VTI Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Noen som vet om Laser pointers er ulovlige i Norge? Foreksempel 200mw? Eksempel: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11315 Ettersom det jeg fant ut av Dealextreme.com så var de ikke lovlige i USA. Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Siden 200mw laser pointere blir solgt på finn.no så tviler jeg at dei er ulovlige i norge... tror jeg Men over 600mw vet jeg er ulovligt Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Noen som vet om Laser pointers er ulovlige i Norge? Foreksempel 200mw? Eksempel: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11315 Ettersom det jeg fant ut av Dealextreme.com så var de ikke lovlige i USA. Nå holder ikke DX til i USA, men Kina/hongkong. Uansett, så er det vell en gråsone, med mindre de laget en lov som tred i kraft nå i juni. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 de holder på med et forbud etter at antallet blendete fly i fjor økte fta 1 i 2008 til nærmere 120 i 2009. så atm lovlig men ikke så mange månedene unna forbudt. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Laser er lov i Norge, opp til en viss grense jeg ikke husker (1W? Eller 600mw som Resell4 sier?)! Men det er ikke leketøy! er en grunn til at de er ulovlig i USA og store deler av verden. Les mer om lasere og sikkerhet i Lasertråden! Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 får politikerene det som de vil blir over 5mw forbudt, som vel er samme som usa har atm tror jeg. peke på fly som er problemet de vil komme til livs har forøvrig en strafferamme på inntil 6 år etter paragraf 150 "den som forstyrrer den sikre drift av luftfartøy". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå