Gå til innhold

Formatere alt, Xbox 360

Anbefalte innlegg

Hei sann.

Spørr på vegne av en kompis. Han har en Xbox 360 som han har hatt en stund, og han vil gjerne formatere alt på harddisken og begynne på "nytt" med ren maskin. Han har brukt en usb penn for å lagre et par savegames på.

Hvordan er det med selve "gameprofil", eller brukerprofilen, med navnet hans og slikt, må denne også legges over på usb`n? eller ligger den på nettet, sånn at han bare kan logge på med mailadresse og passord etter han har formatert??

Han vil lissom kunne spille sine savegames etterpå når han har formatert osv. Men gametagen/brukerprofilen hans ligger vel på nettet?

Og en annen ting, han har lagret savegames til Red Dead Redemption over på usb. Når han da har formatert, og så installert spillet igjen og lagt inn savegames.. Så har han jo en sånn content kode, for ekstra hest, osv. Hvordan blir det da med dette? Kan han taste inn denne koden i spillet, føre han starter savegamen? Ellers blir vel det bare surr??

Håper noen kan hjelpe meg/han..

Takk på forhånd

LH

En siste ting også, er spill lisenser tilknyttet til den konsollen han har? Om han formaterer osv, og skal laste ned kjøpt innhold til spill han har, så er ikke det noe problem ettersom det er samme konsoll??

Endret av lasse958
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal jo ikke ha lisensene over på ny maskin, blir jo samme maskinen. Skal bare fjerne alt og legge inn gametags som jeg hadde på nytt igjen. Så er det nødvendig da? Er ikke lisensene tilknyttet maskinen jeg nå har??

Og den formaterings linken du gav, den sletter jo bare haddisken, den resetter ikke systemet til fabrikkinstillinger, for gametag og sånn ligger forsatt inne etter å ha formatert...

Lenke til kommentar

Du har rett; lisensene er knyttet til konsollen. Slik jeg har forstått stiller man konsollen tilbake til fabrikkinnstillinger via System Settings > Initial Setup, men dette beholder også alle savegames og gamertags. De tror jeg du må slette manuelt.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...