Gå til innhold

Dette var ikke lett...

Anbefalte innlegg

Jeg er helt nybegynner når det gjelder DV kameraer, så jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe! Det jeg trenger er et til ca 6-7000 kroner eller lavere. Det burde filme bra i litt mørke omgivelser og ikke være alt for vansklig å bruke, den bør også ha bra bildekvalitet. Noen forslag? Jeg har lest tester på camcorderinfo.com, men jeg stoler ikke helt på de der fordi de har fått en del kritikk på testene sine...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vil anbefale deg et sony trv33, les forøvrig testen på www.dinside.no. hadde tenkt å bestille en sånn, men eneste er at det er så sinnsykt lang leveringstid. du må være tålmodig, men jeg har mine mistanker om at dette er et kongekamera.. jeg har kjøpt et canon mvx 150i. dritbra det også, litt større skjerm og oppløsning, men enda dyrere... rundt 9000 kr.

Lenke til kommentar

Sony TRV33 er bra. JVC ikke så aller verst, og Panasonic et glimrende budsjettkamera.

Se opp for Canon. De har visstnok vunnet en test nylig, men kameraet er ikke noe særlig. Jeg fikk prøve det hos en lokal TV-forhandler, men det var ikke noe særlig bra.

mvh

VA

Lenke til kommentar
Se opp for Canon. De har visstnok vunnet en test nylig, men kameraet er ikke noe særlig. Jeg fikk prøve det hos en lokal TV-forhandler, men det var ikke noe særlig bra.

Du prøvde det hos en TV-forhandler og ut fra det konkluderer du med at Canon er dårlig?!?

Det var et syyyltynt grunnlag for og trekke en sånn konklusjon.

Har brukt en del Canon videokamera selv og de er veldig greie som nybegynner kamera. Lett og bruke, samt veldig nett design.

Lenke til kommentar

Hei!

Kjøp deg et Sony TRV33. Har hatt mitt i 2 uker og er veldig fornøyd med det. Bildekvaliteten er det ingenting å si på. Klare og skarpe bilder og masse funksjoner å velge mellom. Men som sagt, ha god tålmodighet for leveringstiden er lang. TRV33 er et bra nybegynner kamera som er lett å bruke og lett å finne frem på LCD-skjermen.

Lenke til kommentar

Du prøvde det hos en TV-forhandler og ut fra det konkluderer du med at Canon er dårlig?!?

Har brukt en del Canon videokamera selv og de er veldig greie som nybegynner kamera. Lett og bruke, samt veldig nett design.

Jada, design er fett nok. Men det har da alle produsenter.

Hvor enkelt det er å bruke er nok også en relativ greie, likeså terskelen for nybegynnere...sic.

Når det gjelder bildekvalitet suger Canon på hjemmevideofronten. Jeg har prøvd ut flere kamera i 6-9000 kronersklassen, og veit hva jeg snakker om.

Det er kornete, mye mer kornete enn man kan forvente av digitalt videokamera, 1 CCD til tross.

Både Sony og Panasonic har bedre bildekvalitet, så kom ikke her...

Lenke til kommentar

Jada, design er fett nok. Men det har da alle produsenter.

Hvor enkelt det er å bruke er nok også en relativ greie, likeså terskelen for nybegynnere...sic.

Når det gjelder bildekvalitet suger Canon på hjemmevideofronten. Jeg har prøvd ut flere kamera i 6-9000 kronersklassen, og veit hva jeg snakker om.

Det er kornete, mye mer kornete enn man kan forvente av digitalt videokamera, 1 CCD til tross.

Både Sony og Panasonic har bedre bildekvalitet, så kom ikke her...

Hvis du har prøvd mange Canon kameraen sier du ikke at du var innom ei tv-sjappe og fant ut at det var dårlig.

Det blir jo som og si at mercedes er en dårlig bil, etter og ha prøvd radiospilleren i den.

Mulig Canon har ett mer kornete bilde en de Sony, har ikke prøvd sony kameraene, men Canon fuker fett til mitt bruk. Prøvde bare og forhindre att stakkaren ble anti Canon pga en post her.

Folk må da få vurdere selv, men få rettledning og tips her.

Lenke til kommentar

Trur ikke det blir som å si at radioen er dårlig nei. Kanskje mer som om dekkene rister litt i fart, og panseret spretter opp i ny og ne.

Jeg slutter meg helt til kritikken av Canon, enkelt og greit fordi jeg har erfaring med utstyret.

De er gode på proffutstyr, ref. XM2 og XL-serien. På hjemmevideomarkedet har de imidlertid en god del å lære av sine konkurrenter, i hovedsak Sony og Panasonic.

Lenke til kommentar

Takk for svar :) Jeg tror jeg kan gå helt opp til 10000 kroner. Snakket med en venn av broren min, og han sier at 1 CCD ikke er nok til å filme i litt årlig belysning. 3 CCD er litt for dyrt, men er det noen som vet sånn ca hvor mye et kamera med 2 CCD koster?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...