marfus330 Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 ahh jo, strømforsyning. kan fikse det nei det ligger med der 461645 - Cooler Master HAF 922 Midi Tower Black Fans: 1x 200mm Front, 1x 200mm Top, 1x Rear 120mm fan, Red LEDs On/Off 347165 - Chieftec Super Series 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 140mm fan 488303 - AMD Phenom II X4 945 3,0Ghz, AM3, 8MB, 95W, Boxed 487825 - ASUS M4A785TD-V EVO, Socket-AM3 AMD 785G+SB710, DDR3, Firewire, GbLAN, ATX, HDMI, DVI, 2xPCI-Ex(2.0)x16 352067 - Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3 579280 - PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5, PCI-Express 2.0, DVI-I, HDMI 496258 - Samsung SpinPoint F3 1TB SATA2 32MB 7200RPM 303162 - Antistatic Armchain 180cm Black DVD±RW burner Call of Duty Modern Warfare 2 (voucher) BenQ 22" LCD G2222HDH 1920 x 1080, 40000:1, 5ms, VGA/HDMI Cooler Master V8 CPU Kjøler Socket 775/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 800~1800 RPM, 69.69 CFM, 17~21 dBA, 4-pin dette er det som ligger i handlevognen Handle liste Komplett.no Så det eneste jeg trenger å kjøpe er oprativsystemet og mulig internet(USB)Vet ikke hva som er best med nettverk for vi har en ruter hjemme. Etter det skal jeg bygge sammen delene og sette sammen skjermen og tastature og musa og begynne å game Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) For det første så kjøper man ikke et OS. Dette er noe som man fint kan laste ned fra ThePiratebay med evig liscence, til 0kr. For det andre så kommer dere med helt idiotiske forslag. For det tredje så bestiller man ikke fra Komplett, svindyrt! Netshop.no er langt billigere og har like rask levering og service. Her har du det beste oppsettet som vil gi deg veldig god ytelse i spill, samt fremtidsrettet, innholder blant annet DirectX11, USB3 og splitter nye 6 kjernede prosessoren til AMD: Endret 7. juni 2010 av knutsen92 Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) så har du ikke skjerm (+1000kr) Så har du ikke ordentlig cpu kjøling (+639) så har du ikke med MW2 (+300) med det så hadde din sum blitt: 10243kr Usb 3 er det så sinnsykt få som har enda og det er kun dårlige HK med usb enda så det er waste of money. for en som skal spille MW2 og ikke trenger det beste av det beste så er 5850 waste i forhold til 5770 (lite økning i ytelse for en veldig mye mer penge) (da er 5870 mye bedre valg hvis man skal gå opp i det hele tatt fra 5770)(men alikavel så snakker vi 1000-2000økning i pris for veldig lite ytelse økning) trådstarter trenger skjerm og han skal spille MW2 og han har budsjett på 8500kr komplett har gode tilbud. ordentlig kvalitet. god service og alt mulig som gjør at det er et smart valg. komplett.no eller prisguide.hardware.no. enten eller... kvalitet eller lommebok good luck komplett har gode tilbud. ordentlig kvalitet. god service og alt mulig som gjør at det er et smart valg. komplett.no eller prisguide.hardware.no. enten eller... kvalitet eller lommebok @steamboy13 hvis dere har en nettverksledning til overs så trenger du ingenting for internett. da tar du bare den å plugger i routeren og i dataen OS kan du laste ned gratis (sorry jeg sier det her, men det er det smarteste valget) Endret 7. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
marfus330 Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Men du kan ikke laste ned os når du bygger din egen pc! For det jeg har sett så må du ha en cd og sette inn den når du har gjort ferdig pcen. Er det andre måter og har du lastet ned os fra nettet(gratis) NB: ikke for å luske i privatlivet ditt men.... Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 så har du ikke skjerm (+1000kr) Så har du ikke ordentlig cpu kjøling (+639) så har du ikke med MW2 (+300) med det så hadde din sum blitt: 10243kr Usb 3 er det så sinnsykt få som har enda og det er kun dårlige HK med usb enda så det er waste of money. for en som skal spille MW2 og ikke trenger det beste av det beste så er 5850 waste i forhold til 5770 (lite økning i ytelse for en veldig mye mer penge) (da er 5870 mye bedre valg hvis man skal gå opp i det hele tatt fra 5770)(men alikavel så snakker vi 1000-2000økning i pris for veldig lite ytelse økning) trådstarter trenger skjerm og han skal spille MW2 og han har budsjett på 8500kr komplett har gode tilbud. ordentlig kvalitet. god service og alt mulig som gjør at det er et smart valg. komplett.no eller prisguide.hardware.no. enten eller... kvalitet eller lommebok good luck komplett har gode tilbud. ordentlig kvalitet. god service og alt mulig som gjør at det er et smart valg. komplett.no eller prisguide.hardware.no. enten eller... kvalitet eller lommebok @steamboy13 hvis dere har en nettverksledning til overs så trenger du ingenting for internett. da tar du bare den å plugger i routeren og i dataen OS kan du laste ned gratis (sorry jeg sier det her, men det er det smarteste valget) Greit nok at prisen overstiger 8500, da kan man bytte til et XFX 5770 og beholde resten av utstyret. Den ekstra CPU-kjøleren var ikke nødvendig med mindre man skal overclocke mer enn 3.6. Hvis du tenker å på støy, så vil Fractal utlukke alt som finnes av støy. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) egentlig så er det ikke lov til å oppfordre til piratnedlastninger og slikt men for å gi deg den beste muligheten for god pc så gjorde jeg egentlig det her. jeg kan forklare på en måte som ikke oppfordrer for mye: finn det du skal ha og les info.... @adminstasjonen beklager for at det ble oppfordret til det her. @knutsen92 så mangler man fortsatt skjermen. og kjølingen er veldig nødvendig uansett om man OC eller ikke fordi når han spiller de nyeste spillene så vil temperaturen gå fort opp i 80grader+ med original vifte uten OC I tillegg må han vente på varer til å komme inn på lager. I tillegg så er det så og si identiskt hardware med det jeg har valgt ut I tillegg så slipper han å vente på varene for lagerstatus med mitt valg I tillegg så kan han kjøpe usb3 adapter som man setter rett på HK når den tid kommer som koster 200-300kr I tillegg så har handle lista de en pris på 8300kr og den endte oppi 10200kr... hvordan vil en prisreduksjon på 1000kr (ved bytte til 5770) utgjøre 2000kr? alle HK med usb3 i dag er dårlige. det HK i den pakka jeg valgte ut er ganske bra Får mye mer for pengene sine ved min pakke og tjener mye på det Endret 7. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 egentlig så er det ikke lov til å oppfordre til piratnedlastninger og slikt men for å gi deg den beste muligheten for god pc så gjorde jeg egentlig det her. jeg kan forklare på en måte som ikke oppfordrer for mye: finn det du skal ha og les info.... @adminstasjonen beklager for at det ble oppfordret til det her. @knutsen92 så mangler man fortsatt skjermen. og kjølingen er veldig nødvendig uansett om man OC eller ikke fordi når han spiller de nyeste spillene så vil temperaturen gå fort opp i 80grader+ med original vifte uten OC I tillegg må han vente på varer til å komme inn på lager. I tillegg så er det så og si identiskt hardware med det jeg har valgt ut I tillegg så slipper han å vente på varene for lagerstatus med mitt valg I tillegg så kan han kjøpe usb3 adapter som man setter rett på HK når den tid kommer som koster 200-300kr I tillegg så har handle lista de en pris på 8300kr og den endte oppi 10200kr... hvordan vil en prisreduksjon på 1000kr (ved bytte til 5770) utgjøre 2000kr? alle HK med usb3 i dag er dårlige. det HK i den pakka jeg valgte ut er ganske bra Får mye mer for pengene sine ved min pakke og tjener mye på det Det er jo bare tull. Han vil ikke på langt nær få en lik ytelse som du ga han. 6 kjernede prosessoren er raskere både på entrådede og flertrådede oppgaver. Og koster bare noen hundre kr mer. Det han kan spare penger på er å kutte ned på hdd, ram og hk hvis han ønsker det.. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 det er ingen programmer eller spill som støtter så mange kjerner enda og det går ei stund til enda før det gjør det koster mye mer ifra den pakka jeg la ut. hver komponent i den pakke koster ikke full pris av hva deler hver for seg ville gjort. raskere er den ikke. lik ghz. men flere kjerner ja, men har han brukt for det de neste 2-3åra? nei fordi ingen spill støtter de innen da. 5 år fram kanskje. ram må man ha 4gb minimum. det er absolutte minimum... hdd kan han få billigere men det er bra med en god hdd og litt lagringsplass. han skal jo installere ting og gjerne lagre andre ting HK er bra å investere bra i pga ytelse og igjen hver komponent i den pakke koster ikke full pris av hva deler hver for seg ville gjort. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Kanskje et dumt spørsmål, men når man kjøper en separat CPU kjøler, følger det med kjøleveske? ^^ Beklager hvis det ble litt OT Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 nei tror ikke det (husker ikke helt) men de koster 6kr for ei tube Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 nei tror ikke det (husker ikke helt) men de koster 6kr for ei tube Hehe ok, så bare en på komplett til 100kr(:S), men får jo se hva som skjer hehe Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 en kjøler regner jeg med? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) en kjøler regner jeg med? Nei, dette var kjølepasta. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302913 Kan helt sikkert fåes på Clas O eller noe for en billig penge, men det her er sikkert noe hi tech kjølepasta haha Endret 7. juni 2010 av Sondremac Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 åja, har kjøpt kjølepasta der selv og kunne ikke huske de var såpass dyre Men tidligere har jeg gått på jæren data eller elkjøp eller ekspert og spurt på verkstedet og da har jeg ofte fått en liten slant (nok til en cpu) gratis eller ved at jeg har betalt 3-6kr man trenger ikke noe high tech av kjølepasta. det er klart det hjelper og slikt men det er vifta som gjør største nytta og kjølepasta er et must men bare det er kjølepasta så hjelper det mye men jeg dreit i prisen da jeg følte jeg blei nødt til å ha så kjøpte 2stk av de Lenke til kommentar
marfus330 Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Så det er bare sette sammen delene i kabine? Har sett på youtube om hvordan å bygge en gamer pc Link: Gleder meg til å starte! Dr hawkins har du mw2? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) desverre... (ulovlig ja men) spiller bare crysis wars da jeg digger måten online delen er laga (power struggle) bare å begynne å sette sammen ja... velig kjekk å bruke som førstegangsbygging den videoen ja Endret 8. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
marfus330 Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Men ett siste spørsmål Er det med lydkort i pakken for jeg fant det ikke eller så har jeg oversett det Det er viktig med lydkorte.... ikke sant? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Det er integrert i hovedkortet så lydkort trenger du ikke. Lydkort kjøpes for de som driver litt større høytalere gjennom dataen og er opptatt av å få så rå lyd som mulig utav store høytalere som egentlig ikke skal drives av dataer Lenke til kommentar
marfus330 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Kommer denne pc`n til å drive dagens spill? Og kommer den til å vare en stund? Går det å bytte deler senere hvis du ikke er fornøyd med dem? Takk for alle tipsene og hjelpe dr Hawkins Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 jada dette holder i minimum 3år og hvis du ønsker å legge til noe senere så er det fullt mulig takler alle dagens spill samt alle de som kommer de neste årane bare hyggelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå