nomore Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Vurderer nå seriøst å kjøpe meg tomt på månen, enten til meg selv eller som gave. Som en morsomhet, og ikke fordi jeg har stor tro på framtidig vinning... Som en morsomhet/gave så ser eg ingen problemer med det. Det er jo faktisk morsomt. Tomt på månen liksom. Morro Men noe mer? Neppe. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 In 1967, the United Nations signed the Outer Space Treaty, which forbids any government from claiming the Moon (or any part of space for that matter). The treaty failed to mention anything about private individuals or corporations, so a second treaty forbidding anyone from claiming ownership of extraterrestrial real estate was proposed. Only a handful of nations (none of them space-faring) signed this treaty. This left a loophole in international law as big as the void of space itself. Oops. In 1980, Dennis Hope sent letters to the United Nations, the United States government and the government of the former Soviet Union, informing them that he was officially claiming ownership of all planetary and lunar surfaces (aside from the Earth) in our solar system. He even gave them the opportunity to respond if they had objections, and as crazy as it sounds, he hasn't heard a word from any of them since. So...for twenty years Dennis Hope has been selling plots on the Moon, Mars and other heavenly bodies - for a pretty reasonable price! And he's been pursuing this as not just a novelty sale, but a serious real estate transaction (complete with covenants and bylaws that prevent the unsightly or trivial usage of the property). His sales are accelerating, and within a couple of years he anticipates he'll have a constituency in the millions - enough to put serious pressure on the UN and the U.S. to recognize the government of Luna (never mind that not a single landlord has set foot on the property yet). We talked to Dennis Hope, head of the Lunar Embassy and the self-described "Head Cheese," just after the holiday season. http://news.national...-owns-moon.html Her kan dere selv lese at folk er i tvil men Hope er fortsatt den riktige eier nettopp på grunn av smutthullet som er skrevet ovenfor her. oosa eller United Nations nekter å si noenting om smutthullet og dermed så er det fint avgjort. selvfølgelig legger de skjul på smutthullet men det tar ikke vekk smutthullet 1. What is Law today. With regard to extraterrestrial property sales, two treaties exist today. These treaties do not refer to "ownership" as such, they more commonly refer to the "exploitation of the Moon and other celestial bodies for profit purposes", and extraterrestrial property sales distinctly fall under that section. The treaties are, The Outer Space Treaty of 1967 and the Moon Treaty of 1984. The Outer Space Treaty of 1967 explicitly forbids any government from claiming a celestial resource such as the Moon or a planet. What does this mean? Well it means that governments can not appropriate the Moon or other celestial bodies. Effectively, governments have signed to the fact that they have no rights to these bodies at all. As a law expert will tell you, what is actually important here is what the Outer Space Treaty does not say. It explicitly does not say whether commercial enterprises or private individuals can claim, exploit or appropriate the celestial bodies for profit. (Note that the Lunar Embassy are not a government.) You may think that this is a real stretch of the law but fortunately it is not. The UN and all countries that signed the Outer Space Treaty became aware of this vital ommission almost immediately after the treaty was ratified in 1967. In fact, the United Nations have expended a large amount of time trying to ratify an amendment to the treaty ever since, that would explicitly include corporations and individuals. Unfortunately, all attempts at ratifying such an amendment failed because member states did not agree with it. So, in the end, all the ratification attempts were summarized into the famous Moon Treaty some 15 years later. This information is well documented fact today. Snakk med en advokat selv hvis dere er i tvil Loven er loven. smutthull er smutthull. han la krav på det med sine f7ulle rett og de har ikke lov til å nekte han det. de har ikke lov til å si nei på det kravet hans, derfor er det ikke besvart fordi de har ikke lov til å nekte han eierskap over planetene Recently Dennis Hope and the Lunar Embassy have been presented a wonderful acknowledgment from the Congress of the United States. Mr. Hope has been named co-chairman of the Republican Congressional Business Advisory Council. He has also been given the National Republican Leadership Award and most recently he has been issued the highest honor the National Republican Congressional Committee has, the prestigious Republican Gold Medal. http://lunarembassy....ken.skip=&-show Til dere nye som diskuterer. Les alle sidene før dere kommenterer 1 ord så får dere svar på veldig masse Jeg må visst quote denne hele veien for at folk i det hele tat skal få det med seg så fra nå av kommer denne på hver eneste side Ja jeg driter oppi om dere syns det er plagsomt med en sånn lang post å scrolle forbi. folk må forstå fordi hvis jeg ikke poster den kommer det bare masse piss fra tullinger som ikke har anelse på hva som har blitt sakt eller hva det dreier seg om Vurderer nå seriøst å kjøpe meg tomt på månen, enten til meg selv eller som gave. Som en morsomhet, og ikke fordi jeg har stor tro på framtidig vinning... Som en morsomhet/gave så ser eg ingen problemer med det. Det er jo faktisk morsomt. Tomt på månen liksom. Morro Men noe mer? Neppe. men etter 50 år når du plutselig sitter med en tomt som er verdt 50millioner. hva faen sier du da??? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Åh herre min Skaper så lite forståelse det er for hvordan jus faktisk fungerer. 1) Uten stat, ingen eiendomsrett. Utøvelse av eiendomsrett er avhengig av at du har et statsapparat som faktisk backer deg opp. Hvis ikke er det tilbake til "who's got the biggest gun" - altså at du må sette makt bak krava selv. Norske domstoler. f.eks., kan ikke avgjøre et krav i en eiendomstvist på månen (Luganokonvensjonen, Art. 22 pkt 1). Rettigheter eksisterer i praksis kun så lenge det finnes et maktapparat - i praksis staten - som er villig til å beskytte rettigheten. 2) Jus og jurister Ikke alle jurister/advokater er spesialister på alle områder. Å påstå at en jurist bare er ute etter å beskytte jobben sin når han avgir en uttalelse i et faglig spørsmål er en blodig fornærmelse, særlig når grunnlaget bare er rene spekulasjoner. Når man skal vurdere troverdigheten av et (juridisk) argument ser man på hva som sies i større grad enn hvem som sier det. Professorens uttalelse er sammenhengende, logisk, og konsekvent. Og den stemmer med hva som faktisk står i konvensjonen. I praksis - papiret du har er verdt akkurat det papiret det er skrevet på. Det er ingenting som hindrer meg i å erklære at jeg eier det området; fordi du ikke har noen rettsinstans som kan erklære at du har rett, og ingen rettsinstans som kan gjennomføre ditt krav med tvang mot meg. Kan du gjenta navnet på den advokaten din? En telefonsamtale til Tilsynsrådet for Advokatvirksomhet burde kunne oppklare mye. 5 Lenke til kommentar
Brv Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Må si at Tråstarter brenne for dette, det er bra det , men alikevell trenger du ikke være så voldsom mot alle som kommentere her, eller? Og dette er gull verdt om noen år? Jaja, får se da.. Endret 7. juni 2010 av Brv Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) vi har hatt en svær 50 sider diskusjon om dette på 3dhue.com og det gikk ganske heit for seg. 3dhue.com var virkelig rett sted for en slik debatt, et forum for 3D-artister og animasjon. Endret 7. juni 2010 av SeaLion Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Vil du kjøpe tomt fra meg i internasjonalt farvann eller arktis DrHawkins? Du skal få det for an røverpris på kunn 1000 kr per mål. Tenk hvor mye du kan tjene på dette når skip vil seile gjennom ditt omtåde av havet, eller ubåter vil komme opp gjennom isen på ditt omrade i arktis, eller når polfarere vil gå gjennom eller sette opp telt på din tomt på isen i arktis. Også skal jeg til og med lage et worddokument som beviser at det er ditt. Og jeg skal til og med lage et profesjonellt utseende skjøte med stempel på og greier. Endret 7. juni 2010 av flesvik Lenke til kommentar
Brv Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Åh herre min Skaper så lite forståelse det er for hvordan jus faktisk fungerer. 1) Uten stat, ingen eiendomsrett. Utøvelse av eiendomsrett er avhengig av at du har et statsapparat som faktisk backer deg opp. Hvis ikke er det tilbake til "who's got the biggest gun" - altså at du må sette makt bak krava selv. Norske domstoler. f.eks., kan ikke avgjøre et krav i en eiendomstvist på månen (Luganokonvensjonen, Art. 22 pkt 1). Rettigheter eksisterer i praksis kun så lenge det finnes et maktapparat - i praksis staten - som er villig til å beskytte rettigheten. 2) Jus og jurister Ikke alle jurister/advokater er spesialister på alle områder. Å påstå at en jurist bare er ute etter å beskytte jobben sin når han avgir en uttalelse i et faglig spørsmål er en blodig fornærmelse, særlig når grunnlaget bare er rene spekulasjoner. Når man skal vurdere troverdigheten av et (juridisk) argument ser man på hva som sies i større grad enn hvem som sier det. Professorens uttalelse er sammenhengende, logisk, og konsekvent. Og den stemmer med hva som faktisk står i konvensjonen. I praksis - papiret du har er verdt akkurat det papiret det er skrevet på. Det er ingenting som hindrer meg i å erklære at jeg eier det området; fordi du ikke har noen rettsinstans som kan erklære at du har rett, og ingen rettsinstans som kan gjennomføre ditt krav med tvang mot meg. Kan du gjenta navnet på den advokaten din? En telefonsamtale til Tilsynsrådet for Advokatvirksomhet burde kunne oppklare mye. Tror jeg støtter meg til deg Tråstartere mister grepet etterhvert på hvordan dette fungerer. Endret 7. juni 2010 av Brv Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Vurderer nå seriøst å kjøpe meg tomt på månen, enten til meg selv eller som gave. Som en morsomhet, og ikke fordi jeg har stor tro på framtidig vinning... Som en morsomhet/gave så ser eg ingen problemer med det. Det er jo faktisk morsomt. Tomt på månen liksom. Morro Men noe mer? Neppe. men etter 50 år når du plutselig sitter med en tomt som er verdt 50millioner. hva faen sier du da??? 50 år? Tviler veldig sterkt. Det er tar nok mange flere generasjoner før prisen stiger til et verdifullt nivå. Månen er stor, og jeg tviler sterkt på at etterspørselen blir stor nok til at prisen stiger særlig på så kort tid. Vi kan jo sammenligne med jorda. Fire mål midt ut i en ørken/annen ødemark er nok ikke mye verdt. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Uten i ha noen målsetting å lese denne tråden, annet enn første side sitter jeg med et spørsmål som dog kanskje allerede er besvart. Hvem er selgeren og hvordan har selgeren fått eiendomsrett på månen? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 1.og disse rettighetene blir beskyttet av Lunar Embassy som holder på å bli goverment. så har man også galactic goverment på ryggen så støtte har man. norge eller noen andre land individuelt har ingenting med dette å gjøre. 2.hvorfor prater ikke MS ansatte om windows 8 da? nøyaktig samme grunn til hvorfor von der dunk ikke snakka til meg gå til din egen advokat å hør sannheten eller gi faen i å syt det papiret jeg har er verdt alt. det har rettigheter. det har goverment som backer opp. det har lover som backer opp. Det er verdt mye mer enn det du tror. Gå til din egen advokat å hør selv på hvordan det fungerer istedenfor å sitte her å grave deg selv ned i grave om juss for du kan tydeligvis ikke mye juss Vurderer nå seriøst å kjøpe meg tomt på månen, enten til meg selv eller som gave. Som en morsomhet, og ikke fordi jeg har stor tro på framtidig vinning... Som en morsomhet/gave så ser eg ingen problemer med det. Det er jo faktisk morsomt. Tomt på månen liksom. Morro Men noe mer? Neppe. men etter 50 år når du plutselig sitter med en tomt som er verdt 50millioner. hva faen sier du da??? 50 år? Tviler veldig sterkt. Det er tar nok mange flere generasjoner før prisen stiger til et verdifullt nivå. Månen er stor, og jeg tviler sterkt på at etterspørselen blir stor nok til at prisen stiger særlig på så kort tid. Vi kan jo sammenligne med jorda. Fire mål midt ut i en ørken/annen ødemark er nok ikke mye verdt. la oss si 100-150år.. god sake. det var da et fornbamna eksempel. det var ikke slik at da skjer det men la oss si (HVIS) Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Dette er jo helt hål i hodet, men ser ikke bort i fra at jeg kjøper noe bare for faenskap Hvem vet, kanskje jeg en dag reiser til mars, eller får barnebarn som kanskje kan tjene noe på det? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Vel jeg har eie over jupiter og pluto. Eier også månene til saturn. Anyone care for some pluto gas? Er støttet opp bak mitt eget goverment? som består av meg. Bare 200 kroner per mål eller 200 kroner per liter konsentrert gass. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Uten i ha noen målsetting å lese denne tråden, annet enn første side sitter jeg med et spørsmål som dog kanskje allerede er besvart. Hvem er selgeren og hvordan har selgeren fått eiendomsrett på månen? Dennis Hope selger i fra moonestates.com og lunarembassy.com Han har fått rettighetene ved at han har sett en lov som ble vedtatt i 1967 (som eksisterer enda og er uforandret) og der fant han et smutthull som sier at ingen land eller offentlige firmaer eller stater kan eie noe utenfor atmosfæren men glemmer bort individuelle og private firmaer Hope la derfor inn krav til United Nations (de som har arkivet og beestemmer) om å få eierskap til disse planetene. 30år har gått og han har enda ikke fått svar men det er i arkivert og papirene eksisterer (jeg har kopi blant annet) 25år etter han har starta å selge så har de enda ikke stoppa han. og det er en stor grunn til det og det er fordi de kan ikke fordi han har sin fulle rettigheter til eierskapet ifra lovene og dermed kan de ikke nekte han det. Lunar embassy er på vei til å bli goverment men har også Galacric Goverment i ryggen Vel jeg har eie over jupiter og pluto. Eier også månene til saturn. Anyone care for some pluto gas? Er støttet opp bak mitt eget goverment? som består av meg. Bare 200 kroner per mål eller 200 kroner per liter konsentrert gass. beklager men det er Mr.Hope som eier alle planeten i hele solsystemet utenom sola og jorda Endret 7. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Han har fått rettighetene ved at han har sett en lov som ble vedtatt i 1967 (som eksisterer enda og er uforandret) og der fant han et smutthull som sier at ingen land eller offentlige firmaer eller stater kan eie noe utenfor atmosfæren men glemmer bort individuelle og private firmaer Og denne loven gjelder i hele verden, eller bare i USA (hvis det er der fikk igjennom loven)? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 det er lov for outer space, altså utenforbi atmosfæren. gjelder ikke på jorda... Det er 195 forskjellige land som har gått sammen til en organisasjon og vedtatt dette lovverket Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hva er hensikten ved å eie en eiendom ingen annerkjenner som din? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 1.og disse rettighetene blir beskyttet av Lunar Embassy som holder på å bli goverment. så har man også galactic goverment på ryggen Jaha? For å bli en stat må det foreligge noen grunnleggende vilkår: - Fast avgrenset territorium - Befolkning av en viss størrelse og stabilitet - Sentralisert statsstyre - Suverenitet Videre, for at noe skal regnes for å være et statsstyre må de kunne påberope seg enerett på legitim utøvelse av tvangsmakt. For øvrig er jo hele argumentet til Lunar Embassy at ingen stat kan eie månen. Hvordan skal de da bli stat og eie månen? 2.hvorfor prater ikke MS ansatte om windows 8 da? nøyaktig samme grunn til hvorfor von der dunk ikke snakka til meg Fordi MS-ansatte har non-disclosure agreements om bedriftshemmeligheter. Derfor snakker de ikke om Windows 8, og de lyver da heller ikke om det. Jus er ikke en bedriftshemmelighet. MS-ansatte vil for så vidt ikke snakke til noen utenfor Microsoft om Windows 8 - det er ikke slik at NDA'en bare gjelder ansatte i Apple... Denne må du lenger ut på jordet med. gå til din egen advokat å hør sannheten eller gi faen i å sytAdvokat? Hva skal jeg med det, jeg har fagbøkene stående i hylla ved siden av meg. det papiret jeg har er verdt alt. Ja - det er verdt alt det papiret det er skrevet på. det har rettigheter. Bare hvis du ikke har forstått hvordan rettigheter fungerer, og at man ikke i praksis har noen rettigheter dersom det ikke finnes noe maktinstitutt som er villig til å garantere for de rettighetene. det har goverment som backer opp. Nope - ikke per dags dato. Det finnes ikke noen "galaktisk statsmakt" som har de egenskapene man forventer av en statsmakt. det har lover som backer opp. Nei. Her har du misforstått hva en lov er, og hvordan lover fungerer. Og hvordan folkeretten fungerer. Det er verdt mye mer enn det du tror. Gå til din egen advokat å hør selv på hvordan det fungerer istedenfor å sitte her å grave deg selv ned i grave om juss for du kan tydeligvis ikke mye juss Wow - en faglig bedømmelse av mine juridiske evner av en person som selv ikke er utdannet jurist, ikke har noen juridisk innsikt, og støtter seg på en advokat han ikke vil gjenta navnet på pluss "professoren vil ikke snakke med meg, derfor har jeg rett". Jeg er imponert. 7 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Han har fått rettighetene ved at han har sett en lov som ble vedtatt i 1967 (som eksisterer enda og er uforandret) og der fant han et smutthull som sier at ingen land eller offentlige firmaer eller stater kan eie noe utenfor atmosfæren men glemmer bort individuelle og private firmaer Og denne loven gjelder i hele verden, eller bare i USA (hvis det er der fikk igjennom loven)? Er visst FN sin lov? Endret 7. juni 2010 av bollerbrus Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Må si, diskusjon.no har sine gulløyeblikk. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Kan jeg flytte til for eksempel Frankrike, søke statsborgerskap (med tanke på at de ikke utleverer sine statsborgere til USA) og bruke ett lignendes smutthull for å gjøre mine krav på solsystemets planeter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg