Matseng Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Hei! Mitt søskenbarn har tenkt å kjøpe seg ny bærbar pc til skole. Hun har tenkt å skrive dokumenter, høre på musikk og surfe på nett. Budsjett ca. 4-6000. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Noen alternativer. Toshiba Satellite L500-1ZU 15,6" HD Core i3-330M, 4GB RAM, 500GB HDD, DVD±RW, Webcam, W7 Home, pris 5495. Toshiba Satellite L650-11R, pris 5995kr. Toshiba Satellite L500-1V1 , pris 4795kr. ASUS X5DIJ 15.6" WXGA Pentium T4400,4GB RAM,500GB HDD,DVD±RW,webcam,W7 Home, pris 4995kr. Acer Aspire 5741G 15.6" HD LED GeForce GT320M, Core i5-430, 4GB RAM, 500GB HDD, DVD±RW, Webcam, W7 Home, pris 5995kr. Samsung R580-JS03, pris 5995kr. Dell Inspiron 1564 , pris 5695kr. Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Takk for gode svar Kom gjerne med flere forslag. Endret 5. juni 2010 av Matseng Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Hvilken er best av disse: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/INS15646506/dell-inspiron-1564?Selected=Specifications#tProductTabcontent http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATL65011R/toshiba-satellite-l650-11r?Selected=Specifications#tProductTabcontent https://www.abbo.no/abbo/default.asp?page=vare&ProdusentID=NP-R580-JS03SE&ref=Prisguide.no&utm_source=Prisguide.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=NP-R580-JS03SE Endret 5. juni 2010 av Matseng Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Ytelsesmessig er Toshiban helt overlegen da den har ett HD 5650 grafikkort som hun antagelig ikke trenger hvis hun ikke spiller, men prisen er så lav at den er ett godt alternativ. Bortsett fra det så blir det litt hipp som happ hva man velger, alle 3 maskinene er gode alternativer, og relativt like hvis man ser bort fra grafikkortet på Toshiban. Samsung har fått mye skryt i alle testene jeg har lest siste 6mnd. Dell lager gode maskiner samme hvordan man ser på det. Toshiba får mye skryt for Truebrite belegget de har på skjermene sine, og skal vel være ett av de bedre merkene på markedet. Hadde det vært meg som skulle ha maskin så hadde jeg tatt Toshiban. Den vil sannsynligvis vare litt lenger da den jo er bedre utstyrt. Andrehåndsverdien vil muligens også ligge noe høyere hvis hun skal selge den iløpet av 1 år eller så. Lenke til kommentar
oddi Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Ettersom maskinen skal brukes på skole hadde jeg vurdert en mindre og lettere maskin, det er et ork å dra med seg en 15,6"/15,4" til skolen hver dag Dersom den ikke skal brukes til spilling er det heller ikke nødvendig med et kraftig skjermkort, da de ofte blir varmere og trekker mer strøm enn et normalt kort. Acer Timeline eller Lenovo IdeaPad er greie skole-pc'er. Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Ettersom maskinen skal brukes på skole hadde jeg vurdert en mindre og lettere maskin, det er et ork å dra med seg en 15,6"/15,4" til skolen hver dag Dersom den ikke skal brukes til spilling er det heller ikke nødvendig med et kraftig skjermkort, da de ofte blir varmere og trekker mer strøm enn et normalt kort. Acer Timeline eller Lenovo IdeaPad er greie skole-pc'er. Den skal ikke brukes på skule, den skal brukes til lekser og tekst skriving hjemme. Hvilken PC er kjøligst? Det har vel ikke så mye å si men det er jo et ganske relativt spm. fordi. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Det er vel også ett spørsmål om hva som gir mest valuta for pengene, hvis valget står mellom 2 maskiner med lik innmat bortsett fra at den ene har ett skjermkort som er 100ganger bedre enn den andre og prisen er lik, så ville ihvertfall jeg tatt den raffe varianten. Når det er sagt så er det flere andre gode maskiner på den orginale lista mi som ikke koster skjorta men som vil gjøre jobben helt utmerket. Antar at varmeutvikling på de maskinene med lavest spec også vil være lavere enn de med god spec. Eller rettere sagt den ene maskinen med god spec. Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Vil nå helst at den skal vare i noen år og da. Tror hun ville ha den toshibaen. Skal spørr henne på skolen. Endret 7. juni 2010 av Matseng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå