Gå til innhold

Stasjonær pc til redigering,Dell eller bygge ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innvendige komponenter er nok mer stabile i dag enn for en 8/10 år siden,så jeg håper jeg slipper og hjelpe komponentene til å prate med hverandre :)

Ser ut som siste rest av delene kommer i efta :w00t:

Jeg er nok en gammel mann, men den byggingen jeg refererte til var nok ikke 8 - 10 år siden, bygget ny I7 pc i vinter for redigeringsbruk

Lenke til kommentar

Jeg er nok en gammel mann, men den byggingen jeg refererte til var nok ikke 8 - 10 år siden, bygget ny I7 pc i vinter for redigeringsbruk

Bleeding edge har aldri vært "stabilt" ;) Og mitt inntrykk er at det å sette opp i7 maskiner, det er fortsatt i grenseland av black magic.

Lenke til kommentar

Og det sier dere nå,akkurat nå som jeg har kommet hjem med delene :)

Det er vel ingen grunn til at du skal ha det enklere enn oss ??

Dette fikser du nok. Men om du opplever reboots eller BSOD så er det bare å søke litt på tweaktown. Mange kjappinger der.

Lykke til, og husk å jorde deg til kabinettet når du skrur.

Lenke til kommentar

Begynner å bli ferdig med byggingen.

Startet på onsdag kveld og brukte alt for mange timer før jeg var ferdig med selve byggingen, følte meg til sine tider uvanlig klønete. Får bare unnskylde meg med at det var første gangen og at noe informasjon var ganske mangelfull.

Kabinettet var veldig praktisk å montere i. Jeg trodde at det ville bli et ganske støyende kabinett når jeg fikk det å så hvor mye av kabinettet som var netting. Men det er overraskende stille når deg bruke vifte kontrollene, og "brøler" som en Formula 1 når det går på fullt.

Startet installeringen av win7 midt på dagen i går, torsdag, og det gikk "urovekkende greit" , men så startet problemet; skjermen gikk i svart og "flashet" på med 5-15 sekunders mellomrom. Noen ganger var bildet der noen sekunder før det begynte å flashe igjen. Med noen program var alt stabilt, andre ganger flashet det og bildet krympet 10cm på venstresiden.

Dette drev jeg med i seks timer i går og 9 timer i dag. Til slutt prøvet jeg å bytte til en annen kortere skjermkabel. Den kabelen jeg brukte først var den samme jeg har brukt på mitt gamle system.

Resultat; "Magisk" så var plutselig alt i orden.

Da turte jeg endelig å sette opp RAID1 og de siste 2 timene har maskinen glad å fornøyd kopiert filer fra den gamle HDD'n over på RAID diskene.

Veldig greit å kunne droppe den gamle HDD'n ned i brønnen på toppen av kabinettet for kopiering.

Diagnose verktøyet i win7 gir meg en benchmark på 7.4, det er da CPU som trekker ned.

Utover kvelden blir det installasjon av alt foto/video software.

System;

Cooler Master CM 690 II Advanced Sort kabinett

ASUS P6X58D-E, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, SATA 6Gb/s, USB3.0, Firewire, GbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)x16

Intel Core™ i7-920 Quad Core

Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB Kit w/2x 4GB XMS3 DHX

Intel X25-M SSD 80GB (OS)

2x Western Digitial Caviar® Green 1,5TB SATA, 7200RPM, 64MB, 3 GB/s (RAID1)

Corsair HX 850W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus Silver, Modular

Noctua NH-C12P SE14 CPU Kjøler 

Microsoft Windows 7 Ultimate EN OEM, 64bit

Lenke til kommentar

Fikk bygget den sammen sent i går kveld,gjenstår kabeltrekking noe som må gjøren i samsvar med manualen,så det tar nok litt tid.Litt mat først så starter jeg"tok med pizza hjem for og spare tid".

Foreløbig så mangler jeg ekspansjon-adapterte for 2.5" til 3.5" HD,ingen avgjørende faktor :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...