Gå til innhold

Billig Stasjonær? Brukes til spill og moro - helst under 8000kr

Anbefalte innlegg

Hei! :-D

Min acer 5930g har begynt å fuske, kraftig! er dags for utskiftning. Problemet er at jeg egentlig ikke har penger, så satser på å få skrapa sammen litt penger nå i sommer. Jeg er 15 år, og har allerede jobb, og får muligens en sommerjobb i tillegg (venter på svar).

Pcen skal brukes til fotoredigering(og videoredigering,hvis jeg får skaffa noe videokamera etter som det røk i samma slengen også..). Jeg har aldri vært noe spill-fanatiker, men har lyst til å prøve meg litt på spilling framover! har da tenkt å bruke det sammen med en xbox360 kontroll. Så trenger et ganske greit grafikkort ettersom jeg vil prøve å holde teten med gamer-kompisene mine.

Budsjettet mitt foreløping er 4000kr, men tror nok det vil stige til 9000kr om en liten stund.

Så hadde vært flott med pcer til under 8000kr (foreløpig).

Jeg skal ikke ha pcer som er lagd av merker slik som HP, ACER,THOSIBA osv eneste merket jeg godtar er DELL.

Det jeg vil ha er pcer som er bygd av f.eks komplett.

har sett på denne--> http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180 hvor jeg klarte å få prisen ned til ca 7500, ved å fjerne litt småting som ikke var nødvendig.

På DELL sine pcer kan jeg få med AMD 6 kjerne, mens alle til komplett kun er 4 kjerne, tror dere dette har "så mye" å si? med tanke på min bruk? Har egentlig tenkt til å overklokke.

Sliter litt med grafikkort veit lissom ikke hvor sterkt jeg trenger, om XFX Radeon HD 5770 holder(eller er overkill?), eller bør jeg ta 5870 som DELL har på sine pcer? (og hvordan er XFX Radeon HD 5750?)

P.S jeg skal ha Ubuntu som vanelig OS, og win7 til gaming+andre Windows ting.

Ble mange spm, håper noen ihvertfall gidder å svare på noen! takk på forhånd for all hjelp :D

EDIT: har skjerm, mus, tastatur og høytalere.

EDIT2: Mormor og Morfar kjøpte seg ny tv nå, det er 3DTV (bealive it or not!), kan jeg koble pcen til den med en HDMI 1,4 kabel og vise 3D filmer lagret på hardisken?

EDIT3: kan jeg oppgradere/sette inn nye komponenter i PCer fra DELL eller komplett uten å bryte garantien?

EDIT4: Gjør ikke noe om jeg må bygge selv, så fremt pcen blir billigere.

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT3: kan jeg oppgradere/sette inn nye komponenter i PCer fra DELL eller komplett uten å bryte garantien?

jeg vet ihvertfall at du kan bytte minnebrikker og grafikkort uten problemer ( har gjort dette selv med en Dell pc som gikk til reklamasjons reparasjon),

sikkert også nettverkskort.

men aldri prøv å bytte hovedkortet da er du ille ute.

lykke til

Lenke til kommentar

jeg vet ihvertfall at du kan bytte minnebrikker og grafikkort uten problemer ( har gjort dette selv med en Dell pc som gikk til reklamasjons reparasjon),

sikkert også nettverkskort.

men aldri prøv å bytte hovedkortet da er du ille ute.

lykke til

Takk for svar! dette gjorde valget mye enklere, nå kan jeg velge en svakere pc og oppgradere senere :D

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper en Demo så kan du vurdere denne til 5900,- som synes perfekt. I tillegg trenger du en skjerm feks denne 22" til 990,- og Operativsystem.

Så fin ut! bare synd windows er så dyrt :( i5 quad core, vil det si at den har 4 kjerner?

Har lyst på Battlefield Bad company 2, vil denne klare å dra spillet? :)

Fant denne de 2 er nesten identiske bortsett fra kabinett og grafikkort. Hvilken er best? (med tanke på grafikkort)

EDIT: fant svaret

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Hei igjen!

Jeg har tenkt veldig de siste dagene, og konklusjonen min er: Jeg bør nok ha en bærbar pc, spilling kan foregå på xboxen.

Så derfor kan vi si at denne tråden er "løst" :)

Men takk for all hjelp jeg har fått til nå!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...