ok67 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Her er nokre bileter frå dagens treff på Sverresborg. Fyrst ein raudmalt benk.... Endret 5. juni 2010 av ok67 Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Og så resten.... Endret 5. juni 2010 av ok67 Lenke til kommentar
Sille Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Nok en gang,- Takk for ett meget hyggelig treff i ett strålende vær,- ikke for varmt og ikke for kaldt. Sola gjorde at det var litt ekkelt lys til tider, men etter litt kraftig justering(-07EV) så fungerte ting sånn noenlunde. Først noen blomsterbilder: E-400, zeiss 135mm f2,8 E-400, samyang 85mm f/1.4 E-400, samyang 85mm f/1.4 Deretter ett par skigardbilder: E-400, Samyang 85mm E-400, Samyang 85mm Så ett bilde av stavkirka: E-400, Sigma 30mm f/3.2 Og til slutt ett bilde av "jomfruburet": E-400, Sigma 30mm f/2.8 Det er godt mulig at det kommer flere i løpet av morgendagen. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Takk alle for en fin dag med nydelig vär (som vanlig )! Sverresborg: Baklidammen: Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Her var det kommet opp mye gammel historie ja. Nyttig informasjon om bygningene finnes her. Utstillingsbygget er ikke så gammelt, og har bakgrunn i en liten solskinnshistorie. Skal se om jeg får redigert noen av mine i kveld. Begynner med denne Akamturisten: Forøvrig den samme "turisten" (ok67) som fotograferte meg, da jeg fotograferte disse skogfiolene (Viola riviniana): En blid Akam-gjeng på Folkemuseet en solskinnsdag: Endret 6. juni 2010 av RandiA Lenke til kommentar
arela Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Da har jeg også fått samlet nok krutt til å se på bildene mine. Takk for en fin tur; og i fint vær for en gangs skyld. Først, synes jeg kjenner igjen karen på skyggebildet ditt Helena Jeg er så ubeskjeden at jeg starter like godt med et selvportrett og en dør. Fra en malerforetning og et fint tømmerhus og et fint tømmerhus To stadier: moden og overmoden Kirke fra Ålen om jeg husker rett og løveapoteket i bakgrunnen for en blomterkvast Næver fra ei samegamme Grovhakket tømmer Og selvfølgelig den røde benken måtte bare bli med Tre ser bort og en ser hjem Så får vi håpe at det kommer flere neste gang. PS! Salaten var god! Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Takk for en hyggelig treff - nok en gang. Rød benk? Hvorfor snakker alle om den røde benken? Art by nature: Veins Utsikten fra fortet på Sverresborg Teksturer: Brunt og blått Noen som klarer å gjette på hva slags overflate jeg fant dette? Avslørt av min egen skygge Endret 6. juni 2010 av Ratleto Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Noen som klarer å gjette på hva slags overflate jeg fant dette? ..Den godt gjemte tattisen til Gråtass? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hehe. Nei. Men du er ikke langt unna. Det var på en varebil på parkeringsplassen ved der vi var. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Har bodd like ved folkemuseet i over 8 år men har aldri vært inne på området. Mange finer bilder folkens. Er det Theisen eller Baklidammen på det siste bildet ditt, Ratleto? Det ser finere ut enn da jeg bodde der oppe. Endret 6. juni 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
cFc Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Takk for en hyggelig treff - nok en gang. Rød benk? Hvorfor snakker alle om den røde benken? (...) Fine bilder du tok! Men kan jeg spørre hvorfor du knipser disse med iso 400 på en solfull dag? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Fine bilder du tok! Men kan jeg spørre hvorfor du knipser disse med iso 400 på en solfull dag? Ja, si det. Jeg måtte opp i ISO en gang eller to, og glemte å stille tilbake. Har bodd like ved folkemuseet i over 8 år men har aldri vært inne på området. Mange finer bilder folkens. Er det Theisen eller Baklidammen på det siste bildet ditt, Ratleto? Det ser finere ut enn da jeg bodde der oppe. Jeg trodde heller ikke det var noe særlig å se der inne - men det var det gitt. Baklidammen. Helena, Are og jeg tok turen opp der etter Sverresborg. Fint område. Bruker Bymarka altfor lite, fant jeg ut. :o Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Det kommer sikkert flere fra meg, men her er de jeg har rukket i dag. (Det tok litt tid, for jeg måtte lese litt om de gamle gårdene i tillegg også ) Hans Nissen Gården (Fra Olav Trygvassons gate 44): Gamlebyen: Lavandula stoechas: Raudgården fra Erling Skakkes gate 24: Gammel bygård fra Danielsveita 2: Kjeldsberg-reklame: Til tannlegen: Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Det er mange bilder igjen enda hos meg, uredigerte...men det er vel vist det meste nå: Aspåsgården, Rørostunet: Nesset, Meråkertunet: Endret 14. juni 2010 av RandiA Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Så mye fine bilder alle sammen! Det er allti hyggelig å se andres bilder etter treffene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Da er jeg endelig ferdig med alle bildene fra Sverresborg. (Legger de ut på min Flickr - har prøvd å unngå personer på bildene da), bare to til her, selvportretter, med tillegg av litt fine refleksjoner fra Folkemuseet... (Da får jeg gå løs på bildene fra London..phuuhh) Endret 9. juni 2010 av RandiA Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Hahaha, jeg gir meg over. Jeg var på jobb, og så dere (jobber som omviser der), og fant denne nå som jeg skal arrangere treff selv. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Kanskje ein ide å poste det heile i "Trondheims"tråden, sidan den etterkvart er vorten den vi har brukt for treff i Trondheim. (Ikkje meint som kritikk, berre som ei hyggeleg oppfordring. Vi har jo lenge også snakka om å arrangere fleire mellomtreff i sommarhalvåret.) Endret 14. juni 2010 av ok67 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå