enden Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg skal henge opp en lampe et sted det er litt kinkig å trekke kabler rundt omkring til brytere (vil ha to). Derfor vurderer jeg et trådløst system. Jula selger sendere og releer fra Nexa (http://www.nexa.se/NexaProfessional868MHz.htm) som er vesentlig billigere enn f.eks. Elcos løsning. Spørsmålet er om det er grei kvalitet eller om en elektrikker vil rygge baklengs ut døra når han ser det. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Hei! Det der så temmelig billig ut, men ikke verre enn at jeg hadde gått med på å koble det til. Det er ikke alle firmaer som går med på å ikke levere utstyret, mitt beste tips er å ringe din foretrukkne bedrift å spørre. vær obs på at du mister reklamasjonsretten ved å skaffe utstyret selv. Og at når du ber elektrikeren om å koble til utstyr h*n ikke kjenner til, kan det hende du må betale for litt lesing i bruksanvisning, du kanskje kunne sluppet med et system h*n allerede var komfortabel med. En annen ting, er om jula, eller du kan skaffe tilveie FDV dokumentasjon for utstyret. Hvis ikke er det i praksis ikke lov å bruke, og du risikerer at elektrikeren nekter å koble det til. Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Temmelig billig ja. Ikke akkurat beroligende Reklamasjonsrett er jeg i utgangspunktet ikke redd for. Noen meter PR-kabel og tilkobling i to ender bør jo være greit, så om noe feiler vil jeg anta at det er utstyret og ikke tilkoblingen. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) ja, men kjøper du f.eks elko og noe feiler innenfor 5 år ringer du elektrikeren, og h*n kommer og fikser det for deg uten å ta noe for det. Endret 8. juni 2010 av SirAmp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå