Lurvefranzen Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Hei Jeg har den siste uken opplevd at nettet fungerer i fem minutter, før det faller ut igjen. Noen ganger fungerer det å hente nye IP-instillinger, andre ganger må jeg deaktivere nettverkskortet, og noen ganger må jeg skru av og på modemet. Da kan det være jeg får nett igjen, men det varer sjeldent lenger enn fem til ti minutter. Bruker ingen ruter, har bare et gammelt modem fra BKK: "ZyXEL Prestige 600 series". Det jeg trorkan være problemet er at det står: IPv4-tilkobling: Internett IPv6-tilkobling: Begrenset Jeg skjønner ikke hva jeg kan gjøre for å fikse dette. Er det modemet som begynner å skrante? Det er tross alt sikkert fem-seks år gammelt. Eller er det noe feil med nettverksinnstillingene mine som jeg må fikse på? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Se om det er mulig å rulle tilbake enhetsdriver for nettverkskortet. Kan være driver som er oppdatert via Windows update. Ellers er det vanskelig å si hva som er feil uten å prøve med en annen PC eller routermodem. Lenke til kommentar
=Daniel= Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Hei Jeg bestilte nylig nytt modem fra nextgentel pga mitt gamle (THOMSON ST546) hadde en tendens til å restarte seg selv støtt og stadig, fikk tilsendt en ZyXel prestige 600 series. Helt siden jeg tok det i bruk (3-4 dager siden) har nettet mitt vært veldig ustabilt, det starter ganske greit, men så er det som om noen/noe suger all linjekapasiteten min, å jeg må vente 5 min bare for at ei vanlig nettside skal loade. Men det rare er at jeg er den eneste som sitter på nettverket mitt, å det er ingen programmer på pc'n som drar så mye linjekraft. Jeg har prøvd å bytte tilbake til mitt gamle modem for å teste (siden jeg ikke har returnert det til nextgentel enda), å da hadde jeg topp speed, helt til modemet restartet seg igjen.. Skulle likt å vist om det er noe håp for ZyXel, eller om jeg bare må returnere det også å be om ett nytt? (Håper ikke jeg på noen måte stjeler tråden din her, men tenkte siden det er samme modem og lignende problem ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå