thres93 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg har veldig lyst til å lære meg å spille gitar, og lurte på om noen av dere hadde linker til noen bra guides jeg kunne sjekke ut. Takker på forhand Lenke til kommentar
loknar Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 vell youtube har sikker endel bra videos der Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Ultimate-guitar skal ha en omfattende guide med alt du trenger å vite. Men en lærer er definitivt det beste! Edit: Her er del 1 btw Endret 5. juni 2010 av NoNamesLeft Lenke til kommentar
jooonas91 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Både YouTube og Ultimate-Guitar har nyttige videoer for nybegynnere på gitar. På Ultimate-Guitar har de i tillegg tablaturer til forskjellige programmer som hjelper deg med å lære deg sanger, både lette og vanskelige. Et program som heter Guitar Pro har funket bra for meg i alle fall, det burde du sjekke ut. Og som sagt, så finner du massevis av tabs til både Guitar Pro og andre programmer på Ultimate-Guitar. Lykke til! Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Både YouTube og Ultimate-Guitar har nyttige videoer for nybegynnere på gitar. På Ultimate-Guitar har de i tillegg tablaturer til forskjellige programmer som hjelper deg med å lære deg sanger, både lette og vanskelige. Et program som heter Guitar Pro har funket bra for meg i alle fall, det burde du sjekke ut. Og som sagt, så finner du massevis av tabs til både Guitar Pro og andre programmer på Ultimate-Guitar. Lykke til! Støtter virkelig Guitar Pro! fantastisk programm! Verdt hver krone! Lenke til kommentar
jooonas91 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Stemmer! Genialt program. Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Lær deg først basic grep som C, A, A moll, E, E moll, D, G osv. Øv deg på å skifte fra ett grep til et annet. Deretter søker du på Justin Sandercoe Easy Songs på Youtube. Så fortsetter du å øve og det bygger på det. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Jeg har lært nesten alt på YouTube, men du finner mye nyttig på Ultimate Guitar også. Jeg syns det er lettest å lære av videoer, så jeg jeg vil anbefale YouTube! Sjekk ut ChristofferDahl, han har masse bra! Men det kommer jo an på hva slags musikk du skal spille. Du har forsåvidt ikke noe bruk for å lære deg grep hvis du skal spille punk, metal og/eller rock. Da har du mest bruk for "power chords". Jeg lærte meg ikke å spille grep før jeg hadde spilt i 3-4 mnd. Endret 6. juni 2010 av Anarkorken Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg har lært nesten alt på YouTube, men du finner mye nyttig på Ultimate Guitar også. Jeg syns det er lettest å lære av videoer, så jeg jeg vil anbefale YouTube! Sjekk ut ChristofferDahl, han har masse bra! Men det kommer jo an på hva slags musikk du skal spille. Du har forsåvidt ikke noe bruk for å lære deg grep hvis du skal spille punk, metal og/eller rock. Da har du mest bruk for "power chords". Jeg lærte meg ikke å spille grep før jeg hadde spilt i 3-4 mnd. Det er ganske lurt og lære grep ganske tidlig! Ekstremt mange Rock 'n Roll sanger er bygd opp stort sett bare på grep! Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg har lært nesten alt på YouTube, men du finner mye nyttig på Ultimate Guitar også. Jeg syns det er lettest å lære av videoer, så jeg jeg vil anbefale YouTube! Sjekk ut ChristofferDahl, han har masse bra! Men det kommer jo an på hva slags musikk du skal spille. Du har forsåvidt ikke noe bruk for å lære deg grep hvis du skal spille punk, metal og/eller rock. Da har du mest bruk for "power chords". Jeg lærte meg ikke å spille grep før jeg hadde spilt i 3-4 mnd. "power chords" er enda grep. de er bare forminska barre grep. start med de simple akkordene: E og A. så kan du prøve deg på en fin nybegynner ut fordring: G! deretter kan du øve på å skifte grep. så kan du bare øve etter sanger. VIKTIG! Gitar tar tid. har du ikke lyst å sitte noen timer hver dag i starten vill du aldri klare det ;P Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Noen som kan gi meg noen linker? Var så rotet på ultimaet guitar at jeg skjønte ikke noe hvor guidene var.. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Noen som kan gi meg noen linker? Var så rotet på ultimaet guitar at jeg skjønte ikke noe hvor guidene var.. Jeg linket jo en lengre oppe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå