Gå til innhold

Problemer med universal tv-fjernkontroll

Anbefalte innlegg

Har lånt en liten tv hos en venninne. Nå virker ikke fjernkontrollen mer og jeg har kjøpt en universalkontroll som jeg sliter med å få til å fungere optimalt. Får kontakt med tven men bare noen av knappene virker. For eks bare volum+ og ikke volum-.

Tv: Grundig P37 4201 TOP

En liten enkel bilderørtv.

HÅPER noen har tips eller svar og gi.Kjip situasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her må du oppgi hvilken universal fjernkontroll det er.

hvis det er logitch harmony serien så kan jeg hjelpe. er det noen andre så blir det verre

Kjøpte den på Biltema og den heter noe så utrolig som "Universal Fjernkontroll".

Det rare er at noen knapper kommuniserer, mens andre ikke gjør det:(

Lenke til kommentar

er det denne ?

da må jeg se litt i bruksanvisningen.

hus at det bør du også gjøre , hvis du da ikke har gjort det .

du må altså velge hvilken enhet du skal styre. taste in den koden som passer også håpe på at det fungerer.

jeg var borte i en lignede fra philips som brukte denne metoden . den skulle brukes mot et gammel tv av merke Nokia .

problemet der var uansett hvilke av koden for nokia tver man brukte så var det noen funksjoner som ikke fungerte

Lenke til kommentar

Det er den der ja. Har lest bruksanvisningen i alle retninger.Finner en to-tre koder som kan brukes, men ingen av kodene er perfekte for tven. :( Bare noen få knapper virker som de skal. De andre gir ingen reaksjon.

er det denne ?

da må jeg se litt i bruksanvisningen.

hus at det bør du også gjøre , hvis du da ikke har gjort det .

du må altså velge hvilken enhet du skal styre. taste in den koden som passer også håpe på at det fungerer.

jeg var borte i en lignede fra philips som brukte denne metoden . den skulle brukes mot et gammel tv av merke Nokia .

problemet der var uansett hvilke av koden for nokia tver man brukte så var det noen funksjoner som ikke fungerte

Lenke til kommentar

det er mye som tyder på at slike fjernkontroller uansett merke har dårlig støtte som jeg var inne på i forrige svar.

i dette tilfelle var det en slektning som forsøkte en slik en.

han bytte til en annen type senere.

nå vet jeg ikke hvordan det med å overføre koder fra den originale kontrollen funger siden jeg ikke har prøvd det.

det som garanter virker er en universal kontroll der du legger in kode for hver enkel knapp.

selv har jeg en logitech harmony som funger som bare det når den er programmert riktig .

det kan virke som de også har lengre rekkevidde en de originale kontrollene.

hvis du skaffer deg en slik en så får du den forden at du kun trenger en kontroller for å styre opptil 15 enheter

de har dem på bl.a elkjøp

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Tror nok jeg må levere tilbake biltemakontrolleren. Håper de godtar det...

Du nevner en kontroll hvor man programmerer knapp for knapp. Lar dette seg gjøre når man ikke ikke får liv i den originale kontrollen?

Knappene på tv-en er jo i svært begrenset antall.

Bare 4 knapper:

på/av

En knapp for valg av kanal/volum

Og to knapper som +/- enten kanaler eller volum alt etter hva man valgte på kanal/volum knappen.

det er mye som tyder på at slike fjernkontroller uansett merke har dårlig støtte som jeg var inne på i forrige svar.

i dette tilfelle var det en slektning som forsøkte en slik en.

han bytte til en annen type senere.

nå vet jeg ikke hvordan det med å overføre koder fra den originale kontrollen funger siden jeg ikke har prøvd det.

det som garanter virker er en universal kontroll der du legger in kode for hver enkel knapp.

selv har jeg en logitech harmony som funger som bare det når den er programmert riktig .

det kan virke som de også har lengre rekkevidde en de originale kontrollene.

hvis du skaffer deg en slik en så får du den forden at du kun trenger en kontroller for å styre opptil 15 enheter

de har dem på bl.a elkjøp

Lenke til kommentar

Dersom du skal legge inn egne koder på knappene på en Harmony så må du enten kjenne til koden som fjernkontrollen hadde, eller ha en fungerende fjernkontroll som du kan kopiere.

Men, Harmony er den universalfjernkontrollen på markedet som har størst database over produsenter/modeller. Du skal sitte med en ganske sær og gammel TV for at Harmony ikke støtter den. Og selv da finnes det muligens en mulighet for at supporten hos Logitech kan fremskaffe nødvendig kode. :)

Om du kun skal styre denne TV'n og vil ha det billigst mulig så kan du se på den billigste Harmonyen de har på den lokale elektrobutikken hos deg.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Da ser det ut som Harmony blir løsningen for meg. Håper på harmoni...ehheeheheee...jadda..

Men takk for svar. Skal se hva jeg får til...

Dersom du skal legge inn egne koder på knappene på en Harmony så må du enten kjenne til koden som fjernkontrollen hadde, eller ha en fungerende fjernkontroll som du kan kopiere.

Men, Harmony er den universalfjernkontrollen på markedet som har størst database over produsenter/modeller. Du skal sitte med en ganske sær og gammel TV for at Harmony ikke støtter den. Og selv da finnes det muligens en mulighet for at supporten hos Logitech kan fremskaffe nødvendig kode. :)

Om du kun skal styre denne TV'n og vil ha det billigst mulig så kan du se på den billigste Harmonyen de har på den lokale elektrobutikken hos deg.

Lenke til kommentar

nå har jeg ikke hør at det faktisk går an å taste disse koden direkte inn i harmony fjernkontrollene.

man kan enten la harmony lese av joden som den originale kontrolleren sender ut eller hente dem fra databasen.

det er ganske enkelt å legge inn koden fra databasen .

- først installerer man programmet som følger med på en pc

programmet vil selv søke etter oppdateringer som kan ta en stund.

man må også registre et passord og bruker navn

jeg vet ikke hvorfor men det er nok for å skille de forskeligne brukerne fra hverandre

dette gjør man bar en gang

når så dette er på plass kan man sette opp fjernkontrollen ved å hete koden fra databasen.

- velg type anlegg f.eks tv

- velg type tv ,. vanlig tv blir da tv

- velg produsent . f.eks grundig

- velg så modell f.eks P37 4201 TOP

- velg neste når du er ferdig her

da foreslår programmet Davio 37P37-4201TOP.

er det det fulle navnet på tv-en din ?

programmet kommer med noen fler spørsmål du må svar på om hvordan du vil at fjernkontrollen skal virke, hvilke komponerer du skal bruke til de forskrekkelige aktivitetene ,hvilke innganger som skal brukes o.s.v

hvis du har en video opptaker, dekoder eller et stereo anlegg så kan du fint bruke den samme fjernkontrollen til dette også .

det er noen som heter aktiviteter. en som du sikkert kommer til å bruker heter "se på tv" .

hvis jeg ikke husker så mye feil så kam du faktisk selv bestemme teksten.

denne aktiviteten blir da tilknyttet en tast på fjernkontrollen.

når du bruker den og trykker på den ene knappen så sørge fjernkontrollen for at alle nødvendige enheter slåes på for at du skal kunne se på tv.

hvis den er brukt til feler enheter så slåes unødvendige enheter av .

alle påslåtte enheter slåes av når du bruker avknappen

hvis dette høres for avansert ut så kan du bare velge den enkelte komponenten( f.eks tven ) og bruke den som om det var den originale fjernkontrollen.

i enkelte tilfeller hvis man har et avanser oppsett så kan det hende at man må juster og prøve seg litt frem før det virker.

likevel det er letter en å tulle med disse universelle fjernkontrollene alla Biltema som likevel ikke virker særlig bra

lykke til !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...