Lexsuperior Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg har veldig lyst å flytte til og bo i Hønefoss fra høsten av og frem til neste sommer. Grunnen er at jeg har venner i området og har bodd der i ett år som student ved HiBu. Problemet mitt er at jeg bor på vestlandet, og all jobb-søking i første omgang må være via telefon/e-mail. Jeg kan reise ned og stille opp til jobb intervju etter 9.juli, da jeg vil være arbeidsledig etter det. Jeg er 23 år gammel. Har ingen utdanning å vise til. Jobberfaring har jeg fra industribedrifter og et utested. Har Førerkort klasse B. Av relevans har jeg studert årsenhet i Jus ved HiM og HiBu (avd. Hønefoss). Jeg har søkt på FINN/NAV, men det har ikke gitt noen resultater. Uten fullført utdanning så jeg tenker jeg meg at det bør bli en jobb i en butikk eller lignende (kan da friske opp hukommelsen vedrørende bestemmelsene i kjøps- og forbrukerkjøpsloven hvis det skulle være nødvendig). Forutsetningen for å finne hybel er selvsagt at jeg vet jeg har en jobb i Hønefoss. Uten en jobb kan jeg ikke flytte nedover da jeg ikke har så mye penger at jeg kan betale leie, depositum og mat for noen måneder mens jeg søker. Jeg kommer til å reise ned og besøke venner i Juli mnd, jeg tenker da at jeg kan møte opp til jobbintervju i håp om å få jobben. Men først må jeg finne en bedrift som kan være interessert i å ansette meg og det er det jeg har vanskeligheter med. Er det noen som vet hvor jeg kanskje bør søke, hvem jeg kan henvende meg til eller rett og slett vet om bedrifter som trenger arbeidskraft? Jeg trenger en heltidsjobb skal jeg kunne få ting til å gå rundt og samtidig betale ned et studielån m.m. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Finn eventuelle bemanningsbyråer og ta kontakt med dem. Ring og avtal et møte med hver av dem, de tar ofte folk inn på generelle intervjuer for å se om de har noe som kan passe til deg. Man trenger ikke nødvendigvis søke på en spesifikk jobb. Tingen er at bemanningsbyråer ofte tar folk som er "øverst i bunken" av søknader, ihvertfall til jobber som ikke krever spesiell utdanning. Bare sørg for at de ikke glemmer deg, etter et par dager etter intervjuet kan du sende en mail og takke for et trivelig intervju eller noe, bare for å få de til å holde deg i tankene.. Har hatt gode erfaringer med dette selv. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Vet at Aftenposten har en telefonsalgavdeling i Hønefoss Lenke til kommentar
Lexsuperior Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Hvordan fungerer bemanningsbyråene? Jeg regner med deres tjenester koster? Aftenpostens salgsavdeling i Hønefoss betaler for hvert solgte abonnoment. 150-180ish tror jeg man får per abo. Det er kanskje ikke så ille, men jeg ville foretrukket en jobb med fast timesbetaling da jeg har løpende utgifter som må dekkes og liker å vite hvor mye jeg kommer til å sitte igjen med. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Bemanningsbyrå koster ingenting for deg nei, eneste bakdelen er at man ofte får tidbestemte oppdrag, f.eks 3-6 måneder. Ihvertfall i første omgang, ofte er slike oppdrag en fin måte å få en fot innenfor i diverse bedrifter som senere kan føre til fast jobb. Du har ingenting å tape med å ta kontakt med de. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hvordan fungerer bemanningsbyråene? Jeg regner med deres tjenester koster? Aftenpostens salgsavdeling i Hønefoss betaler for hvert solgte abonnoment. 150-180ish tror jeg man får per abo. Det er kanskje ikke så ille, men jeg ville foretrukket en jobb med fast timesbetaling da jeg har løpende utgifter som må dekkes og liker å vite hvor mye jeg kommer til å sitte igjen med. Provisjonen der ligger på alt fra ~50 per salg, til over 500. Det er provisjon ja, men tro meg lønnen blir ikke usikker av den grunn. Du vil legge deg på et snitt, og ikke variere så mye hverken over eller under det etterhvert. Eneste som vil skje er at du øker i lønn når du blir flinkere. Og gjør du det bra vil du tjene mye bedre enn i hvilken som helst annen vanlig jobb du kan oppdrive. Lenke til kommentar
Lexsuperior Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 En venn som jobbet der hadde 170kr/abo uansett. Men la oss si at lønnen er sammenlignbar med en hvilkensomhelst annen jobb så innebærer det fortsatt noe flaks og det er gjerne en litt stressende type jobb. Takk for tipset. Kommer til å vurdere det, men bare viss jeg ikke har noen andre alternativer da jeg prøver å kutte ned på stress-faktorer i hverdagen Jeg tenker jeg får prøve å ta en runde og bare ringe rundt og forhøre meg også på forskjellige dagligvarebutikker osv. Kanskje har jeg noe flaks der. Litt kjipt når man nesten bør være fysisk tilstede for å effektivt kunne finne en jobb.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå