AndreVonDrei Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Sliter noen ganger med å få start på min Citroen C5 2.0 HDI. Problemet er at starteren ikke går rundt fordi sikringen til den ryker. Når den er slik kan jeg skifte sikring, og så fort jeg slår på tenningen ryker sikringen. Dersom jeg tauer biler igang for deretter å skifte til ny sikring er alt som normalt igjen. Er det starteren som må skiftes, eller kan batteriet være problemet? Eller noe annet :-) Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Vil tro at dette er sikringen til selve startreleet eller innslaget på starteren. Ryker denne sikringen når du kun tar på tenningen eller ryker den når du vrir om nøkkelen til "start"-posisjon? Endret 7. juni 2010 av LiamH Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Starteren må nok byttes ja. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Batteriet som trådstarter foreslår er definitivt ikke problemet. Starteren trenger ikke nødvendigvis å byttes heller; det kan være en overledning til gods på ledningen mellom tenningsnøkkel og startmotor. For å feilsøke det, napp av styrestrømledningen på starteren og prøv å starte, ryker sikringa så er feilen i ledningsnettet, ikke starteren. Om feilen er i starteren er det nok å bytte innslaget, forutsatt at det lar seg skaffe. Lenke til kommentar
Raymondo Skrevet 1. juli 2021 Del Skrevet 1. juli 2021 Hei:) fant du noen gang ut hva som var problemet? Sliter med akkurat det samme på min 😅 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå