Gå til innhold

Alkohol bombe, er det farlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åh, jeg kjenner det knyter seg inni meg. Om noen hadde ødelagt whiskyen min dev å ha oppi vann for å dekke over at de hadde tatt noe, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Har hørt et pro-tip, alltid ha en flaske med ouzo eller pastis lett tilgjengelig i parskapet slik at poden får hjerteinnfarkt første gang han/hun prøver seg på et sånt stunt, og holder seg for god for det i all ettertid.

Om du velger å utsette deg for fjortisfylla med å presse nedpå noe som smaker høgg bare for å bli full, gjør nå foreldrene dine en tjeneste med å slå opp drikkevarene du tar på vinmonopolet.no, hold deg langt unna det dyreste. Eller for å si det på en annen måte, ikke ta noe du ikke kunne hatt råd til å erstatte.

Drikk med måte. Det blir mer morsomt da, både for deg og andre.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Enig med han over, sjekk hva du stjeler, noen cognacer er svindyre. Å fylle oppi vann er dårlig gjort, det ødelegger hele drikken og er værre enn at en desiliter mangler.

Hvis du har muligheten til å få tak i øl istedenfor, ville jeg gjort det, sprit er veldig skummelt hvis man ikke er vant til å drikke det. Plutselig smeller det og du har null kontroll.

Lenke til kommentar

Nesten værre enn å blande cola og rødvin, som visse idioter har funnet på er en god kombinasjon :roll:

Nei. Bare nei.

Håper ikke du er en av de fjortissene som også gjør det.. :ermm:

Jeg er i sjokk over at noen i det hele tatt har fått den idéen i hodet sitt. COLA i RØDVIN. NEI.

Lenke til kommentar

Til han over, er det godt?

Ellers har jeg hørt om en fjortisdrink kalt Redbull - Rosèvin. Vi lar den ligge der :thumbdown:

Til OP

Du sier at du skal blande mange forskjellige typer sprit, som faren din har i skapet. Men at det ikke er fjortis over det? wtfamireading.jpg. Dette er jo maksimalt fjortis å gjøre, og husker at jeg gjorde det et par år siden.

Skaff heller en flaske vodka og lag vodka/redbull eller tyrkershots. Smaker betraktelig bedre og går ikke utover din fars barskap.

Lenke til kommentar

Det er faktisk helt omvendt. Jeg vet ikke hvor du har det fra. Men jeg har reist rundt i mange land og opplevd flere kulturer og kan med sikkerhet si at det er nordmenn som drikker for å bli fortest mulig fulle. Øst og Søraeuropa er faktisk de som KAN å nye alkohol. Jeg blir rett og slett flau når jeg ser norske turister over 40(eller rett og slett alle, med visse unntak) ligge i veikanten mens de pisser og kaster opp. Blir flau over å si at jeg er fra Norge.

Og ja, denne måten med "bomber" og lignende saker er det mest fjortisse som finnes, og finnes i norge, samt andre vestige land. Nyt heller en flaske vin, eller hold deg til ett drikke hele kvelden. Så har man kontroll over hvor full man blir og slipper kvalme. Man blander ikke vin med øl, øl med sprit osv. DET er fjortiss. Hvor gammel er du Senyor de la guerra?

Mchansern @ Ja, det er faktisk veldig godt. Anbefaler alle til å prøve det. Samt som en over nevnte, Hvitvin og sprite, eller hvitvin med farris.

EDIT: Vin kan nytes på flere måter. Man blander ikke cola med en dyr sort av vin. Det er et billig og forfriskende alternativ.

Endret av Sitronade
Lenke til kommentar

Ser for meg at de i Øst-Europa drikker mer for rusens enn smakens skyld. Er jo å bland en "random" billig alkoholholdig drikk med brus, altså en slags fjortissdrikk.

En vinkritiker hadde sikkert gledelig skutt slike som deg.

Jeg ser for meg at de i Norge drikker for rusens skyld. Flatfyll i helgene. Og det er jo tabu å drikke noe i ukedagene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor gammel jeg er er irrelevant i denne sammenhengen, men jeg i hvert fall ingen fjortenåring om det er hva du tror. Om du på død og liv må vite det, er det ikke værre enn å se på mine siste innlegg.

Norsk drikkkekultur er kanskje ikke helt som den burde være, men det tror jeg er mer politisk grunn til (alkoholavgifter und so weiter), enn at vi fremdeles er en urbefolkning med behov.

Når du sier at folk i gamle Sovjet er så sinnsykt flinke til å drikke med måte har du nok ikke tatt mye hensyn til at de innerst inne er en gjeng dødrukne vodkakjerringer med alt for lav terskel for hva som er sosialt akseptert innen alkoholforbruk.

Selvfølgelig balnder man ikke øl og sprit, men jeg ser ingen grunn til å ikke drikke ulike alkoholtyper i løpet av en kveld.

Hvis du absolutt synes det er så fantastisk godt å blande vin og annen drikke skal du selvfølgelig få lov til det. Men bruk da no skvip, som f.eks Amigo. Farris og hvitvin blir for dumt uansett hvordan du vrir og vender påp det. Da kan du heller investere noen kroner i en flaske musserende. Men ikke forvent at folk ikke skal se på deg som litt "barnslig" om du først skal lage disse kommunistdrikkene dine.

Er vel ikke lenge før hele landet blander vin og hjemmebrent. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hvem har noengang nevnt kommunistland og Sovjet? Ta en tur ti Italia, Spania, Søramerika og Sør-Afrika for den saks skyld.

Poenget mitt er at det su kaller "fjortissdrinker" er kjente og poulære drinker rundt om i verden. Og det er ikke barnslig eller idiotisk av noen slags grunn. Jeg skjønner ikke hvorfor du mener det? Det er vi nordmenn som har mye å lære her og ikke være ignorante og dømmende.

Har ikke mer tid, så for heller svare deg senere i kveld eller i morgen.

HValder @ ja!

Endret av Sitronade
Lenke til kommentar

Visse idioter? Det er en kjent drink:

http://en.wikipedia.org/wiki/Kalimotxo

Jeg er opprinelig fra Ex-Jugoslavia og befinner meg der akuratt nå, og dette er en av de mest poulære drinkene her. Vi kaller den "Bambus"

Kom dere litt ut av Norges land, for guds skyld.

Huff. Jeg foretrekker vinen min som den er. Du skal for all del få lov til å blande ut med cola, men i mine øyne ødelegger du da vinen totalt. Fysj.

Om jeg skal komme meg ut av Norges land eller ikke er vel strengt tatt ganske irrelevant. Jeg ser ikke for meg at det er normal praksis å blande ut vinen sin med cola utenfor Norge heller. Jeg tenker da mest på de store vinnasjonene, som Frankrike, Italia, Spania (Sangria er jo godt, men det er langt fra cola oppi), osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...