Gå til innhold

Hva er dette for noe? 56" JVC HD-ILA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har ikke vært noen trend å ta inn slike til Norge tidligere , og iallefall ikke p.d.d.

Idag er vel denne typen tv helt "ut".

Det har vært mye brukt i statene , du har sikkert sett på film eller tv at de har svære kasser for stor skjerm tv'er.

Edit:

PS! Lampen i disse er "dyr" , så noe om 3000,-

Det oppgis levetid på lampen til 8000 timer.

Man skal kunne bytte selv - men så var det det med tilgjengelighet senere da...

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må ikke finne på å kjøpe den bakprojeksjonstven der nei.

Og tven du sikler på er utgått, fjorårsmodell. Den er erstattet av UE46C6005, i samme prisklasse med bedre specs.

Skal du henge tven på veggen da? Er ikke sikkert du trenger en LED-tv...

Lenke til kommentar

Nei, jeg skal ikke henge TV'en på veggen.

Men når jeg var i butikken for å se på TV'er synes jeg rett og slett at den hadde bra bilde kombinert med bra design. Både meg og madamen var enige.

Men den var litt dyr, ville helst holdt meg under 10k.

Men jeg har litt is i magen, (enn så lenge) så jeg håper den dropper under 10k i løpet av juni!

UE46C6005 koster jo 12k + frakt eller 13k fra elprice, sprenger budsjettet mitt litt dessverre.

Skal på lefdal nå for å se på UE46C5105XXE, får håpe den er noe, den var ganske rimelig.

Lenke til kommentar

Tusen takk for tipset!

Kom nettopp tilbake fra Lefdal nå, blir så irritert på Lefdal og Elkjøp av og til, begge har hatt tilbud på samme TV'en på nettsiden sin, men de har den ikke i butikkene sine.

Skal ta til etteretning å se på TV'en du anbefalte, har lest om den nå, kan ikke skjønne at jeg ikke har sett den før, den har jo omtrent alt jeg trenger til rett pris! :thumbup:

Så de hadde den på Elkjøp, for ta meg en tur og se på den, liker å se på det jeg skal kjøpe.

Lenke til kommentar

Hvilken tv ser du etter da? Ingen grunn til å bli irritert, du kan sjekke lagerstatus før du drar på begge sidene.

Og vi har ikke "tilbud" på nettsidene våre, vi har en oversikt, en prisliste og varer som er tilgjengelige for kjøp i nettbutikken. Det er ingen annonse som sier "kom og kjøp denne på tilbud i butikk" ;).

Men si meg hva du ser etter så kan jeg se hva slags info jeg kan komme med ang levering.

Lenke til kommentar

Jeg er vel er ute etter en 46"-50" med best mulig bilde :)

Jeg skal koble til PC som jeg bruker som multimediastasjon, så jeg trenger egentlig ikke noe internet eller DLNA siden jeg har alt jeg trenger på dataen.

Men jeg kommer til å bruke den til film, se fotball, vanlig internettsurfing, spilling (om natten i sommer :dribble: ).

Kort sagt den kommer til å bli en kombinasjon av TV og en dataskjerm, bare en stoor dataskjerm. TV'en må også se bra ut, det er madamens krav. Dvs den skal være helt svart, ingenting sølv eller gråfarger.

Har også vurdert Philips 47PFL8404H fra elprice, jeg har en fetter der som pleier å gi meg gode priser, men han kan ikke gi rabatt på alt.

Av det jeg har sett i butikkene; Lefdal, Elkjøp, Expert, Elprice synes jeg Samsungene skiller seg ut positivt, men jeg er enda veldig usikker.

Lenke til kommentar

47PFL8404 er også en fjorårsmodell.

Samsung ser veldig bra ut i butikk, men det er fordi de er laget sånn. Det ser ikke nødvendigvis like bra ut hjemme hos deg med langt svakere lys i taket og annen fargetemperatur ;).

Dine to beste alternativer er LE46C655/656/650(Sistnevnte er gråimport!!), og Sony KDL46EX500. Begge er i prisklassen din, har kanonbra bilde og alle funksjoner utenom.

Samsung er blankt, shiny og overdådig, sony er nøytralt, naturlig og behagelig. Velg etter subjektiv smak. Jeg garanterer at du blir fornøyd uansett.

Lenke til kommentar

Der var det mange fine TV'er :)

Men hva vil det si at det er gråsoneimport?

Vurderer sterkt LE46C650 siden den kom under 10k da med frakt.

Men kommer nok til å vente til 20. Juni uansett, da kommer feriepengene

Edit: leste meg opp på gråsoneimporten.

Endret av NorvegianDad
Lenke til kommentar

Ok, fikk ikke med meg eventuelle kompabilitetsproblemer i den tråden jeg leste gjennom. Viktig detalj.

Vel da bunner det gjerne ned mot LE46C655 eller den nevnt tidligere UE46B6050, det er kanskje fjorårets modell, men føler jeg får mye for pengene. Hvis det er snakk om 500,- forskjell inkludert frakt, kjøper jeg heller i butikk, pluss at UE46B6050 er LED, bruker mindre strøm.

LE46C655 koster 9.990+frakt = ca 10.500

UE46B6050 koster 10.990 på Elprice

Håper jo selvfølgelig at det skal komme et supertilbud en av dagene , men hvis ikke så går jeg sikkert for en av de to da.

Lenke til kommentar

Mindre strøm? Forskjellen på B6050 og C655 er kanskje 20% mindre strøm, maks. Det er 300,- spart på et år med 5 timer bruk pr dag.

C655 har bedre bildekvalitet enn B6050, og nettverksmuligheter. Det er et ikke-spørsmål hva du bør velge :).

Lenke til kommentar

Jeg tok en tur innom på Elkjøp idag, desverre hadde de ikke tatt den på utstilling enda, men de hadde den på lager og skulle sette den ut i løpet av uken.

Men kom over dette tilbudet på en Sharp 46" LED LC-46LE705S. Selgeren jeg snakket med på elkjøp hadde faktisk denne TV'en og anbefalte den.

Men har jeg rett er vel dette en sånn gråsoneimport?

Hvis man har dekoder, så skal det være problemfritt?

Jeg har en altibox dekoder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...