hegg0 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Heisann! Det er vell nokk av disse trådene. Har søkt men finner ingen som passer meg. Skal ha meg ny stasjonær pc. Helt grei maskin, som skal brukes til alt mulig. Trenger ikke være noe gaming pc med neonlys og masse vifter. Spiller litt av og til, men er ikke et krav at den skal dra di nyeste spillene fult ut. Må være helst 1TB med plass, 500gb går også bra HDMI på skjermkort. Den skal ikke bråke mye, skal ikke ha masse vifter som står å suser til jeg blir gal. Dataen står somregel på døgnet rundt. Helt normalt, diskre kabinett. Tenkte jeg skulle bruke noe rundt under 10,000 på den. Noen som kan sette opp et forslag? er helt grønn på datadeler, kan nermest ingen ting Edit: Har skjerm, anlegg osv osv så det er BARE selve pcen Endret 5. juni 2010 av hegg0 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Hvis du skal ha en stille maskin så er det greit å begynne med ett kabinett som er lagd for ¨å være stille. Antec P183 eller P193 er stillegående kabinetter. Corsair skal ha stillegående powersupplyer, HX650W er ett godt valg med 24Decibel på opp til 550W og 28,7Desibel på full last. Hvis du klarer deg med ett litt slappere skjermkort så er PowerColor Radeon HD 5750 1GB GDDR5 ett godt valg da det er vifteløst og bråker dermed ingenting. Så må noen andre anbefale ett hovedkort som ikke har støyende vifter og en stillegående cpukjøler. Lenke til kommentar
hegg0 Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Takk for svar vidarkri Håper noen kommer med forslag til et bra hk og cpu da Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Kan jo legge ut ett lite forslag til AMD plattform selv da. ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3 AMD 890GX+SB850, ATX, DDR3 , 6xSATA 6Gb, USB3.0, HDMI, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed. Her kan det være en kjempesmart ide og kjøpe med en skikkelig kjøler, de koster ganske mye, men støy og kjøleeffekten er mye bedre enn stock kjøleren som følger med. Alternativt kan man jo prøve med den medfølgende og heller bytte senere hvis den er for støyende. Og tilslutt kompatibelt minne,Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, for Intel and AMD, 240pin Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Eller du kan se på dette http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/15563 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Eller du kan se på dette http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/15563 REKLAME???? :!: Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/15563 haha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå