danfredr Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Heisan. jeg får ikke til å få kontant mellom 2 pcer i windows xp. jeg bruker Krysset kabel jeg fikk kontakt 1 gang, da kunne jeg overføre filer mellom pcene. men så skulle jeg restarte begge pcene og så fikk jeg ikke kontakt lenger jeg har Prøvd lenge å fixe dette Er det noe feil i XP eller må jeg lastened et program eller noe Kan noen hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 vel først må du sjekke om begge har lagt til tcp/ip i andre maskiner hmm med kryssa kabel burde det ikke være noe særlig problem Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Pass på at maskinene har IP-adresser som ikke er i konflikt med hverandre eller bruk motta IP-adresse automatisk på den ene PC'en og send fra den andre. Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 hvor finner jeg IP adressene til pcene ? Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 bruk det innebygde programmet "sette opp ett hjemmenettverk" i XP, det funker veldig bra. IP'ene finner du på nettverksinnstillinger på kontrollpanel, eller hvis du klikker på nettverk's ikonet på taskbar, og så avansert Lenke til kommentar
-=Makaveli=- Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Pass på at du ikke har på noe firewall, det hindrer pc i å få kontak..deaktiver firewall vis du har det..Begge pc må ha samme aribeidsgruppe også det er viktig: WORKGROUP <--eks Lenke til kommentar
zeronz Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Pass på at du ikke har på noe firewall, det hindrer pc i å få kontak..deaktiver firewall vis du har det..Begge pc må ha samme aribeidsgruppe også det er viktig: WORKGROUP <--eks det med arbeidsgruppe skal ikke være noe problem. mer sannsynlig er ledningen som ikke er som den skal, prøv en annen en og slå av og på pcene et par ganger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå