Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

PC lagger på spill trenger drivere?

Anbefalte innlegg

Halo, da har jeg tatt recovery. Før recoverien funket alle spillene supert, ikke noe lagg eller noe slikt. Etter recovery har spillene startet å lagge. CS og Battlefield 2 etter 5-10 min starter de å lagge utrolig mye, så går det over så kommer det tilbake. Noen som har en ide på hva som er feil? Mangler jeg drivere?

Takker utrolig mye for alle svar.

Pcen er: Acer Aspire 5536G

Den kom med windows vista, men de nye pcene kunne få oppgraderings cd fra MS, så den har Win 7.

Endret av The-One
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om du har formatert og instalert windows på nytt så blir det som regel bare ein sån standar skjermkort driver som blir installert, ville prøvd instalert skjermkortdriverne..

men om du har tatt recovery til maskinens fabrikkinstilling burde jo den ha skjermdriverne og.

sia du har oppgradert til win7 er det sikkert bare midlertidig skjermkortdriver som er instalert.

http://www.getdriver.com/notebook/481/acer-aspire-5536-5536g-windows-7-drivers-32-bit.html nr 9 der er vel skjermkortdriver til deg.

Endret av Kurt-Inge
Lenke til kommentar

Takk for svar, har alt installert den, men funker forsatt ikke. La også merke til at de fleste programmer/spill som tar hele vinduet lagger. Battlefield 2, CS og Voddler alle sammen lagger i noen min så går det over i noen min så starter det igjen. Noen som har en ide? Er utrolig leit når jeg ikke får spillt :/

Lenke til kommentar

Tenkte at det kunne hende pga av temperaturen, så lastet ned Core Temp, her er resultatene:

Før jeg startet spillet: 63°C

Etter 3 runder med bots (CS): 81°C

Midt i der det lagget: 86°C

Etter at jeg gikk ut av spillet: 83°C så gikk det nedover etter noen min.

Dette er CPU temperaturen, er den for høy? Er det den som for spillene til å lagge?

Lenke til kommentar

den er vel høy ja. bruker du standard vifte som fulge med cpu`en? hvilken cpu har du?

Edit:

nvm jeg ser at det er en laptop.

du burde gjerne skifte kjølepasta og ha den oppå et bord eller noe slikt (ikke dyner eller no slikt mykt som blokker for vifta under pc`en

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

om du bryter garantien er jeg ikke sikker på. jeg ville ikke trodd det men det kan godt hende.

jeg har alltid bygd mine egne pc`er og aldri hatt kjøpt laptop så jeg vet ikke helt ossen det der fungerer.

Men temperaturen er nok årsaken ja.

Når man kommer over 70-75 grader så begynner ytelsen å synke og i en laptop er det ikke så veldig mye å gå på.

å bytte kjølepasta, eventuelt finne bedre kjøleløsning ser jeg på som et must i denne saken med de temperaturene

bare hyggelig :)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Tenkte at det kunne hende pga av temperaturen, så lastet ned Core Temp, her er resultatene:

Før jeg startet spillet: 63°C

Etter 3 runder med bots (CS): 81°C

Midt i der det lagget: 86°C

Etter at jeg gikk ut av spillet: 83°C så gikk det nedover etter noen min.

Dette er CPU temperaturen, er den for høy? Er det den som for spillene til å lagge?

CPU'en lå nok på det samme før du kjørte recovery. AMD Athlon 64 X2 QL-64 har en maksimum arbeidstemperatur på 100°C. Selv om det er riktig, som DrHawkins nok tenker på, at bevegelsene til elektronene påvirkes av temperaturen har det ved disse temperaturene så liten påvirkning (relativt sett) at det ikke gir en målbar ytelseforskjell. Det at enkelte opplever dårligere ytelse ved overklokking eller generelt når CPU'en blir for varm er at CPU'en klokker seg ned for å beskytte seg selv og hindre at PC'en fryser.

Du kan prøve å rense ut skjermkort driveren og installere den siste versjonen.

- Avinstaller driveren og all ATi software ved å avinstallere/kjøre ATi Catalyst Install Manager.

- Last ned og installer Driver Sweeper som du finner her:

http://downloads.guru3d.com/Guru3D---Driver-Sweeper-(Setup)-download-1655.html

- Start PC'en opp i safe mode og rens ut ATi drivere med Driver Sweeper. Start så opp PC'en på nytt i normal modus.

- Last ned og installer siste Catalyst driver (ATi Catalyst 10.5 Suite for Microsoft Windows 7) som du finner her:

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...