NeEeO Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Hei, jeg vil bli webdesigner, jeg har hørt før at man må ta linjen "media og kommunikasjon" men er det enkelt å komme inn? ekke så flink på skolen. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Har hørt det er en av de vanskeligere linjene og komme seg innpå fordi det er så mange som vill innpå det.. Men finner du en privatskole i nærheten kommer du deg nok nesten garantert inn men dette koster dog en del penger. Men du må nok regne med en 4 i snitt hvis du skal inn på media.. Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg går på medier og kommunikasjon. På den skolen jeg går på, var kravet 2. Men det er dog sikkert fordi det er en av de største skolene i Rogaland. Medier og kommunikasjon er faktisk en av de vanskeligste vi kan komme innpå, men så er du kanskje så heldig og finner en skole med et lavt karakternivå, sånn som jeg. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg går på medier og kommunikasjon. På den skolen jeg går på, var kravet 2. Men det er dog sikkert fordi det er en av de største skolene i Rogaland. Medier og kommunikasjon er faktisk en av de vanskeligste vi kan komme innpå, men så er du kanskje så heldig og finner en skole med et lavt karakternivå, sånn som jeg. Så, jeg har forsatt god sjangse uansett jeg får 3 i snitt? Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Spørs hvilken skole. Mitt snitt var 3,0 da jeg gikk ut av ungdomskolen. Noen i klassen hadde 2.7 da de gikk ut av ungdomskolen. Men det er jo forskjellig i fra skole til skole da. Lenke til kommentar
jarah Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Det er direkte tragisk å lese at du ikke er flink på skolen. Hvorfor? Fordi du sikkert gjør andre ting enn å konsentrere deg med superenkle lekser. Ungdomsskolen er en lek. Problemet ligger i deg selv, du må bare gjøre det bedre på prøver og ellers. Det er ikke vanskelig. Vitnemålskarakterene får du fra siste halvår av 10. klasse. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) edit. Endret 17. juni 2010 av -.Extremelearner.- Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 4,x burde ikke bli noe problem Ikke glem det er siste året som teller. Men du må nok jobbe en god del, jeg jobbet heller ikke noe helt til det siste året, kom vel ut med et ganske høyt snitt. Det handler bare om å gidde. Lenke til kommentar
jarah Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Det er direkte tragisk å lese at du ikke er flink på skolen. Hvorfor? Fordi du sikkert gjør andre ting enn å konsentrere deg med superenkle lekser. Ungdomsskolen er en lek. Problemet ligger i deg selv, du må bare gjøre det bedre på prøver og ellers. Det er ikke vanskelig. Vitnemålskarakterene får du fra siste halvår av 10. klasse. Ja det er faktisk virkelig tragisk, jeg prøver å gjøre det bedre, men jeg har ikke nok motivasjon, Den dag idag hater jeg spillselskapene, Teknologien er veldig dårlig for barn(spill). Det jeg tenker når jeg skal gjøre lekser: (later som om jeg har matteprøve) Hmm. jeg har matteprøve imorgen, jeg spiser før jeg gjør lekser,(spist ferdig) Oh, det var virkelig intressant på tv, det gjør ingenting, kan jo bare se på litt tv da, uansett er det jo nyttig, det er flyhavarikommisjonen på tv *Klokka er 21:00* øver til kvart på 21:45. Ihverfall når hele trinnet(8trinn) er tullete, føger ikke med i timen, bryr seg ikke, knuser ruter.. Lyst til å slutte på skolen, og begynne på en annen.Er ikke så rart jeg ikke er flink på skolen, hadde jeg hatt en smart fyr som venn, hadde han sikkert hjulpet meg, vi hadde drevet mer med skolearbeid, Jeg hadde fåttt en god karakter. Jeg trenger motivasjonen tilbake. Jeg forstår at det er viktig å få gode karakterer. Håper dere kan hjelpe meg Det du beskriver her er typisk norsk skolepolitikk i ett nøtteskall... Du får bare pine deg gjennom ungdomsskolen, videregående blir en smule bedre! Lenke til kommentar
nybb Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) - Ungdomsskolen er en lek - 8. klasse - karakterne telles ikke en dritt. - 10. klasse - vitnemål - det som vil bli sett på - Men ikke glem at en god ordenskarakter, en god oppførselskarakter og lite fravær er det viktigste, og er dette dårlig, svekkes sjansene enormt. - Media & Kommunikasjon, inntak - opskrytt - Når du først er inne på M&K, det er da gamet begynner. Endret 9. juni 2010 av nybb Lenke til kommentar
simentp Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Eneste som telles fra 8'ende er det nye di begynte med at fravær fra alle 3 årene som blir talt opp.. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Det er fullt mulig. Uansett mange som går i fella med å drite i 8. klasse fordi de skal ta igjen seg i 10. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Ja, du må ha endel kunnskap fra 8'ende og 9'ende for og gjøre det bra i 10'ende.. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Ja, spesielt matematikk. + at vanen ved å ikke jobbe smitter over til 10. klasse. Jeg fikk over 5 i snitt på vitnemålet mitt i 10. klasse, samt 6 på muntlig eksamen og 5 på skriflig eksamen. Hadde jeg gått inn for det skulle jeg fått 6 i alle fag (bortsett fra GYM), for jeg var virkelig slapp med jobbinga på ungdomsskolen. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Faen, faen , faen fravæeret mitt... Fikk en "X" på fronter pga(tellende, blir tatt som skulk )..vi skulle gå på naturhistorisk museum på tøyen, jeg gikk I T-banen, mens alle elevene satt bak, jeg visste ikke det, men en av elevene så meg, og sa det til læreren at jeg satt foran, læreren sa Ok. Men..før dagen vi skulle til naturhistorisk museum sa vår andre lærer at det kanskje var nærmere å gå av på grønland, han andre lærere n min bodde noen stasjoner etter grønland, vi skulle ta t-banen fra vestli, så jeg tenkte det at læreren min uansett kommer på, sånn at jeg kunne vite at jeg ikke var den eneste. Men jeg hadde så uflaks, at han ikke kom fordi han hadde forstuet foten etter å ha gått på ski. Så gikk jeg av på grønland..spurte noen folk om hvor det var..ingen visste det..tok t-banen tilbake til tøyen spurte en person i narvesen, han fortalte meg veien, jeg gikk dit..men så ingen av elevene der..tok t-bane tilbake til skolen, så fikk jeg høre at den andre læreren min hadde brukket benet, jeg kunne sitte på skolebiblioteket imens. Etterpå kommer elevene..men læreren går på kontoret sitt..så får vi vikar, jeg følger med i timen som vanlig, men plutselig skal jeg til tannlegen får ikke tatt de siste to gymtimene. Dagen etter setter hun fravær på meg - Jeg snakker med henne, og sier at hun kan spørre hvem som helst, så sier hun "ta med melding" Da blir jeg forbanna inne i meg, hun visste faen meg at jeg satt meg t-banen!! jeg gadd aldri å vise den meldingen, nå har jeg 2 dager forsent komming til skpolen(3-4 min) og EN HEL DAG SKULK(X) Jeg er så sint og lei meg, syns jeg ikke forjener det Lenke til kommentar
nybb Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Det gjør ingenting, slapp av. Bare ikke gjør forsentkomminger og skulk/fravær til en vane. Ingen arbeidsgiver/inntaksarbeider som nekter deg å jobbe/gå skole for en dag skulk på 3 år liksom.. Bare som sagt ikke gjør det til en vane. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Det gjør ingenting, slapp av. Bare ikke gjør forsentkomminger og skulk/fravær til en vane. Ingen arbeidsgiver/inntaksarbeider som nekter deg å jobbe/gå skole for en dag skulk på 3 år liksom.. Bare som sagt ikke gjør det til en vane. Oh, takk xD Du rocker Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Nei, lol, jeg klarer ikke å skulke fra skolen, lol, da jeg gjør det blir jeg reddm for å bli tatt å sitte hos rektor, jeg er ikke et sånt type mennseke som klarer å skulke skolen, mens elevene i klassen min, skulker nesten hele tida, kanskje 1 time, en hel dag, 2 timer. En gang ble to gutter i klassen min oppdaget(skulk) en annen lærer så dem, så læreren min ringte hjem til dem, så måtte de ha et møte med rektor, tenk, så flaut . Og, noen i klassen min har ikke levert gyldig melding, de har fått skulk på 10-20 dager - De forstår ikke at de går på ungdomskolen . En annen i klassen min får 2ere i alle fag(til og med snitt) - han forstår ikke alvoret. - han sier at han skal ta skolen på alvor i 10. klasse, han vil ikke komme langt, tipper jeg. - Han er plagsom, plager andre uansett de ikke har gjort noe mot han, jeg syns skolen ikke tar ting på alvor - Han har hundrevis av anmerkinger. Nedsatt. Så hver gang vi skal ha gruppe ber jeg om å ikke komme sammen med han, uansett om jeg hadde kommer sammen med han, måtte jeg ha gjort all arbeidet , som jeg har gjort før. Åssen tror du det vil gå med folk som: - Driter 1 8. klasse men tar 10. klasse på alvor. - For mye fravær? Klarer disse seg? Lenke til kommentar
simentp Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Fraværet blir et problem mtp di nye ordningene om fravær.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå