtidig så vil jeg ha god vidvinkel. Mulighet for en forsatslinse ville derfor vært en stor fordel. Veit at Nikon coolpix 885 har mulighet for det. Men det begynner vel å bli litt gammelt? Det er også litt stort.

Hva er alternativene?

Håper på gode svar!

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke hadde så veldig lyst på 885 siden det begyner og bli litt gammelt.

Kan du kjøpe avtageren til 885(3mp) , Nikon 4300 (4mp).

Det er fortsatt litt stort men... :shrug:

Jeg tror det er litt vanskelig og få et kamera som passer i skjortelommen, og i tilegg har god vidvinkel og optisk zoom.

Men trenger du ikke optisk zoom fant jeg dette: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=179&g1=3...60&l=2&lantall=

Lenke til kommentar
Canon A70 har mulighet for forsatser. [...] Uten forsats er vidvinkelen ca 35mm

Canon WC-DC52 "0.7x Wide Converter. Also includes: lens cap, lens dust cap, and soft case." For å benytte den så trenger du en linseadapter (52mm gjenger) til omlag 200,-, som får plass når ringen rundt linsa fjernes. Den tar også filtre, Nikon's L37c ihvertfall (UV/linsebeskyttelse).

Med 0,7x så får du ca 25mm, det skulle være brukbart. Du kan også benytte Canons tele-konverter og nærlinser - Canon sin er ca +4 dipoter, andre kan brukes - men kan gi ikke fullt så bra resultat...

Men jeg tror den skjortelomma må være ganske dyp med et A70 :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...