spetter Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Har vurdert å pensjonere mitt gamle CoolerMaster Stacker kabinett. Har hatt dette kabinettet i rundt tja 5 år (det føreste cooler master stacket som kom ut på markedet) Har defor sett for meg Corsair Obisidan 800D kabinettet. Er dette en bra arvtager ? går også utifra at det følger med forlenger kabler til diverse kabler enn har om dette ikke er langt nok. Har også lest et sted at det er mulig å bytte ut sidedør med et som ikke har vindu. Har fra før av Toughpower 850W. Går utifa at denne passer i kabinettet. Har også vurdert å bytte ut min svære cpu vifte basert kjøer med kanskje Corsair H50 eller CoolIT ECO A.L.C. CPU Kjøler. Er disse noe bra ? Trenger synspunkt og anbefallinger. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Obsidian 800D er sikkert bra det mens syns det var veldig dyrt med veldig lite kjøling så lurer derfor hva som egentlig er i det kabinettet. Jeg ville heller gått for et kabinett med ordentlig kjøling i som for eksempel CM HAF 932, det er bra løsninger, god plass, greit å ha det ryddig og veldig bra kjøling i det. cpu kjøler: CM v8 og v10 samt Noctua sine vifter er det beste som er på markedet for tida selv har jeg hatt CM v8 og jeg holdt vanvittig gode temps http://img52.imageshack.us/f/kjlingmedv8.jpg/ idle temps http://img214.imageshack.us/i/15minsrenderedtemps.jpg/ load temps Lenke til kommentar
spetter Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) CM HAF 932 ser ut til å være et bra kabinett, men kan se ut som mangler støvfilter ? Om jeg har rett, er det mulig å skaffe seg støvfilter å montere inn ? CM Cosmos er altfor likt innvendig mitt gamle og kommer ikke til å velge det. Endret 5. juni 2010 av spetter Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 det er det helt sikkert. jeg har ikke sjekket det opp men det går jo ann å finne utav cosmos? jeg har ikke nevnt cosmos Lenke til kommentar
spetter Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) japp, men så på det i samme slengen i det du tipset meg med 932 Skal se om jeg etterkvart så undersøkt om det er mulig å skaffe seg spesifikke støvfilter til 932 edit: Går utifra at HAF x er storebroren til Haf 932 og veldig like. Endret 5. juni 2010 av spetter Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 ja men med dårligere kjøling. 932 er forbedra versjon av X sjekka ut tipsa angående cpu kjøler? du syns om de? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Har sett V10 fysisk på hentelagret hos ps.no Den er ekstremt svær. Endret 5. juni 2010 av spetter Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 hehe ja. jeg liker bedre v8 pga den bygger seg i høyden og ikke til sidene. de er svære men det er alle vifte kjølere som er gode den dag i dag. skal du ha gode temps under load så må du ha ei stor ordentlig vifte til cpu, Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 ja men med dårligere kjøling. 932 er forbedra versjon av X Akkurat den der er feil, det er omvendt Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 ja ok stemmer det. jeg så bare kjapt via google image istad på eske bildet Lenke til kommentar
spetter Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 ok. HAF X fremfor 932 ? var ikke mye prisforskjell på dem. Går nok for CM eller dette kabinettet hvis jeg ikke finner andre alternativer Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 ja så lenge X kom i etterkant så er det den oppgradert så bli nok den som blir anbefalt da ja, specsene og alt så veldig bra ut så du mister ingenting i forhold til 932. kjør på Lenke til kommentar
spetter Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 HAF X review = #! spennende produkt. ser at det er noe luftfilter. samt at det øvre filtret kan flyttes til helt ned osv. Blir nok HAF X istedenfor 800D Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 ser ut som et absolutt lurt valg ja Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Haf X virker som en bedre versjon av 932. Det er nå satt inn støvfiltere osv. Og to svære 230mm(?) i toppen om jeg husker rett, i haf X. Og det er også lakkert svart på innsiden, om jeg fortsatt husker riktig. Ville helt klart valgt HAF X fremfor 932. Lenke til kommentar
marc1 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Det kommer vel ann på hva slags kjøling du skal ha På vannkjøling er 800D det klart beste, mens HAF kabinettene er bedre på luftkjøling. 800D er også lagd for å kunne bruke Corsair sin H50 kjøler om du skal kjøpe den, mens den kanskje vil ødelegge litt airflow i HAF X om du setter den slik Corsair anbefaler. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Blir luft på meg. Bytter trolig cpu vifta med V8ern. I og med at det er noe ventetid så har jeg bestilt med HAF X kabinettet og V8ern foreløpig. Så får vi se om jeg ombestemmer meg før utstyret kjem på lager. Kun 1 vifte på toppen med option til en til. Men, som jeg har sett i review så kan 2 vifter trekke luften ut før rekker å kjøle ned ustyret innvendig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå